Ikinici bahar 24 bolum.

29 0 0
                                    

Orhan gence beyin sarkisi esliyinde tum ciftler dans etmeye baslar. Reyhanla Mazharda sahnede dans ediyorlardi.
Reyhan: Sen benim dogum gunumu nerden biliyordunki. Onu ben bile unutmusum.
Mazhar: Orasi meslek sirri canim. Hem fenami? Bak iyi olmus unutman. Yoksa surpriz surpriz olmakdan cikardi bir az. Peki sen begendinmi?
Reyhan: Hemde cok. Aslinda beklemiyordum.
Mazhar: Biliyorum. Bende bilerek bu gunu sectim. Hem fenami, artik okulun kizlarindanda kurtulmus olduk.
Reyhan: Oyle aslinda. Peki sen simdi ne olucak?
Mazhar: Nemi olucak? Cok enteresan bir soru. Dur bi dusunuyim. Buldum ne olucagini. Simdi burdan cikiyoruz ve dogru bir gelinlik ve damatlik aldiktan sonra ver elini nikah dairesi. Aksamada bal ayina cikariz. Senin aklinda bir yer varmi?
Reyhan: Evet var aslinda desem?
Mazhar: Neresiymis? Cok merak etdim desem?
Reyhan: Cok acele etmiyormusun desem?
Mazhar: Ya bozmasan olmazmi.
Reyhan: Amma bozmassam her an o saka gercek ola bilir cunki.
Mazhar: Peki olmasini istemezmisin?
Reyhan: Isterim amma simdi diyil.
Mazhar: Biliyorum neden istemedigini. Aslinda haklisin. Simdi hic dogru zaman diyil. Her seye ragmen parti gecirip evlenme teklifi edip nisan takiyoruz, bide evleniyoruz desek bir az ayip olur bunca olaydan sonra.
Reyhan: Aynen ya. Amma su son olaylar olmasaydi bur dan dogruca nereye gidicegimiz belliymis.
Mazhar: Sen ciddimisin?
Reyhan: En az senin kadar. Eskiden deli oldugumu soyleyende sendin. Demekki teklifini kabul edicek kadar deliyim.
Mazhar: Belli oluyor askim.
***
Yarim saat sonra.
Yarim saat sonra eylence biter ve her kes dagilir. Fahriyey, Sebnem, Haluk abi ve Deniz evlerine giderler. Sedanin yanindada Furkanla annesi kaliyordu ablasi gelinceye kadar. Ablasida bu gun aksama Istanbulda olucakdi. Reyhanla Mazharda Elifle birlikte takiliyorlardi. Bir az dolastiktan sonra 3 birlikde yemege cikarlar. Yemekden sonrada hastaneye gecerler. Hem Sedanin hemde Aysemle Omeri ziyaret etmek icin. Fahriyenin soyledigine gore, Seda ameliyat olmayi kabul etmiyormus. Aysemle Omerinde bu gun uyandiklarini ve artik normal odaya alindiklarini soylemisdi. Reyhan ve Mazhar hastaneye vardiklarinda Nail abi, Eda hala, Nadide anneyle Sedanin ablasida hastanedeydi. Furkan halya Sedayi ikna edemedigini soyluyordu. Safiyede artik ablasida geldiyine gore eve donmekde israr ediyordu, amma Furkan onu dinlemiyordu.

Mazhar: Durumlar nasil arkadaslar?
Furkan: Nasil olsun abi? Halya Sedayi ikna edemedik.
Reyhan: Simdi ameliyyat olmamakda kararli yani? Peki ameliyyat olmazsa zamanla hafizasini kaybedicegini biliyormu?
Furkan: Biliyor tabiki. Amma halya inatciligi ustunde.
Mazhar: Nasil olsa Sedada anlayacak bunlari. Yani ameliyat olmasi sart. Insallah ikna ede biliriz.
Furkan: Orasi oylede. Meyerse onceden biliyormus tahil sonuclarini. Amma hic kimseye soylemis. Sordum ne zaman oyrendiyini, size yemege gittigimiz gun oyrendim dedi. Hatta hic kimseye soylemeyide dusunmuyormus.
Reyhan: Neden acba? Diye sorar. Furkanda neyi ima ettigini cok iyi anlar.
Furkan: Reyhan, ya ne olur girmiyelim o konuya. Zaten kafam cok kotu. Bir halt etdik zaten.
Reyhan: Bide baslamayak diyorya. Aslinda simdi daha onemli sorunumuz olmazsa, ben nasil basliyicagimi biliyorumda neyse. Simdi diyorumki, bu son olandan sonra illa bosanicam diye tutturduya. Hani bir daha asla olmaz diyorya?
