DENİZ
Nihayet uykumu alabilmenin verdiği rahatlıkla gözlerimi açtığımda etrafımda kızıllardan başka bir şey göremedim. Kafamı biraz daha geri çekince Azra'ya arkadan sarılmış bir şekilde uyuduğumu farkettim. En son Azra'nın başındaki bezleri değiştirdiğimi hatırlıyorum. Sonrada uyuya kalmıştım. Gece aklıma Ecem geldiği için Azra'ya sarılmış olmalıydım ama ona bu kadar da yakın olmamı, Azra'nın yanlış anlamasından korkuyordum.
Elimi Azra'nın karnından çekip kendimi yavaşça geriye çekmeye çalıştım. Sırtım soğuk duvara değdiğinde neden burada olduğumu hatırladım. Elimi Azra'nın alnına götürüp, gülümsedim. Ateşi düşmüştü. Yerdeki bezlerle göz göze gelince "İyi ki Azra deli uyuyor da atmış onları." diye içimden söylendim.
Elimi anlından çekmemle hareketlenmeye başlayıp bana doğru döndü. Ben ona bakarken o da gözlerini araladı. Bir insanın kalkar kalkmaz ilk yaptığı şey gülmek olabilir miydi? Konu Azra ise kesin olabilirdi. "Günaydın Boncuk, sen gi-
"Günaydın Azra. Sen sormadan ben söyleyeyim, hayır gitmedim. Gece bezleri değiştirdikten sonra uyuya kalmışım." diye sözünü kestim.
"Anladım Boncuk da neden uyanınca gitmedin yatağına, rahat rahat uyurdun ne güzel?" diye sordu. "Çünkü ..." Neden uyanınca hemen kalkmamıştım ki yataktan ?
"Çünkü seni uyandırmak istemedim. Zor bir gece geçirdin bir de benim yüzümden uykundan olma istedim." diye cevap verdim ona.
"Dün gece için çok teşekkür ederim Boncuk." dedi.
"Kim olsa aynı şeyi yapardı. Lafı bile olmaz." Kafasını iki yanına sallayıp "Yapmazdı Boncuk." dedi. Tam ona cevap verecekken, bana tepeden tırnağa baktıktan sonra şaşkın bir halde "İyi görünüyorsun." dedi.
"Yani benimle uyuyan birine göre gayet iyi görünüyorsun, yaran beren yok." diye düzeltip gülümsedi.
"Biraz deli yattığına şahit olmuştum dün gece ama hayır hiç bir şey hissetmedim."
"Sabahları kendimi yatağın diğer tarafında bulduğumda ya da arkadaşlarla geyiğini yaptığımızda hep acımıştım yanımda yatacak kişiye." dedi.
"Nasıl yani sen daha önce kimseyle yatmadın m- yani uyumadın mı?" diye sordum.
"Sen benim ilkimsin Boncuk." deyip gülmeye başladı. Yine muhteşem esprilerinden birini yapmıştı. Acaba şakalarının komik olmadığını ne zaman anlayacaktı? O günkü yüz ifadesini düşünürken bende gülmüştüm istemsizce.
"Boncuk senin ateşin var galiba" deyip elini anlıma götürdü. "Yani yoksa gülmezdin böyle şakalara sen?"
"Azra sende bir garipsin gülsem ayrı dert gülmesem ayrı dert." dedim. Sustum işareti yapıp yataktan kalktı. Gerçekten bugüne kadar kimseyle uyumamış mıydı?
Dolabının kapağını açtığında "Bende gideyim artık hazırlanayım. Bugün büyük gün. Kahvaltıda görüşürüz Azra." deyip kapıya yöneldim. "Görüşürüz Boncuk."
•••
"Dikkat dikkat, B1 bloğun kahvaltı saati başlamıştır." diyen anonsla kızlara dönüp "Neden ayırdılar ki şimdi kahvaltıları?" diye sordum.
"Özlem böyle bir karar almış bugünden itibaren artık havalandırma saatlerimiz dahi ayrı olacak." diyen Jale'ye bakıp bir şey söyleyecekken "Oley be" diyip göbek atan Hasret buna izin vermedi. Bütün blokta ona katılınca gülmeye başladım. Azra'ya baktığımda onun bir yere daldığını gördüm. Kafasını kaldırınca ona baktığımı görüp gülmeye çalıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADER ~ AZDEN
Teen FictionAlternatif AzDen kurgusudur. Her şey Avlu'nun 10. bölümünden itibaren başlar. ••• Azra "Sevgilim, Hayatım, Dünyam, Bitanem.." diyerek Deniz'e baktı. Orada olduğundan emin olduktan sonra "Bunlar sana aşık olduktan sonra sana söylemek istediğim şeyler...