TANITIM
Deniz Demir'in bu hayattaki en önemli varlığı kızı Ecem'dir. Kocası Hakan tarafından yıllarca şiddet gören Deniz için bardağı taşıran son damla Hakan'ın Ecem'e el kaldırması olmuştur. Çıkan kavga, Ecem'in annesini korumak için babasına ateş etmesiyle son bulur. Deniz Ecem'in suçunu üstlenerek pilot cezaevine girmiştir. Hakan uyandığı için cezası hafifleyen ama yalan ifade vermesinden dolayı hapis yatması gereken Deniz B1 bloğuna yerleştirilir. Cezasının uzamaması için hiçbir olaya karışmamaya çalışsada Cezaevi Müdürü Nihal Ünal'ın cinayetinin üstüne kalmasıyla Deniz için işler hiç planladığı gibi gitmez.
B1 bloğunun başında Azra vardır. Azra Kaya eğitimli ve popüler biri olduğu için bildiğimiz koğuş ağalarından daha farklıdır. Katıldığı programda ona tacizde bulunan kişiye saldırıp yaraladığı için hapse girmiştir. Azra yetimhanede büyüdüğü için tayfasını ailesi gibi görür, onları korur. Ailesinin üyeleri; Hasret, Rüzgar, Dudu, Jale, Yonca ve Yonca'nın kızı Öykü'dür.
Kudret B2 bloğunun başındaki kişidir. Müebbet cezası olan çok güçlü mafyatik bir kadındır. Tek lider olmak için sürekli Azra ile kavga ederler. Kudret'in Azra'yı bitirmek için Deniz'i kullanmaya çalışması nedeniyle Deniz ile Azra'nın ilk başlarda yıldızları pek barışmasada, Deniz'in Azra'nın içindeki küçük kızı görmesiyle, Azra'nın da hiç bilmediği duyguları anne şevkatini dahi Deniz'de bulmasıyla farkında bile olmadan aile olurlar. Gerçi Azra için Deniz'in ailedeki yeri biraz farklıdır. Kudret'in oğlu Alp'in, annesinin emriyle ziyaret sırasında tanışıp sevgilisi olduğu Ecem'i yani Deniz'in kızını öldürmesiyle, Deniz hayatının sona erdiğini düşünür.
Ancak hiç bilmediği yeni bir hayata çoktan başlamıştır.
1. BÖLÜM
Her şey Deniz'in kızının ölümünü öğrendikten sonra revirden B1 bloğuna gelmesiyle başlar.
AZRA
Deniz'in bloğa getirilmesiyle derin bir nefes aldım. Yerimden kalkıp zorlanarak yanına gittim. Onu böyle görmek içimi paramparça ederken güçlü durmaya çalışmak o kadar zordu ki. Üstelik şu an istediğim tek şey, Deniz'e sıkıca sarılıp saçlarını okşayarak "Yanındayım. Sen öyle hissetmesen bile bir gün bu acı geçecek ve ben hala yanında olmaya devam edeceğim. O zamana kadar senden gelecek her şeye, seninle beraber acı çekmeye de razıyım." deyip onunla beraber ağlamakken.
Ama şu an bunu yapamayacağım için hiçbir şey diyemeden sarılıp ona baktım. Deniz'in bunları söylesem bile beni duyamayacak bir halde olduğunu farkedince herkese işinize bakın işareti yapıp Dudu ve Jale'nin yardımıyla odasına gitmesini izledim.
•••
Gördüğüm kabustan dolayı dilim damağım kuru halde uyanırken ortak alanda Deniz için nöbet tutan Hasret'i gördüm. Ona selam verip tezgaha doğru gittiğimde Hasret'in "Deniz abla" diye bağırmasıyla daha ben ne olduğunu idrak edemeden ayaklarım Deniz'in odasına doğru koşmaya başladı.
Odaya girer girmez kendini asmış olan Deniz'i olabildiğince yukarı doğru kaldırmaya çalışan Hasret'le karşı karşıya geldim. Hemen bir sandalye alıp üstüne basarak Deniz'in boynundaki çarşafı çıkarttım. O sırada gelen kızlara "Su getirin." diye bağırdım. Neyse ki nefes alıyordu. Hemen gelen suyu elime dökerek Deniz'i ayıltmaya çalıştım. Başarılı olamayınca bütün suyu yüzüne döktüm. Deniz o sırada kendine geldi ve Ecem'i sayıklamaya başladı.
DENİZ
Kendime gelmemle karşımda kızıllardan başka bir şey göremedim. Gözlerimi kırpıştırıp ona baktığımda gözlerindeki hüzünü ve hayal kırıklığını görmem bir oldu. "Kızına veda etmeden nereye gidiyorsun?" demesiyle olayların gerçekliğiyle yüzleşip ağlamaya başladım. Azra herkese çıkın dedikten sonra yanıma oturup sırtımı okşamaya başladı. 2 günde yirmi yıl yaşlanmış gibi hissediyordum. O kadar yorulmuştum ki ağzımdan sadece tek bir cümle çıkarabildim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADER ~ AZDEN
Teen FictionAlternatif AzDen kurgusudur. Her şey Avlu'nun 10. bölümünden itibaren başlar. ••• Azra "Sevgilim, Hayatım, Dünyam, Bitanem.." diyerek Deniz'e baktı. Orada olduğundan emin olduktan sonra "Bunlar sana aşık olduktan sonra sana söylemek istediğim şeyler...