Arada 1 haftaa gecmisdi. Bu hafta surecinde Seda ameliyyat olmus, Aysemle Omer tamamen iyilesmis ve yarin sabah taburcu olup evlerine donuceklerdi. Bu arada, onlar hastanedeyken, Haluk abi Deniz , Furkan <<Oda sadece baslarda yardim etmisdi, sonra Seda hastanelik olunca artik devam edemedi.>> ve Mazharla birlikte Aysemle Omerin evlerinde tadelat yapib, evi bir el boyayip ve bir kac yeni asya alip, evi yeniden duzenlemislerdi. Kizlarda evin komple temizleyip aksamdan yemekler yapib buz dolabina koymuslardi. Nadide hanimda bu suerc boyunca Edalarda kaliyordu. Edayla Nail surekli koftecide olduklari icin, Nadidede zamanin cogunu koftecide Edanin yaninda , bide hastanede Aysem, Omer ve Sedanin yaninda gecirirdi. Bir hafta boyunca, Sedanin ablasi Sedayi olanlari anlatmaya ikna etmeye calisir ve sonunda olanlari oyrendiginde hastaneden cikar-cikmaz onunla Amerikaya gelmesini ister, amma Sedadan kesin bir cevap alamaz. Bu durumu goren Reyhan, Fahriye, Aysem ve Sebnem bu soruna cozum bulmaya calisirlar. Furkaninda durumu hic iyi olmadigindan Haluk abiyle Mazharda ona yardim etmeye calisirlar. Gerci ilk baslarda Mazhar bir az karsi cikar. <<Buna sebepde Furkanin olanlari tum detaylariyla anlatmasiydi. >> Fakat sonradan, ayrilmalarinin ikisinede faydasi olmayacagini gorunce, yardim etmeye ikna olur. Daha dogrusu bunu ona Reyhan ikna eder. Ikna etmesinin en onemli sebebide sevgilisinin bu tur entrikalara kafasinin iyi calismasidir.Tabi sadece bu kadarda diyil. Tanerle Fahriye ne hikmetse iki gun once cikmaya baslamislar. Amma sonucta ikiside bu durumdan sikayetci olmadigina gore bir sorun olmasa gerek. Furkana gelince, bir hafta suresinde annesinin kontrolunu iyice eline almis ve bunda babasininda destek pay olmus. Ilyas surekli Safiyenin gordugu , amma Furkanin bilmediyi ruyayi hatirlatarak, artik sorun cikarmamasini ister her seferinde. Furkanda bildiyimiz turden boykot ilan ederim ve konusmam hatta eve bile ugramam diyerek takiliyordu. Safiye ikisininde santaj ve tehditlerinden bikarak Sedayla konusmaya karar verir. En azindan denemek ister. Fakat bunu icin bir az zaman ister. En azindan aksama kadar.
Gelelim hikayemizin en gozde ciftine. Mazhar, Reyhanla birlikte bir az kafa dinlemek icin evden uzaklasmak ister. Nereye gidiceklerini dusuner ve aklina bir doktor arkadasinin deniz kenarina yakin olan yazlik evi gelir. Bir an once asagi kizlerin evine iner. Kapiyi calinca ilk Fahriye acar. Halindende belli oldugu gibi cok sinirliydi. Sinirlenme sebebide kucagindaki Elif Masalin halya susmamasiydi.
Mazhar: Gunaydin Fahriye. Reyhan uyandimi?
Fahriye: O coktan uyandi simdide markete gitdi. Bir azdan gelir. Sen gec otur. Der ve Elifi sakinlesdirmeye calisir. Amma ne yapsada kar etmez.
Fahriye: Ya sen niye halya agliyorsun? Altin temiz, karnin tok. Daha ne istiyorsunya?
Mazhar: Hayirdi nesi var?
Fahriye: Bilmiyorumki. Yemeyini yedi, qazini cikarttim. Halya agliyor. Zaten bakma sirasi bana gelirse, Elifin huysuzluk yapicagi tutuyor. Artik nedense?
Mazhar: Ver bana belki susar. Diyerek Elifi kucagina alir. Elif oncesinde bir az aglar amma sonra susarak Mazhara bakar.
Mazhar: Ne oldu bicirik. Tanidinmi sen beni?
Fahriye: Ay sanki beni tanimiyor.
Mazhar: Hakketende taniyor. Iyide neden boyle huysuzluk yapiyorki? Diye sorar ve tam o an kapi acilir. Reyhan kapiyi anahtarla acarak iceri girer ve der.
Reyhan: Ben geldim. Elifde duyar duymaz yayqariyi koparir yine.
Fahriye: Ay yinemi? Bak bu kacinci oldu artik?
Mazhar: Ne olduki?
Fahriye simdi gorursun ne oldugunu. Izlede gor. Elifi Mazharin kucagindan alir ve kapinin onune giderek Reyhana der.
Fahriye: Birak su posetleri.
Reyhan: Niyeki. Hem mutfaga goturseydim.
