CHAPTER 15

7.1K 301 0
                                    

          "Aisha, cuba cakap betul-betul dengan nenek, kenapa dengan mata Aisha tu. " Hajah Christine bertanya ketika mereka sedang duduk bersantai di halaman rumah.

"Alaa nenek. Kan tadi dah bagitahu, baby terlupa nak buang contact lense sebelum tidur. Penat sangat sampai terlupa. " Aisha memberikan alasan. Harap neneknya percaya dan tidak akan membahas tentang ini lgi

" Betul ni? Aisha tak bohong nenek? " nenek masih lagi ragu-ragu.

" Ya Allah, nenek. Betulla. Abang pun cakap macam tu kan. Tak kan nenek tak percaya dekat Aisha dengan abang, hum? " terpaksa guna cara ni. Nenek cepat cair kalau Aisha cakap macam tu.

" Yelah yelah. Nenek percaya. Sekarang ni, macam mana. Aisha nak sambung belajar ke nak kerja terus. "

" Urm.. Aisha rasa Aisha nak kerja terus la nenek. Rasa malas pulak nak sambung. Nanti kalau Aisha teringin nak sambung, Aisha sambung okay... Nenek tak kisah kan?" dia sudah nekad, dia hendak melupakan kisah tersebut walaupun ianya baru terjadi kelmarin. Dia nak move on.

" Eh, tak suka apanya. Nenek lagi suka. Lepas ni nenek boleh duduk rumah. Manja-manja dengan bunga nenek. Gembira nenek dengar" nenek bersuara ceria apabila tahu Aisha hendak menggantikan tempatnya.

" Dah tiba masanya untuk Aisha balas jasa nenek. Selama ni nenek yang jaga Aisha dengan abang. Dan tak salah kalau Aisha bekorban sedikit untuk nenek"  ya. Inilah masanya untuk dia kagumkan neneknya. Memajukan syarikat keluarganya.

" Terima kasih, Baby. " mood bermanja sudah datang. Mulalah nak panggil Aisha baby. Hehehe.

"By the way, nenek. Malam ni Aisha nak keluar. Shopping. "

"  Dengan siapa? Seorang. Ajaklah abang teman. Bahaya kalau sorang-sorang." Hajah Christine mula risau. Ni bukan Malaysia yang Aisha boleh pergi mana-mana seorang. Ini Australia.

" Chill la nenek. Aisha dah biasa la dengan tempat ni. Nenek jangan risau okay? Abang mesti penat. Tak nak la kacau dia. Don't worry okay. "

" Dah kamu cakap macam tu. Nenek pun okay jelah. Tapi ingat hati-hati. Duit yang nenek selalu bank in tu, cukup kan? Kalau tak cukup nenek tambah. "

" Eh, cukup nenek. Dekat Malaysia Aisha tak guna banyak pun. Lebih dari cukup duit yang ada ni nenek. " dia nak shopping puas-puas. Bukan selalu nak shopping barang-barang mahal ni. Selalunya window shopping je. Heheh.

Time to shopping!!!

❤❤❤

          Heykal meneguk arak. Entah berapa gelas arak pun dia tak tahu. Yang dia tahu, dia nak lepaskan stress. Stress mencari Aisha. Dah dua hari dia cari Aisha, tapi still tak jumpa. Rumah sewa Aisha pun dah kosong. Huh!!

' Itu lah engkau.. Patutnya engkau dah suruh diorang kunci pintu hotel dari luar. Ini tak. Padanlah dengan muka engkau, Heykal. ' hatinya berkata sinis.

Dia sudah buntu. Di manakah dia hendak mencari Aisha? Dia terus-terusan meneguk arak. Kepalanya terasa pusing lalu mengambil keputusan untuk pulang kerumah. Nanti-nanti jelah aku fikir tentang Aisha tu.

❤❤❤

          " Ya Allah, Heykal. Kamu ni kenapa, hah? Sejak bila kamu pandai minum arak ni? " membebel panjang Puan Sri Qairina apabila anaknya pulang ke rumah dengan keadaan mabuk.

"Abang!! Abang!! "

" Kenapa awak Rina. Terpekik terlolong tengah-tengah malam ni. " ujar Tan Sri Yusof sambil menuruni tangga.

" Awak tengok lah anak awak ni. Balik-balik je dah mabuk. Itulah awak,  saya suruh jangan manjakan dia sangat, hah.. Tulah jadinya. Sejak bilalah dia pandai minum benda-benda tak elok macam tu. Haihh.. Peninglah saya. Awak tengok apa lagi, angkatlah anak kesayangan awak tu masuk dalam bilik." usai membebel, Puan Sri Qairina terus memanjat tangga untuk kebilik mereka. Pandai-pandai lah suaminya uruskan Heykal tu.

Mata Tan Sri Yusof terhala ke arah Heykal yang sudah terbaring di atas lantai rumah. Mujurlah dia masih lagi kuat, bolehla tolong papah budak bertuah ni. Satu lagi masalah, masuk dalam bilik nanti mesti isterinya itu sambung membebel lagi.

Haih... Apa nak jadi la budak-budak zaman sekarang ni. Yang kenanya aku, bukan diorang. Huh!!

❤❤❤

Kalau boleh tolong tekan butang vote dekat bawah tu.. 😊😊

Misi Memikat Miss CEO ✔Where stories live. Discover now