Furkan: Illa yuzume vurucaksin dimi?
Reyhan: Evet vurucamda, amma bu sefer ben onu kast etmiyorum.
Furkan: Ne peki?
Mazhar: Ya biriniz ne oldugunu anlatirmi artik.
Furkan: Ben sana sonra anlatirim abi. Iyide Reyhan senin planin ne?
Reyhan: Sedayi santaj ediceksin!!!
Furkan: Ne? Olmaz ya! Bize gore diyil oyle seyler.
Reyhan: Tabi diyil. Ben zaten biliyorum neyin sana gore oldugunu. Ne diyorumsa o.
Furkan: Peki neyle santaj edicem?
Reyhan: Hani son olaydan sonra asla olmaz diyorya, sende eyer ameliyyat olmazsa her seyi unutucak, olan son olaylarida unutucak ve o olmaz dedikleri birer birer olucak. Onunda bunlari istemediginden haberi bile olmayacak.
Furkan: Oha. Sende az diyilmissin ya.
Reyhan: Еabi ya bennim aklim sizinki gibi diyil. En azindan isliyor. Sozum sana diyil askim.
Furkan: Kisaca sozun bana. Oyle desene.
Reyhan: Ne gerek varki? Sen zaten anliyorsun. Hem konusmayi birakda ise koyul. Sen simdi git Sedayla konus, bizde Aysemle Omeri gorelim. Hem kizlari onlari ozlemis.
Furkan: Iyi ben gidimde konusuyum o zaman. Diyrek sedanin odasina gider. Reyhanla Mazharda Elif Masalla birlikte Aysemle Omerin odasina giderler. Elif odaya girer girmez aglar.Bu da o emekki her seyi anliyor. Aysem Elifin sesini duyar ve hemen Reyhandan Elifi ona vermesini ister. Reyhan Elifi verir ve sorar.
Reyhan:Nasilsiniz?
Aysem :Iyi olmaya calisiyorum. Asil elif nasil? Bi huysuzluk yaptimi?
Reyhan:Yok yapmadi.Cunku o uslu cocuk. Bizede alisdi zaten. Keyfi yerinde
Mazhar: Aynen. Bunlar muhtesem ikili oldular Reyhanla. Yalniz kiz feci akilli. Kimle arayi iyi tutucagini simdiden iyi biliyor.
Omer: Ya ne kadarda buyumus bu bir haftada.
Mazhar: Ola bilir. Amma bir haftadir gormediyinize gore size oyle gelmisde ola bilir.
Aysem: Belkide. Peki yemeyi uykusu nasil? Sizi rahatsiz etmiyor dimi?
Reyhan: Yokya ne rahatsiz edicek. Hem cok istahli. Ayrica keyfi yerinde dedim ya. Sen merak etme. Merak ediyorsansada cabuk iyilesmene bak.
Omer: Reyhan hakli bence.
Reyhan: O zaman Elif Masali size birakiyorum. Simdi babanla Eda halada gelir.
Omer: Peki ya annem ve babam? Sorar ve her kes bir anda susar.
Mazhar: Omercim. Annen su anda burda simdi oda gelir. Fakakt babani hastaneye geldiyiniz gun kaybetdik. Hatta evdeyken desek daha dogru olur.
Omer: Ne?! Duyduklarindan sonra Omer resmen sok olur.
Aysem: Dogrumu?
Reyhan: Aysem sadece o diyil. Diyerek bebegi kaybetdigini soylemek isterki, Aysem onun lafini keser.
Aysem: Soylemesende olur. Ben tahmin etmisdim zaten. Hem bu olaydan sonra ne olucakti ki sanki?
Omer: Neden bahs ediyorsunuz? Sorar Mazharda eyilerek kulagina soyler.
Mazhar: Bebegi diyor.
Omer: Ya neden boyle olduki? Hepsi Buragin yuzunden oldu. Burak...ya!!! Burak yakalandimi? Lutfen dogruyu soyleyin.
Reyhan: Yakalandi tabiki. Once benimle birlikte kacmak istiyordu, bende planini bozdum. Bir hafta sonra mahkemesi var. O yuzden hic endiselenmeyin. Hem uzulmeyinde. Cunki olenle olunmuyor.
Aysem: Haklisiniz.
Omer: Bencede.
Reyhan: Hakli oldugumu biliyorum O yuzden, kendinizi uzmeyi birakinda iyilesmenize bakin. Bak bir az daha hastanede kalirsaniz eve donduyunuzde Elif sizi tanimiyicak ona gore. Zaten bizimlede cabuk kaynasdi. Yani benden soylemesi.  