Fahriye: Sana birak dedim.
Reyhan posetleri yere birakir-birakmaz, Fahriye Elifi eline tutusdurur. Fahriye Elifi verir vermez, Elif aglamayi keser ve gulucuk sacmaya baslar.
Fahriye: Simdi anladinmi ne oldugunu? Sorar Mazhara bakarak.
Mazhar: Simdi anlasildi.
Fahriye: Kizim senin tum kaprizin, afra-tafran banami ha? Sabahtan beri basim sisti. Reyhan, lutfen aciklarmisin, sen bu cocuga ne diyorsun, ne anlatiyorsunda boyle oluyor?
Reyhan: Hiccc.
Fahriye: Hic demek? Ya sen ne yapiyorsunda bu cocuk bize boyle naz yapiyor?
Reyhan: Ya sen ne istiyorsun bizden ha? Al posetlerini yerden ve git. Hadi Elifcim biz benim odama gecelim. Diyerek bebisle birlikte odasina gider. Mazharda bu duruma gulerek onlarin pesinden gider ve odaya girer.
Reyhan: Mazhar, senmiydin?
Mazhar: Evet benim. Dierek Reyhanin yanina oturur ve der.
Mazhar: Ay benim askim dunyanin en guzel annesimi olucak? Diyerek Reyhanla Elife sarilir.
Reyhan: Gercekten oylemi dusunuyorsun?
Mazhar: Evet. Baksana Elif Masal bile nerdeyse kendi annesi gibi sevmis seni, alismis sana. Bundan iyi kanitmi olur. Yalniz beni endiselendiren bir konu daha var.
Reyhan: Nedirki?
Mazhar: Hani yarin Aysemle Omer eve donucekler ya? Ya Elif onlarada huysuzluk yaparsa. Yani sonucta kac zamandir ayri kaldilar. Oysa bebekler cabuk alisir ve yadirgarlar.
Reyhan: Ay oylemi dersin? Ofya! Amma oyle olursa Aysem cok uzulur.
Mazhar: Merak etme, bu cok surmez yani bir-iki gun huysuzluk yapar amma sonra eski, yani simdiki yeni duzenine alisir. Sen endiselenme tamammi?
Reyhan: Tamam endiselenmemde, sen sabah erkenden bunu soylemek icin gelmedin her halde. Bir seymi diyicektin yoksa?
Mazhar: Evet aslinda benim bu gun icin bir fikrim var. Tabi yalnis anlamazsan eyer.
Reyhan: Sen once fikrini soyle, nasil anlayacagima ben karar veririm.
Mazhar: Tamam. Diyorumki bu gunu her kesden uzakta bas-basa gecirsek. Hem dinlenmis oluruz. Hemde bir az kafamizi toplariz. Malum bir ise girisiyoruz, her seyi dikkatle ayrintilarina gibi dusunup oyle yapmamiz lazim. Aslinda bu isde yalniz diyiliz, amma fikir senin fikrin oldugundan ekibin basinda kendimiz olucaz.
Reyhan: Dogru soyluyorsun, iyice dinlenmemiz lazim, cunki ikiside bizi fazla yorucaga benziyor. Yani bencede bir gun burdan uzaklassak iyi olur. Tabi nereye gidicegimizi soylersen.
Mazhar: Hatirliyormusun, seninle deniz kenarina gitmisdik. Hatta beni batiriyordun nerdeyse?
Reyhan: Hatirlamaz olurmuyum hic.
Mazhar: Iste benim bir doktor arkadasimin, oraya yakinda bir evi var. Amma bos. Kendisi orayi yazlik ev gibi kullaniyor. Fakat bu yaz calidigi icin o evede ugrayamiyor. Ev bizim gittigimiz yerden 5-10 dakikalik aralikta.
Reyhan: Orayami gidelim ?
Mazhar: Evet tabi sende istersense? Hem kendimizle bir kac esyada aliriz, sonra denizede gireriz. Hatta gitmezden oncede guzel bir alis veris yaptikmi tam olur.
Reyhan: Hatta manqal keyfide yapariz dimi?
Mazhar: Ya yeterki sen iste. Onuda yapariz.
Reyhan: Peki ya Elif? Bu gun benim siram ve ayrica Fahriye iyice kecileri kacirmis durumda. Hem oda hastaneye Sedanin yanina gidicekti. Sebnem desen oda ayni. Elif Fahriyeye yaptiklarinin aynisini onada cekdiriyor. Ne yapicaz?
Mazhar: Bizimle gelsin o zaman. Yani oda havasini deyismis olur. Hem deniz havasi sicak kum bebeklerede iyi gelir. En cokda kemikleri icin faydali. Sen elifin ve kendi esyalarini topla, bende kendi esyalarimi toplayip geliyorum. Unutmadan Elifin bebek arabasinida alalim lazim olur. Hem oyle hepimiz rahat ederiz.
Reyhan: Olur hazirlarim. Sen gitde esyalarini topla.
Mazhar: Tamam askim. Diyerek ikisinide optukten sonra odadan cikar.
Mazhar gitdikten sonra Reyhan hemen kendi esyalarini toparladiktan sonra, Elifin esyalarini toplarken bebek pudrasini ve kremini almak icin salona gider. Tabi salona girer girmez Fahriye onu elinde cantayla gorur ve sorar.
Fahriye: Arkadasim, sormasi ayip diyilse nereye boyle?
Reyhan: Mazharla bir gunluk tatile.
Fahriye: Anladim. Peki bebek pudrasi senin neyine gerek?
Reyhan: Bana diyil Elife gerek. Oda bizimle geliyor.
Fahriye: Ne?! Kizim, yarin anasiyla babasi eve donucek sense cocuklarini tatile goturuyorsun.
Reyhan: Iyi iste, doner donmez bir az kafalarini dinler yemeklerini yerler, sonra o hastane ortamindan kurtulup dinlenmis olurlar aksamada biz doneriz zaten. Hem fenami kizlarina boyle guzel dadilik ediyoruz iste.
Fahriye: Birincisi sizin etdiyiniz dadiligi asali cok oluyor. Nerdeyse evlat ediniceksiniz kizi. Fakat hatirlatirim onun yarin hastaneden cikicak olan bir ailesi var. Bide ne demek yarin aksam doneriz? Bide kalmayimi dusunuyorsunuz. Hemde bas-basa, hemde Elifle? Dahada onemlisi nerde?
Reyhan: Merak etme evlat edinmek gibi bir niyetimiz yok Fahrisko.
Fahriye: Yok bide olsaydi.
Reyhan: Bideki bas-basa diyil, kendinde soylediyin gibi Elifle birlikte ve Mazharin doktor arkadasinin bir evi var deniz kenarinda, orda kalicaz iki gun. Ve ayrica, diyelimki bas-basa kaldik, ne olucak yani? Sen ne demek istiyorsun? Hem her ne diyiceksense , o dusuncelerini sessize al cunki, sonra yanildigini anladiginda pisman olursun.
Fahriye: Ya yeterki ben pisman oluyum. Hem gidiceksenizsede Elife bir kac sicak giyicek gotur aksamlari oyle yerler serin olur cunki.
Reyhan: Goturdum bile. Lazim ola bilicek her seyi cantasina koydum. Bu arada ben mayomu bulamadim. Sen gordunmu Fahrisko? Tam o sirada salona Sebnem gelir.
Sebnem: Bunumu ariyordun? Dolabda benim esyalarin arasina karismis.
Reyhan: Ay cok tesekkur ederim ya?
Sebnem: Bir sey diyilde, siz en iyisi su plani iyice bir dusunun, doner donmezde uygulamaya baslayalim.
Reyhan: Dusunuruz tabi. Zaten bir azda onun icin uzaklasmak istedik. Yani her seyden uzak kafa dinlemek icin. Zaten son zamanlarda dogum gunu ve evlenme teklifi haric guzel bir olay olmadi. Yani once Sedanin hastaligi sonra mesaj meselesi, sonra Sedanin ameliyat olmak istememesi. Baya bir gerildik yani.
Sebnem: Evet. Bu arada okuldaki evlenme teklifini ben telefona kayd etdim. Hani hepimiz orda deyildikya, Sedayla Aysemde gormek ister diye.
Reyhan: Hakketenmi? Super ya!!! O zaman sen bu gun hastaneye gittiginde gosterirsin onlarada.
Sebenm: Olur gosteririm. Bu arada Elife yeni aldigimiz sari elbiseyide almayi unutma. Zaten aksama kadar butun gunu sicak oluyor.
Reyhan: Ozel olarak secip aldigimiz elbiseyi hic unuturmuyum? Aldim bile. Hatta gidince onu giydiricem. Der ve tam o anda kapi calar. Reyhan Elif Masali giydirdigi icin kapiyi Fahriye acar. Gelen Mazhardir.
Fahriye: Buyur gec.
Mazhar: Reyhan hazirmi?
Fahriye: Hazir-hazir. Simdide Elifi giydiriyor. Der ve tam o anda Reyhan Elifle birlikte kapinin onune gelir.
Mazhar: Hazirmisiniz?
Reyhan: Evet sen su iki cantayi alda gidelim.
Mazhar: Tamam. Bide Bebek arabasini aliyim ben. Iki kez git-gel olmasin.
Reyhan: Tamam. Surda zaten. Der ve her seyi alip evden cikarlar.Uzun zamandir yeni bolum yazamadim. O yuzden kusura bakmayin. Umarim bolumu cok begenir ve yorum yapmayi unutmazsiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İkincı bahar.
Fanfic2 -ci sezon finalinden sonra baslamıs, buyuk ReyMaz evsanesını anlatan bır hıkaye. İlerleyen bölümlerde yeni gelen karakterlerle birlikde tam bir genclik hikayesine dönücek.