CHAPTER 32

6.2K 233 3
                                    

Setelah selesai bersiap, Heykal menuju ke arah meja belajarnya lalu menarik kerusi dan terus melabuhkan punggungnya. Jangan ingat dah jadi doktor dah takde meja belajar. Still ada okay ! Ilmu tak pernah habis tau. So, kalau dah kerja sekalipun, dia still akan study malam-malam. Ikutlah, kadang-kadang tentang penyakit baru yang baru dijumpai. And kadang-kadang dia study about business. Erghh... Talk about business, hari ni hari ulang tahun syarikat papanya. And, the worst thing is, dia bakal qdiperkenalkan sebagai new CEO HH Holding.

Huh !! Apa boleh buat. Nasib dia lahir sebagai anak tunggal. Haihh... Malas nak serabutkan tentang majlis kejap lagi, dia menarik laci mejanya lantas mengeluarkan satu buku nota bersaiz A5. Helaian buku nota itu diselak-selak dan terhenti di satu muka surat.

' Misi Memikat Miss CEO. '

1) Pujuk rayu Aisha untuk sebuah kemaafan and peluang kedua.

2) Luangkan lebih masa dengan Aisha. ( contoh : bawa Aisha pergi mall. Tengok wayang, ice skating and etc.)

3) Goda Aisha habis-habisan. ( contoh : nyanyikan Aisha lagu, pikat Aisha dengan masakan kau and etc.)

4) Surprise -kan Aisha. ( like candle light dinner.)

5). Last step, terima keputusan Aisha seadanya. Yeah.

P/s: yang penting mulut mesti manis macam honey. ³)

Heykal menutup perlahan buku nota tersebut. Dia tergelak kecil bila mengingati saat dia dengan Pikal membincangkan soal misi tersebut. Pikal yang tak sudah-sudah memberi idea dan Heykal yang tak sudah-sudah menolak idea. Macam-macam alasan dia beri terhadap idea-idea Pikal. Sudahnya dua sahaja yang diterimanya dan yang lagi tiga adalah ideanya.

Dia terdiam bila terfikirkan Aisha. Macam mana kalau misi dia tak berjaya ? Macam mana kalau Aisha still lagi tak maafkan dia ? Sanggup ke dia tinggalkan Aisha ? Ya Allah... Sesungguhnya dia tak sanggup. Haih... Waktu-waktu macam ni lah baru dia nak teringat Allah. Sebelum ni mana ada. Baru sedar betapa jahilnya dia. Solat lima waktu tak pernah cukup. Kadang-kadang sehari tu tak solat langsung. Kalau solat pun tunggang langgang, macam mana dia nak didik isterinya nanti ? Kalau ditakdirkan Aisha jodohnya, mampukah dia nak didik Aisha supaya menjadi ke arah yang lebih baik ? Heykal meraup lembut mukanya. Dia nekad. Kalau dia hendak kan Aisha, dia mesti berubah ke arah kebaikan. Dia mesti tahu soal Islam. Yes, dia kena belajar semua tu balik. May Allah easy everything. Amin.

❤❤❤

Matanya tertumpu ke arah daddy -nya yang sedang memberi ucapan di atas pentas. Ulang tahun syarikat HH Holding diadakan di dewan utama syarikat HH Holding. Keluasannya yang diibaratkan dua padang bola tidak menjadi masalah untuk menjemput hampir keseluruhan client yang pernah atau masih bekerjasama dengan syarikat mereka. Dan seluruh pekerja syarikat dijemput hadir tidak kira pekerja bawahan mahupun pekerja atasan.

Telinga kembali difokuskan kepada ucapan daddy dihadapan.

" –I would like to congratulate for people who are serving this company for helping me to develop this company. Clients who are willing to cooperate, thanks. Dan, dengan ini saya merasmikan ulang tahun HH Holding yang ke- 35. Dan, bersempena dengan ulang tahun syarikat pada tahun ini, saya ingin memperkenalkan CEO baru HH Holding iaitu Heykal Hakimi bin Tan Sri Haris Hisyam. Dipersilakan. " kelihatan Tan Sri Haris Hisyam turun dari pentas dan menuju ke arahnya.