Mazhar: Hakli. Bir bakmissiniz. Nasil susdurucaginiz beceremiyorsunuz. E normal bizim Reyhana alisan oyle oluyor. Diyerek Reyhanin baslatdigi sakayi bitirir ve hepsi beraber gulerler. Sonra Odaya Nadide, Eda ve Nail girer.
Nail: Kizim Aysem nasilsin? Iyisin dimi? Bak bir agrin falan olsa bize soyleyeceksin.
Aysem: Babacim seni nasilda ozlemisim ya..Sen merak etme ben qayet iyiyim.
Eda: Evet ya hakketende iyi gorunuyorsun. Insallah cabuk iyilesirsiniz.
Aysem: Nadide anne, siz nasilsiniz? Bu arada basiniz sagolsun.
Nadide: Sagol kizim. Asil biz sana nasil oldugunu sormaliyiz. Bu halinle bile beni dusundun ya tesekkur ederim.
Aysem: Dusunurum tabiki. Biz bir aile diyilmiyiz?
Nadide: Tabi aileyiz. Hemde buyuk bir aile.
Omer: Anne sen kendin nasilsin?
Nadide: Iyiyim oglum. Yeterki siz iyi olun. Siz iyi olursaniz bizde iyi oluruz.
Eda: AAA ben kustum ama. Bana laf birakmadiniz
Omer: Halalarin en tatlisi bana kuse bilirmi hic?
Eda:Kusmez tabiki
Aysem: Eda hala, sencede Elif gormeyeli buyumusmu, yoksa bizemi oyle geliyor?
Eda:Buyumus de yani biz hep yaninda oldugumuz icin fark etmedik.Sizde onu baya gormediginiz icin hemen fark etdiniz.
Nadide: Bu arada biz bakalim dedik amma, kizlar cok israr etdiler.
Eda: Aman Nadide, sanki birden ikiye cocuk bakmisin. Omer buyuyelide cok olmus. Benimde isim oldugu icin yapamazdim. Gerci hic cocuk bakmadim. Hem Elifde kizlara alisqin. Onlari surekli gorduyu icin yadirgamiyor.
Nadide: Haklisin ama iste kendi torunuma kendim bakmak istedim. Amma kesinlikle kizlar benden daha iyi bakti
Eda: Aynen. Baksana, biraksak nerdeyse evlat edinecekler. Bunlar kendilerini baya kapdirmis bu ise.
Nadide: Kaptirmalari iyi zaten. Ileride onlarinda cocuklari olucak. Alismis olurlar
Aysem: Ilerde derken?
Eda: Oho bunun daha haberi yok tabiki. Yakinda evlenicekler. Hatta daha bu gun evlenme teklifi etmis. Nasil oldugunu bilmiyorum. Onuda kendilerine sorarsiniz.
Aysem: Ne inanamiyorum ya...peki simdi bize neden soylemediler?
Eda: Bilmem. Bir an once yeni haberleri oyrenmek icin iyilesip eve donmeniz icin ola bilirmi? Hem bence soylerler. Aceleleri vardi daha Sedayla konusacaklardi.
Omer: Sedaylami? Ne olmus ki Sedaya?
Nadide: Eda, neden soyluyorsunki bir anda. Neyse anlasilan her seyi en bastan anlatmamiz gerekicek der ve anlatmaya baslarlar.
***
Furkan Sedanin odasina girer ve yanina oturmak isterki, Seda izin vermez.
Seda: Sen ne yaptigini saniyorsun ya?
Furkan: Karimi ziyarete geldiyimi saniyorum der ve yanina oturur.
Seda: Bir kere ben senin karin digilim.
Furkan: Amma oylesin.
Seda: Kagit uzerinde oyle.
Furkan: Simdilik kagit ustunde. Sonra gercekten evlenicez belkide.
Seda: Hayir bosanicaz.
Furkan: Sen oyle san.
Seda: Sen ne soylemek istiyorsun ya? Acik-acik soylesene!!!
Furkan: Tamam. Sen bosanmakmi istiyorsun?
Seda: Aynen!
Furkan: Tamam bosaniriz. Amma tek sartla. Ameliyat olucaksin.
Seda: Hayir ben sart filan kabul etmiyorum. Mahkemeye gidicem ve bosanicaz.
Furkan: Bu haldemi?
Seda: Ne olmus halime?
Furkan: Hastasin. Acil olarak ameliyat olman gerekir. Ya sartimi kabul edersin, yada bosanmayi unut.
Seda: Nedenmis o? Ben istersem adam tutdurup mahkemeye veririm seni.
