CXLIX.

189 32 69
                                    

Když se Míša vrátil, jen tak ze zvědavosti jsem se ho zeptal, jaká byla ona exkurze.
Popravdě mi odpověděl, že mi lhal a že žádná nebyla.
Prozradil mi, že prostě chlastali a že se v rámci hry vykousl s Davidem.
Bylo očividné, že ho to trápí, tak jsem ho ujistil, že jednu pusu rozhodně neberu jako nevěru, zvlášť, pokud to bylo při hře a byli opilí.
Přece jen od Janči vím, že má David přítelkyni.

Už jsme to neřešili a nemluvili o tom.
Přesto jsem zaznamenal jistou změnu v Míšově chování.
Najednou začal do školy chodit se zvláštní radostí a když jsem byl v práci, chodil s klukama ven a nebyl stále zalezlý doma.

Každopádně, dnes nad tím nijak nepřemýšlím, poněvadž je čtrnáctého února a, ačkoli Valentýna normálně neslavím, letos jsem udělal vyjímku.
Pozval jsem Míšu na večeři do jedné útulné restaurace, kterou jsem nedávno objevil.

Nyní sedíme naproti sobě u malého stolku a já se chystám dát svému příteli ryze speciální dáreček.
Nemohl jsem si však nevšimnout, že se celý večer a vlastně poslední dny, toulá myšlenkami někde jinde.

„Lásko, copak se děje?“ zeptám se ho tiše, doufaje, že nejde o nic vážného.

Váhá s odpovědí, začínám z toho mít špatný pocit.
Nakonec, zjevně po boji sama se sebou, pronese větu, při které mě bodne u srdce.

„Zamiloval jsem se..“

Několik minut mi trvá, než pochopím, co vlastně vyslovil.

„Aha..a znám ho? Je to vzájemné?“

„Je, Járo. A jmenuje se Daniel Herbst.“ hlesne, pohled zabodnutý do stolu.

„To je jeden z těch kluků ze zájezdu, že?“

Pouze mlčky přikývne.

„Chceš s ním být?“ zeptám se, přestože tuším odpověď.

„Ano, chtěl bych.“

Stále nezvedá hlavu, stále hovoří tiše.
Mlčky dopiju sklenku vína, zatímco on se své, dnes dovolené, ještě ani nedotkl.

„Tak za ním běž a hlavně s ním buď šťastný, ano?“

Konečně se na mne podívá se směsicí překvapení a úlevy.

„To myslíš vážně?“

„Chci jen, abys byl šťastný.“ pravím a na stůl položím malou vázanou knížečku.

„Hodně štěstí, Míšo.“

S těmito slovy se zvednu a odcházím pryč.

*************************
Nezabíjejte :))))
♥♥♥

Tajemný ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat