[ media: Aisha's beautiful dress. "
❤❤❤
" Beautiful. " speechless. Heykal tepaku melihat Aisha yang memakai dress pemberiannya. Tak terlalu seksi.
Aisha hanya tersenyum kekok. Entah kenapa dia berasa segan bila Heykal memujinya walhal sudah beribu orang yang memujinya cantik.
" Eh, come and sit. Sorry, awak cantik sangat sampai saya lupa nak jemput awak duduk. " kata Heykal sambil menarik perlahan kerusi buat Aisha.
" Ada-ada jelah awak ni, Heykal. By the way, thank you for this beautiful dress. "
" Welcome. Awak suka? " Heykal bertanya lembut.
" Suka. " Aisha tersenyum lebar. Tak sangka yang Heykal pandai memilih pakaian untuk wanita.
" Em... I think awak kena bagi reward dekat saya untuk this beautiful dress. " Heykal tersenyum nakal.
Muka Aisha sudah berubah. Heykal saja je nak kenakan dia.
" Re-reward? "
" Yes. Saya nak awak suapkan saya makan. "
" Eeii.. Tak nak lah Heykal. Malulah orang tengok. " Aisha mengetap bibirnya geram.
" Biarlah kalau orang tengok pun. Kita bukan buat salah. " Heykal masih tidak mahu mengalah.
" Okay, fine. "
" Good girl. Macam ni lah kesayangan saya. " tanpa berlengah Heykal memanggil waiter untuk menghidangkan makanan mereka.
Aisha hanya memerhati waiter yang sopan menghidangkan makanan kepada mereka. Sesekali dia melihat waiter perempuan tersebut melirik ke arah Heykal.
" Urghh... Can you stop watching him like that? " Aisha berkata geram. Tapi suaranya masih lagi perlahan. Diorang still dalam hotel, so kena jaga manner kalau tak nak diri sendiri malu.
" Err... I'm sorry miss. " jawab waiter tersebut lalu menunduk sedikit dan terus beredar.
" Hmm... Nampak macam ada orang jeles. "
" Eh, mana ada. Sa-saya cuma geram sebab dia tak jaga adab dia. Sebagai seorang perempuan, mestilah kena jaga pandangan. " Aisha berkata gugup.
" Yeah... Apa-apa jelah sayang. Kalau cemburu bagitahu okay. Saya sendiri akan tegur dia supaya jaga mata. " Heykal tergelak kecil sesudah berkata.
"Heykal!! " muka Aisha dah masam.
" Okay, I'm sorry. Now, cepat suapkan saya. " Heykal mengangakan mulutnya.
Aisha yang masih merah mukanya terus menyuap Heykal.
" That's my girl. " Heykal tersenyum sambil menggosok perlahan rambut Aisha.
Aisha hanya diam sambil makan. Malas nak layan Heykal.
" By the way, sayang. Esok saya balik KL tau. So, jangan tercari-cari pulak. "
" Balik KL? Kenapa? Bukanke family day ni ada lagi dua hari? "
" Yeah... Saya ada meeting mengejut. Kalau tak, saya akan hilang tender tu. I'm so sorry tak dapat teman awak sampai habis event ni. "
" It's okay. Saya faham kerja awak. " Aisha senyum hambar. Entah kenapa dia rasa sedih bila dapat tahu yang Heykal kena balik KL esok.
" Hey, tak nak lah sedih-sedih. Saya bawa awak dinner malam ni sebab saya rasa esok memang saya tak sempat nak jumpa awak dah. Saya kena gerak awal pagi esok. " Heykal berkata perlahan. Matanya memerhati raut muka Aisha yang suram itu.
YOU ARE READING
Misi Memikat Miss CEO ✔
RomantizmFirst romance by rosebiru12. Cover by @rosebiru12 ⚠️Amaran: Jalan cerita agak berbelit-belit, jadi sila ambil risiko sendiri kalau nak baca juga! "Sini biar aku try dia pulak. Kalau dia sangkut dengan aku, kau belanja aku makan selama sebulan." - HE...