Bahunya ditepuk perlahan oleh daddy-nya lalu dia dengan penuh berkarisma berjalan naik ke atas pentas. Dia diam seketika dan melihat beratus orang yang berada di hadapan pentas. Heykal berdehem lalu memulakan ucapannya.

" Assalamualaikum. First of all, saya nak ucap thank you dekat daddy sebab percayakan saya untuk menguruskan company. Walaupun course yang saya ambil dulu tak ada kena mengena dengan business, daddy tetap percayakan saya. For mummy, thank you sebab selalu support saya. Dari saya belajar, sampai ke saya berjaya jadi seorang doktor and now, dah jadi CEO HH Holding. Saya harap, staff-staff HH Holding boleh terima saya sebagai CEO baru. And client-client, hope kita dapat bekerjasama dengan baik. Thats all. Thank you sebab dapat terima saya dalam company ni. " Heykal menyudahkan kata-katanya lalu meluarkan pandangannya ke hadapan pentas. Matanya tertancap pada seorang perempuan yang kelihatan sangat anggun yang sedang menepuk tangan kepadanya. Matanya dan Aisha tiba-tiba bersabung. Eye contact.

Dia turun dari pentas dan berjalan ke arah meja vvip dimana daddy dan mummy duduk. Kelihatan mereka sedang berborak dengan rakan kongsi syarikat. Heykal pergi menyapa dan berborak sebentar lalu meminta izin untuk pergi meja lain. Ha, dia nak pergi meja Aisha.

" Hye, sayang. " Heykal menyapa selamba. Diibarat macam takde orang dekat meja tu.

" Hey, apa sayang-sayang ni. Awak tak nampak ke ramai orang dekat sini ? " nasib baik orang lain tak perasan sebab tengah kusyuk menikmati juadah yang disediakan.

" Chill. Saya tak sangka yang awak datang. Tapi, saya takde bagi tahu apa-apa dekat awak pun ? Macam mana awak boleh sampai sini ? "

" Ergh... Excuse me. Saya datang sini bukan nak tengok awak. Saya datang sini sebab saya salah satu client company awak. Jangan nak perasan eh. " Aisha berkata sinis.

" Okay, fine. "

Aisha menhiraukan Heykal. Dia kusyuk menikmati makanan di depan mata.

" Eh, sayang. Jom saya bawak awak jumpa mummy dengan daddy saya nak ? "

Aisha tersedak bila mendengar ajakan Heykal. Gila ke apa Heykal ni.

" Awak gila ke ? Memang tak la saya nak ikut awak. " Aisha menjeling Heykal. Suka hati je nak kenalkan orang dekat parent dia. Heykal ni bukan boleh percaya, nanti buat dia cakap yang Aisha ni bakal isteri dia tak ke haru.

" Erghh... Salah saya sebab pergi tanya awak. Patutnya saya terus heret awak jumpa diorang. " Heykal meraup mukanya. Menyesal tanya Aisha.

" Eh, dahla. Awak pergi sana. Kacau je orang nak makan. Patutnya CEO baru kenalah ramah. Pergi lah sapa staff-staff ke, client ke. "

" Tapi, awak pun client saya kan Aisha ? So, tak salah saya duduk sini." Heykal berkata selamba lalu menarik pinggan yang berisi nasi kerabu di hadapannya. Oh ye, ulang tahun kali ni semua masakan kampung. No western food.

" Suka hati lah. Malas lah saya dengan awak ni. Saya cakap awak bukan nak dengar pun. "

Heykal buat tak tahu. Malas. Nanti Aisha bebel lagi panjang.

❤❤❤

Tak jadi nak unpublish sebb reader dh mencecah 2k. Hahahaha, sayang lah klau nk unpublish. And, mungkin nnti story ni HIATUS kejap kot. Sebb aku pt3 thun ni. So, kena fokus lebh dkat study. 😔

Btw, boleh tk klau nk mntk vote byak². Heee... 😆

HappyNewYear!!

Misi Memikat Miss CEO ✔Where stories live. Discover now