Sudah sebulan Heykal tidak sedar dari tidurnya yang panjang. Orang di sekelilingnya juga sudah mula melakukan aktiviti harian kembali termasuklah Aisha. Kembali menguruskan syarikat yang telah diamanahkan kepadanya.
"Miss Aisha. Maaf jika mengganggu, tapi ada seorang lelaki hendak berjumpa dengan Miss. " kata pembantunya melalui interkom.
" Dia ada buat appoinment tak? "
" Takde Miss"
" Bagitahu dia yang saya tak nak diganggu. " putus Aisha.
" Tapi Miss. Dia tetap berkeras untuk berjumpa dengan Miss. "
Aisha mengeluh perlahan. Siapa lahh yang suka mengganggunya ketika dia sedang sibuk ni.
" Suruh dia masuk bilik I. "
"baik miss. "
❤❤❤
" Ada apa awak nak jumpa saya? Ada hal penting ke? Setahu saya nenek dah batalkan perkahwinan tu kan? " soal Aisha tanpa melihat wajah lelaki yang berada di depannya itu.
" I datang sini sebab nak minta maaf dengan you. Atas apa yang I dah buat dekat you selama ni. " kata Ariz dengan tenang.
" Hurm... Apa yang you dah buat dekat I. Tell me. " memandangkan Ariz menggunakan ' I, you ', Aisha hanya mengikut rentaknya sahaja.
" Selama ni I nak kahwin dengan you bersebab. Daddy I akan serahkan syarikat dia kepada sepupu I kalau I tak nak kahwin dengan you. So, I ambil keputusan untuk kahwin dengan you. "
" Actually, I dah tahu tentang ni. Tapi, it's okay. I dah maafkan you. " Aisha mengukirkan senyuman kepada Ariz.
" Thank you, Aisha. Tapi, you tahu dari mana? " tanya Ariz dengan kerutan di dahinya.
" Daddy you yang bagitahu. " Aisha gelak sedikit melihat riak wajah Ariz yang tergamam.
" Da-daddy I? "
"Yes, daddy you. "
❤❤❤
" Thank you belanja I lunch. Lain kali I treat you pula okay. " ucap Aisha kepada Ariz.
" Alahh... Tak perlu susah-susah treat I balik. Lagipun I ikhlas. " balas Ariz sambil mengukirkan senyuman.
Dan dikala itu jugalah, telefon Aisha berdering minta diangkat.
" Kejap eh? "
" Okay. You angkatlah dulu. "
"Hello, Assalamualaikum. Kenapa aunty? " tanya Aisha sesudah memberi salam.
" Ai-aisha. Please come here now. He-heykal. Aunty ta-tak tahu apa jadi de-dengan dia. Aisha just datang sini okay. " jawab Puan Sri Qairina sambil menangis kecil.
" Au-aunty. Please tell me what happen to Heykal. I need to now! " mata Aisha sudah bergenang. Takut jika berlaku sesuatu yang tidak diingini kepada Heykal.
" Aisha sayang... Aisha datang hospital dulu eh. Nanti aunty bagitahu. " Puan Sri Qairina terus mematikan panggilan.
Aisha yang masih terkejut hanya mampu berdiri kaku. Air matanya perlahan-lahan mengalir menuruni pipinya.
" Aisha, what's wrong? " tanya Ariz teragak-agak.
" He-heykal. Ariz, you to-tolong hantarkan I pergi hospital boleh? Please... I'm begging you. " rayu Aisha lirih. Kalau lah dia membawa keretanya hari ini, tak perlu susah-susah dia meminta pertolongan daripada Ariz.
" Sure. Jom. " Ariz terus mengajak Aisha untuk pergi ke keretanya. Dia masih tertanya-tanya tentang perkara yang terjadi.
❤❤❤
"Nenek... How's Heykal? It's he alright? " tanya Aisha kelam-kabut.
" Ai-aisha... Tadi jantung Heykal terhenti secara tiba-tiba. Sekarang doktor tengah periksa dia. Kitorang masih tak tahu lagi keputusannya. Tapi, doktor cakap harapan untuk Heykal hidup sangat tipis. "
" What?! No, nenek tipu Aisha kan? Nenek tipu kan? " tanya Aisha sambil menangis teresak-esak. Tak mungkin!!
" Aisha... Jangan macam ni sayang. Kita kena terima takdir tuhan kalau dah ditetapkan sebegitu. " Puan Sri Qairina perlahan-lahan mengangkat tubuh Aisha yang melorot jatuh itu.
" Ta-tapi, Heykal dah janji tak akan tinggalkan Aisha, aunty. He-heykal janji nak kahwin dengan Aisha. " kata Aisha sambil menangis di dalam pelukan Puan Sri Qairina.
Puan sri Qairina menghela nafas perlahan. Matanya dilarikan ke arah suaminya dan Firhad yang hanya melihat babak ini. Jelas kekeruhan di wajah mereka. Manakala Hajar Sophia hanya mampu mengusap-ngusap bahu Aisha yang masih lagi tersedu sedan itu.
Setelah beberapa minit mereka mendiamkan diri sambil ditemani dengan tangisan Aisha, pintu bilik ICU terbuka. Doktor yang merawat Heykal keluar dengan raut wajah yang sukar digambarkan.
" Doktor. Macam mana dengan anak saya? " tanya Tan Sri Haris Hisyam.
" Maaf, Encik Heykal tidak dapat di selamatkan... "
To Be Continued...
Vote for more chapter. 😙
YOU ARE READING
Misi Memikat Miss CEO ✔
RomanceFirst romance by rosebiru12. Cover by @rosebiru12 ⚠️Amaran: Jalan cerita agak berbelit-belit, jadi sila ambil risiko sendiri kalau nak baca juga! "Sini biar aku try dia pulak. Kalau dia sangkut dengan aku, kau belanja aku makan selama sebulan." - HE...