S2 45

400 51 54
                                    

"Pakcik dah balik hospital! " Donghyeon terus peluk badannya mujur tidak kena besi. Haechan membalas dan mencium pipi Donghyeon.

Taeyong keluar dari bilik sambil gendong Yong di belakang badan.

"Appa, apa tu? Ape tat ati acik? (Kenapa dekat kaki pakcik?) " Yong suruh Taeyong datang dekat dengan Haechan.

"Ah, itu? Kaki Pakcik Haechan patah, sebab tu dia pakai besi" Balas Taeyong lalu turunkan Yong untuk jalan.

Yong berjalan ke arah Haechan dengan perlahan.

"Acik, ati atik te? (Pakcik, kaki sakit ke?) " Yong pelik tengok kaki Haechan. Haechan tahu yang anak saudaranya ingin tahu.

"Mestilah sakit, lainkali jangan tergelincir macam pakcik kau sorang ni" Balas Haechan.

"Hari tu aku dengan Winwin masuk hospital. Sekarang si Donghyuck pula, selepas ni siapa pula"

Mereka tercari-cari suara yang bercakap dan terpandang Jaehyun yang berada di tingkap dua yang sedang tunjuk Peace.

"Kau nak masuk bilik atau nak duduk kat ruang tamu je?" Soal Jeno dan Haechan beri isyarat dia mahu duduk duduk di ruang mahu tengok tv sedangkan dalam bilik pun boleh.

Haechan menolak kerusi roda sendiri dan tekan alat kawalan jauh. Taeil datang ke sofa dan tunjukkan baju kot hitam yang ditempah telah sampai.

"Bila sampai? Masa Haechan takde kat rumah ke? " Soal Haechan sambil membelek-belek baju yang akan dipakaikan masa hari bahagia.

"Semalam, tapi kau kan tak boleh seluar panjang. Sebelah ni kena potong ke? " Taeil letakkan tangan di dagu.

"Agaknya, belah kanan kena gunting kemudian tutup dengan kain panjang. " Haechan letak semula selepas periksa.

"Mana Jeno? Nak suruh dia pakai sekejap tengok muat atau tidak" Taeil menoleh dan Jeno datang ke ruang tamu sambil menjilat aiskrim.

Haechan hanya mampu telan air liur kerana tidak boleh makan takut ada kesan pada kaki.

++++

Jeno butang kot yang dipakai satu per satu dan lihat cermin untuk tengok sama ada sesuai. Haechan juga telah selesai pakai dan keluar dari bilik.

Winwin tepuk tangan kerana mereka berdua amat kacak pakai kot berwarna hitam. Saera sikatkan rambut mereka berdua supaya lebih kemas.

Jaehyun ambil gambar dan masukkan dalam instagram.

"Rasa macam tak sangka minggu depan kamu berdua kahwin. Jaga isteri masing-masing baik tau? " Ujar Saera.

Yuta pandang Ten dan yang masih belum berkahwin dan berkeluarga.

"Korang.. Bila nak kahwin?" Yuta senyum sinis kerana dia telah berkahwin.

Winwin dan Jaehyun gigit bibir kerana geram dan masuk bilik. Chenle dan Mark menjeling Yuta kemudian masuk bilik serta hempas pintu.

"Jangan.tanya.aku.titik.fullstop" Ujar Ten dan alihkan muka kerana tak mahu pandang Yuta.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[S1 & S2 ] Keluarga Lee - NCT Where stories live. Discover now