CHAPTER 20

7.3K 216 3
                                    

Media: coco black ice cream

❤❤❤

2 Tahun Kemudian.

"Miss, please be ready. Meeting will be start at 10 minutes." bunyi suara Laila dari interkom itu menyedarkan Aisha yang sedang leka menghadap komputer itu. Yes, Christine Aisha Raihana. Seorang CEO perempuan yang sangat muda. Umurnya baru menjejak ke angka 24 tahun dan telah menjadi CEO di syarikat neneknya iaitu Christine Holding.

Butang interkom ditekan. " Okay. You tolong buat coffee, bawak masuk dalam meeting room. " usai menyudahkan katanya, dia bangun lalu mengambil coat kelabunya yang disangkut dibelakang kerusi. Rambut dikemaskan sedikit agar kelihatan lebih menawan dan cantik.

Dia berjalan memasuki meeting room yang berada di aras yang sama dengan pejabatnya. Pintu dikuak, dan terdapat beberapa orang wakil syarikat di dalamnya.

"Sorry for a bit late. Can we start this meeting now? " dengan penuh yakin dia bertanya. Tak lupa juga dengan secebis senyuman sebagai penyeri muka. Disisnya terdapat Laila yang juga rakyat Malaysia tetapi bekerja di bumi Australia ini.

"Sure. "

                            ❤❤❤

Keluarga pesakit bangun mendekatinya apabila dia membuka pintu unit rawatan rapi itu.

"Doktor, macam mana anak saya."

"Alhamdullilah. Pembedahan berjalan dengan lancar. Cuma pesakit mungkin akan tidak sedarkan diri dalam 2 hari. Dan keluarga pesakit boleh melawat pesakit bila pesakit dipindahkan ke ward biasa. " ujarnya dengan panjang lebar. Menjadi seorang doktor haruslah mempunyai keyakinan yang tinggi.

" Alhamdulillah. Terima kasih, doktor. " keluarga pesakit tersebut tersenyum lebar. Bermacam-macam ragam yang dapat dilihatnya selama dia menjadi doktor.

"Doktor Heykal. Ada patient yang nak discharge hari ni. So, doktor boleh tolong tandatangan dekat sini? " seorang nurse perempuan datang menghampirinya dengan sebuah fail ditangan.

"Sure. Make sure dia makan ubat dulu sebelum balik. " Heykal memesan kepada nurse itu. Risau kalau nurse-nurse disitu lupa.

" Alright, doktor. Thank you. "

                            ❤❤❤

Aisha menunggu di lobi syarikatnya dengan sabar. Sebab inilah dia tak nak Firhad hantar dia. Mesti Firhad akan ambil dia lewat. Huh!!!

Lima minit menunggu, sampai juga range rover berwarna hitam itu. Firhad. Aisha memasuki kereta dengan muka yang masam. Merajuk dengan Firhad. Selalu sangat lambat.

"Berapa kali Aisha nak cakap. Datang ambil on time. Tau tak penat Aisha tunggu. Dengan panas lagi." tanpa memberi salam, terus dia menembak lelaki yang berada disebelahnya ini.

" Alaa... Sorry la, baby. Abang terlupa tengok jam tadi. Sebab tu abang datang lambat. Sorry eh?? " Firhad membalas sambil tersengih bersalah. Memang salahnya pun. Terlalu kusyuk dengan kerjanya sehinggakan lupa yang dia harus mengambil Aisha hari ini. Adoyaii...

" Huh.. Nasib kereta Aisha rosak je,  Aisha tumpang abang. Kalau tak never. " mukanya masih masam. Takde senyuman langsung.

Bukan dia tidak mempunyai kereta lain, tetapi disebabkan keretanya yang lain lebih kepada kereta sport, dia jadi malas nak bawak datang pejabat. Dia hanya memandu kereta toyota camry untuk ke pejabat. Tapi, kereta itu buat masalah pula.

" Alolo. Sorry la. Abang belanja baby coco black ice cream okay? " Firjad menggunakan taktiknya yang satu itu.
Ice cream kegemaran Aisha tu.

"Erhh.. Fine. Nak merajuk lama-lama pun tak boleh. " Aisha mengomel sendirian. Kelemahannya adalah aiskrim coklat dan coco black adalah salah satu aiskrim kegemarannya.

Firhad sudah tersenyum lebar. Senang je nak pujuk Aisha ni. Sebut je coco black terus terpujuk. Untunglah siapa yang jadi suami dia nanti.

❤❤❤

Sorry pendek. Sya takde idea 😭😭 and sya pikir nak tukar tajuk story ni, sbb macam banyak sangat tajuk story lain-lain yang mula daripada sayangku... 😂😂So, any suggestion?? 💖 kalau ada just comment or dm sya. 🌼tq..

Misi Memikat Miss CEO ✔Where stories live. Discover now