Furkan: Sen qaliba dediklerimi ciddiye almiyorsun. Amma bir kez daha soyluyorum ameliyat olmazsan bosanmayida unut. Ki, zaten ameliyat olmazsan kendiliyinden unutucaksin.
Seda: Ne diyorsun ya?
Furkan: Olanlari diyorum. Anlamamazdikdan gelme. Doktorunda soylediyi gibi, zamaninda ameliyyat olmazsan, hafizan gitdikce kaybolucak. Sen de son olaylari hatirlamiyicaksin bile. Simdi diyiceksinki benide hatirlamiyicaksin. Dogru kafanla unutucaksin, amma gonlunle hatirliyicaksin. Beni sevdiyini hiss edeceksin. Hemde unutmana ragmen.
Seda: E bundan sana ne? Sana ne faydasi olucakki?
Furkan. Aslinda hic bir faydasi olmayacak. Ameliyyat olmazsan zamanla her seyi unutucaksin sonra tumer ilerliyicek sonrada... Neyse soylenicek bir sey diyil. Sencede bu benim isime gelirmi.?
Seda: Peki neden isine gelicekmis gibi konusuyorsun?
Furkan: Dogru isime gelmiyicek. Amma bir gun oluceyini bilmeme ragmen, son gunlerinde yaninda olucam , seni birakmiyicam. Belkide gercekten evlenicez. Amma sen hatirlamiyicaksin . Neden bosanmak istedigini neler oldugunu hatirlamiyicaksin. Sirf bu yuzdende beni redd etmiyiceksin. Bir evde yasayicaz. Hemde annem ve babamla birlikte. Annemde bu durumu kabullenicek. Yani bu sefer kesinlikle kabullenicek. Sen istesende-istemesende boyle olucak. Yani ameliyyat olmazsan boyle olucak.
Seda: Ben ameliyyat olmazsam hafizami kaybedicem ve sende bundan qayet memnunsun. Cunku hafizami kaypedersem beraber kaliriz.bosanmak istemediyimi hatirlamam dimi. Sende bundan istifade ediceksin.
Furkan: Biliyorum bu kulaga cok acimasiz geliyor, amma tamda oyle olucak, cunki sen iyilikle ikna olmak istemiyorsun. Der ve yerinden kalkar. Kapiya dogru giderken durur ve der.
Furkan. Bu soylediklerimi iyi dusun. Ben diyicegimi dedim. Karar senin. Bide hakketen iyi dusun. Sadece benim yuzumden oturup olumu bekleyerek seni seven baskalarinada hakksizlik ediyorsun der.
Furkanin ic sesi: Ya ben senin olucegini bile-bile nasil sevinirim buna. Evet hatirlamamandan istifade edicem. Cunki son saniyeye kadar senin yaninda olmak istiyorum. Bide sen beni buna mecbur birakdin. Guzellikle ameliyati kabul etseydin, bende boyle yapmazdim.
Seda kendi kendine dusunur: <<Belkide ameliyyat olunmaliyim.Sonra furkanla ine bosaniriz zaten.>>
Seda: Dur! Der ve Furkan durur.
Furkan: Ne cabuk dusundun?
Seda: Az once istesende -istemesende dedinya? Ben hic istemedimmi saniyorsun? Ailenle hep beraber olucak olsak bile istedim. Amma onlar beni istemedi. Sense beni bir kere bile olsa anlamadin. Yanimda olmaya calisdin, amma anlamadin, ki son olanda anlamadiginin en buyuk ispati.
Furkan arkasini doner ve Sedanin agladigini gorunce, yanina yaklasmak ister amma Seda izin vermez.
Seda: Orda dur bakalim. O kadarda diyil. Tamam dediyini yapicam. Ameliyat olucam ve hastaneden cikar-cikmaz bosanicaz.
Furkan: Tamam gelmiyorum. Hatta cikiyorunm, cunki ben istedigim cevabi aldim zaten. Diyerek disari cikar ve goz yaslarini tutamaz. Oylece yere coker. O anda Safiye, Reyhan ve Mazhar yanina gelir.
Safiye: Seda sana ne soyledide boyle agliyorsun? Simdi ben ona sorarim!!!
Furkan: Anne!!! Diye bagirir. Bak bu son olsun tamammi? Yoksa seni bir daha aff etmem bilmis ol.
Reyhan: Furkan, Hakketen Ne oldu?
Safiye: Ya ne ne oldu?
Reyhan: Furkan konusma nasil gecti? Seda ne dedi?
Furkan bir az susar sonra kisa ve net bir cevap verir.
Furkan: Kabul etdi.

İkincı bahar.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin