Kiedy chowam telefon z powrotem do torebki, dostrzegam uważne spojrzenie siostrzenicy.
- Myślisz, że to dobry pomysł, żeby wujek Krystian z wujkiem Olgierdem wiedzieli o naszych kłopotach? – pyta.
- Są moimi przyjaciółmi – odpowiadam. – I jednocześnie jedynymi osobami, które mogą nam pomóc. Dobrze o tym wiesz.
- Wiem, wiem. – Dziewczynka wzdycha cicho. – Dobrze, ciociu. W takim razie chodźmy.
Przed szkołą czekamy jakiś czas, ale w końcu dostrzegam w oddali znajomy samochód. Chwilę później chłopaki parkują na parkingu i wysiadają ze środka.
- Cześć, dziewczyny – mówi Olo pogodnie.
- Co tam za kłopot macie? – dodaje Krystian.
- Mhm. – Odchrząkuję. – Moglibyście nas podwieźć do mnie do domu? Mam się spotkać z Anką. Muszę z nią poważnie porozmawiać.
Obaj wymieniają ukradkowe spojrzenia.
- No jasne – mówi Krystian. – Dla ciebie wszystko, ślicznotko.
- Krysiu, nie grab sobie – ostrzegam go, a widząc jego minę, wybucham śmiechem.
- Chcesz w ucho? – pyta.
- Co, pstryczka? – odpowiadam pytaniem. – nie, bo będę miała czerwone, jak za długo będziesz pstrykał.
Olgierd z Franią wybuchają śmiechem, a my idziemy za ich przykładem.
- Dobra, jak nie w ucho, to może w nos? – Krystian nie daje za wygraną.
- Nie, bo dostanę kataru – odpowiadam ze śmiechem.
Po chwili jednak poważnieję.
- Zbierajmy się – mówię. – Chcę mieć to za sobą.
Obaj kiwają głowami, po czym wszyscy czworo wsiadamy do samochodu.
- Lenka, wszystko w porządku? – pyta Olgierd, gdy już jesteśmy przed domem.
Odpowiadam skinieniem, choć tak naprawdę jestem cała spięta.
- Franiu, kochanie, zaczekaj tu na mnie, dobrze? – pytam. - Niedługo wrócę do ciebie.
- Nie! – protestuje. – Ja... Ja chcę być przy tej rozmowie.
- Kochanie, nie możesz. – Staram się jej to wytłumaczyć jak najłagodniej. – Najpierw sama chcę porozmawiać z twoją mamą. Proszę, pozwól mi na to.
Ona tylko wzdycha cicho, a ja biorę to za zgodę.
- Trzymaj się, Lenka – mówi Krystian pogodnie.
- Zaczekamy tu na ciebie – dodaje Olgierd. – A jakby co, to wiesz.
- Jasne – odpowiadam, będąc im naprawdę wdzięczna.
CZYTASZ
Lena i Krystian - Po trupach do celu
FanficNa samym początku, dziękuję @Martikan, za zrobienie okładki. :) Ta historia będzie o Lenie i Krystianie, parze z Gliniarzy. Niech Was nie przestraszy tytuł, to tylko metafora. :) Czy Krystian zdobędzie serce Leny? Czy Lena zrozumie wreszcie, że Krys...