Renjun mainkan piano dengan syahdu walaupun bunyinya tak sedap didengar orang. Dia seorang diri dalam bilik muzik manakala kawan-kawannya pergi beli air di kantin.
"DAN TAKK, SEHARUSNYA AKU~ BERTEMU DIRIMU DI DUNIA INIIIIII DAN KAU MEMBUANG DIRIKUU SESUKA HATI MUUUU DAN MEMILIH DIAAA!!! WOHHH! "
Dia tekan sesuka hatinya dan tak ikut dalam buku.
"Astaga, Injun. Suara kau dahlah macam beruang tercekik madu. Bawa-bawa lah bertaubat" Ujar Jeon Jebon, anak kepada Pakcik Jeon Jungkook.
"JEBON! AIR MILO AKU MANA? TEKAK AKU DAH MERAYU NAK AIR SEJUK NI! " Renjun tutup piano dan ambil botol yang dihulurkan Jebon.
"Mana duh yang lain? Kat kantin tengah mengorat Takada Kenta ke apa? " Renjun teguk air dengan laju.
"Diorang semua kat tandas tengah betulkan mekap masing-masing. Bukan cantik pun muka diorang pakai mekap" Jebon keluarkan telefon dari poket seluar.
"Betul dowh cakap kau. Muka asal memang tak cantik pun, pakai mekap lagi hodoh muka diorang" Renjun duduk disebelah Jebon dan mengelap muka yang berpeluh-peluh.
"Eh, kau kenal tak Moomooland?" Jebon tunjukkan skrin telefon.
"Tak kenal pula, aku layan lagu 80-90an je. Taste mak bapak aku lah katakan. Kenapa dengan Moomooland?" Dia lap peluh dileher pula.
"Sejak kebelakangan ni orang asyik cakap pasal group tu je. Aku suka dowh dengar lagu diorang, aku tak search pula apa masalahnya tapi orang cakaplah yang diorang tak hormat artis senior. BST, dan banyak lagi lah yang diorang kecohkan" Jebon scroll lagi instagram sampai ke bawah.
"EYO LADIES AND GENTLEMAN! ASFGHKLLLLLL I DUN REMEMBER THE LYRICS!! "
"Milan, Dua Lipas. Pendek umur korang berdua. Aku baru sebut nama dah munculkan diri" Renjun tersenyum sinis kepada dua-duanya.
"EH BIASHE, KISS KISS AND MAKEUP" Dua Lipas selak rambut panjang ke belakang.
"Jom kita bertiktok sekarang! Gucci gucci prada prada atau Count on me? " Soal Milan kepada yang lain.
"Aku nak gucci gucci prada prada! " Balas Jebon dan Dua Lipas mengangguk
"JOM!! " Aplikasi Tiktok dibuka dan mereka bertiga mula memulakan aksi perempuan hantaran 20K. Renjun hanya menghiraukan mereka dan buka galeri.
Gambar Jaehyun tidur terbongkang dengan air liur mengalir ditatap. Dia ambil sebelum pergi ke kelas.
"KUCING KUCING PRADA PRADA, INJUN MASUKLAH VIDEO PAT!! "
"Taknaklah, aku dah bertaubat untuk melakukannya. Jika tidak, nyawa aku dalam bahasa" Renjun tiba-tiba terformal dan membuatkan kawan-kawannya pelik."Aku dah jarang nampak kau post video tiktok kat IG. Selalunya en, mengikut kira-kiraan aku. Hari sabtu tepat pukul 6 kau post" Ujar Milan.
"Aku dah tak boleh buat lagi duh, nanti abang aku acukan senapang bapa aku. Seram bodoh, jantung, hati limpa semua macam nak terkeluar"
Semuanya terkejut dan ada yang langsung tak percaya.
"Kau biar betik Jun, biar kebenaran abang kau acukan senapang kat kau?" Milan lap air liur yang terkeluar.
"Abang kau mana satu? Kau kan ada sembilan abang" Jebon tolak Dua Lipas dan duduk disebelahnya.
"Yang mana lagi, si Taeyong tulah. Dia mana suka aku main Tiktok"
"ABANG KAU YANG HANDSOME GILA BAPA TU KE!!? OH MY GOATT!! TAKE A DEEP BREATH! " Milan tepuk mukanya berulang kali.
"HANDSOME APANYA? MUKA MACAM TAK SIAP AKU TENGOK" Renjun menggeleng.
"Eh, menyempat lagi kutuk abang sendiri. Kau kata dia tak handsome takpe, biar aku jadi kakak ipar kau" Ujar Milan dan bahunya dipukul Renjun.
"AKU HARAMKAN KAU JADI KAKAK IPAR AKU. KALAU BETUL TERJADI, MASA HARI PERKAHWINAN KORANG AKU AKAN ROSAKKAN! "
"Tak payah Injun, dia jadi kakak ipar kau pun belum tentu. Kecil-kecil dah pandai mengatal padahal spender dengan bra pun mak bapa belikan. Sama jugalah dengan kau" Jebon bukan cuba hentikan tapi makin menambah masalah lagi adalah.
"EWWW WHAT YOU TALKING ABOUT?" Dua Lipas tiba-tiba menyampuk.
"Eh dahlah, gaduh-gaduh bukannya boleh dapat si Takada Kenta tu--- err tiber. Baik aku pratice main piano" Milan meninggalkan mereka bertiga dan piano dibuka.
"BTW EN, AKU DAH TAKDE TIKTOK. SI TAEYONG TU PADAM. AKU BARU NAK DUET NGAN WINWIN OPPA PASTU DIA NAMPAK DARI ATAS. DIA TERUS AMBIK SENAPANG! "
"MY GOAT! KITA DAH TAK BOLEH TENGOK KAU LAGI LAH?! "
"YA"
"TIDAKKKKK"
"WOI DIAMLAH!! "
++++
Jaemin masuk bilik Johnny dengan bawa teddybear berwarna coklat.
"Hyung, Jaemin lapar" Jaemin memegang perutnya.
"Jaemin nak makan apa? " Johnny letakkan death note di meja selepas tulis nama MNET TERCAYANG 💞
"Jaemin nak makan lasagna yang hyung buatkan"
"Bahan-bahan still ada kan? Nanti hyung buatkan" Balas Johnny acuh tak acuh.
"JAEMIN NAK SEKARANG!! " Dia menghentakkan kaki dan buat Johnny jadi JohnShook.
"Yelah. Hyung buatkan nanti makan sampai habis" Johnny pegang tangannya menuju ke dapur.
"Yeahh! Sayang hyung!
-TBC
Hari sabtu, kau kata nak cendol pula. Biar betik. 🎶
Dah berkali-kali kau buat lagi.
Tolong, tolong. Hanya kita berdua 🎶🎶Aku takleh stop dgr lagu ragaman bhai 😂
YOU ARE READING
[S1 & S2 ] Keluarga Lee - NCT
Fiksi PenggemarSooman berkahwin dengan Minyoo dan Saera serta dikurniakan ramai cahaya mata. Bagaimanakah keadaan mereka semua dalam satu rumah? Highest rank: [29/1/2019] No. 1 in NCT [30/1/1/2019] No. 1 in NCT [31/1 /1/2019] No. 1 in NCT