HARI yang dinanti-nantikan oleh Tengku Rashdan kecuali Medina telah tiba.
Keluarga yang terdekat dan sahabat yang tertentu sahaja hadir ke majlis kecil ini. Tengku Rayyan Iryan dan Tengku Rayden Iryan bersama kedua ibu bapa mereka sedang menyambut tetamu.
Medina berada di bilik tidurnya bersama kawan-kawannya. Mak andam dah lama keluar setelah selesai mekap Medina.
"Dee," panggil Mia.
"Hmm."
"Happylah weh. Hari ni kan hari bahagia kau," ujar Tasha.
"Entahlah."
"Dee, senyumlah even kau tak suka pernikahan ni. Kalau kau dengan Daniel tu ada jodoh, pasti tak kemana," kata Mia.
"Ish kau ni! Apa kau cakap Mia? Kau nak ke dia cerai dengan suami dia?" marah Alisya.
"Bukan tu maksud aku. Sorry Dee."
"Its okay. Aku okey jelah," kata Medina lalu senyum.
"Baguslah."
"Aku sayang kau orang," gumam Medina.
"Aku pun."
"Even kita baru kenal tahun ni, tapi aku rasa macam dah bertahun dah kenal kau orang," ujar Medina lalu mereka berempat berpelukan.
"Aku sayang kau Dee," kata mereka bertiga serentak.
"Kita tubuh group khas untuk kita nak tak?",cadang Tasha.
"Bunyi macam best. Group girls, kan? Nak letak nama apa?" soal Mia apabila sudah meleraikan pelukan.
"Aku ikut jer," omel Alisya.
"The Girls?"
"Lain-lain"
"How about Queenz?" cadang Medina.
"Hah okey juga tu!"
"Haah. Ambil tu jelah"
"Ha okay."
Tiba-tiba perbualan mereka diganggu dengan ketukan di pintu.
"Baby," panggil Rayyan dan Raydan serentak.
"OH EM GI! Hensemnya abangs kau!" bisik Tasha tapi dapat didengari Rayyan dan Rayden.
"Yes? Ada apa?" balas Medina. Pujian Tasha dibiarkan sepi.
"Semua dah sampai. Tinggal baby jer tak turun lagi," ujar Rayyan lembut.
"Erm... kalau nak stay kat sini tak boleh ke?",tanya Medina.
"Mana boleh. Dee kena duduk kat pelamin," pujuk Rayden.
"Bakal suami Dee dah tunggu tu." Sambung Rayden.
Medina keluh perlahan.
"Baby..." Rayyan sudah duduk di birai katil. Queenz sudah berdiri di hujung. Seram.
"Err... Dee kitaorang keluar eh?"
"Eh tak apa, tunggu jer dengan Dee eh?" kata Rayden.
"Erm okay" Queenz duduk di sofa yang berada dalam bilik Medina memandangkan bilik Medina besar dan luas.
"Abang Ayyan."
"Yes?"
"Dee dah falling in love with someone," luah Medina perlahan. Rayyan dan Raydan terkejut.
Rayyan terus memeluk adiknya.
"Dee, please. Lepas ni Dee kena cintakan suami Dee sahaja. Understand?" kata Rayyan tegas.
YOU ARE READING
Badboy Itu Suami Aku
Romance2ND ROMANCE BY _AISYWA Setelah sekian lama di bumi England, kini dia pulang ke tanah air bersama keluarganya. Masuk sahaja sekolah baharunya iaitu Stars Highschool, dia sering menjadi tumpuan orang ramai. Tengku Medina Iris, kecantikkannya dan sifa...