AZRA
"İki kişiye karşı tek gelmen sence de fazla komik değil mi Kudret?" diyerek oyalamaya çalıştım Kudret'i.
Kudret'in dediğimi umursamadan Deniz'in gözlerinin içine bakarak "Alp'im uyandı Kuzu. Sen başaramadın. Yenemedin beni." demesiyle Deniz'e döndüm.
Deniz'in yüzünü bu şekilde görmektense hemen şurada Kudret'i öldürmeyi tercih ederdim. Ama bunun için önümde büyük bir engel vardı. Dalgınlığımdan olsa gerek yanıma bıçağımı almayı unutmuştum.
Deniz yaşadığı şoktan dolayı konuşamayınca "Alp komada değil miydi?" dedim. Bu işte bir saçmalık vardı.
"Ee anasına çekmiş." diye gülmeye başladı Kudret.
"Keyiflisin bakıyorum." dedi Deniz. Kudret'in iğrenç kahkası onu kendine getirmişti. Ona saldıramadığı için tırnaklarını kendi koluna bastırıyordu.
"Oğlum uyandı. Seni ve Kınalı'yı birazdan öteki tarafa göndereceğim. Benden mutlusu yoktur herhalde şu anda." dedi Kudret oldukça eğlenerek.
"Ondan o kadar emin olma Nenem. Bizim bloğumuzda bize posta mı koyacağını düşünüyorsun gerçekten?"
"Şuan herkes yemekhanede, yerdeki malların sahibi aranıyor. Anlayacağınız işleri baya uzun." dedi. Demek Kudret'in plan yapacak vakti bile olmuştu.
"Önce senden başlayalım madem." deyip Deniz'e döndü. "Her zaman kaybeden olmak nasıl bir duygu Kuzu?"
"Deniz sakın oyununa geleyim deme." dedim ama Deniz beni duymuyordu ki.
"Bir kez daha yapamayacağımı mı sanıyorsun gerçekten? Buradan kaçıp o pisliğin soluğunu kesemeyeceğimi mi sanıyorsun?"
"O biraz imkansız. Çünkü buradan asla sağ olarak çıkamayacaksın Kuzu."
"Çıkacağım ve sen ne yazık ki bunu göremeyeceksin. Ama bugünü unutma ne de olsa yaşadığın son gün bugün olacak." dedi Deniz gülerek.
"Deniz saçmalama boş atıp dolu tutuyor sadece." dedim.
"Ne oldu Kınalı yoksa sevgilinin sonsuza kadar burada kalmasından mı korktun?" dedi Kudret. Konuşmalarımızı duymuş olma ihtimali yoktu değil mi?
"Tek bir kelime daha edersen-
"Ettim bile." demesiyle öne atılıp savurduğu bıçağı yakalamaya çalıştım. Elindekiyle saçma bir şey yapmadan onu alırsam geriye bir tek Deniz'i sakinleştirmek kalacaktı. Ama Deniz de ona doğru hamle yapınca onu ittirmeye çalışırken kolumda derin bir kesik hissettim.
Kudret "Formundan düşmüşsün Kınalı." deyip pis pis gülmeye başladı.
"Ben sana göstereceğim şimdi formu." deyip Deniz'e geri çekilmesini söyledim ama beni dinlemedi.
Eğer Kudret'in şaşırmasını sağlarsak onu başımızdan atabilirdik.
Deniz'e tekrar baktığımda sağdan ilerlemesi gerektiğini ona söylemeye çalıştım. Beni anlayınca iki bir yandan Kudret'e saldırırken elimde hala kendimi savunmak için hiçbir şeyim yoktu.
Kudret Deniz'in darbelerinden sıyrılarak bana doğru yaklaştığında elinde ikinci bir bıçak belirmişti. Deniz Kudret'e yaklaşmaya çalışınca Kudret'in bacağına sert bir tekme attım. Deniz bunu beklemediği için öndeki boşluğa savrulduğunda yere düşen Kudret'i umursamadan ona koştum. "Deniz iyi misin? Bir şey olmadı değil mi?"
"İyi-
Boğazıma değen soğuk sivri bıçakla Kudret'in soluğunu kulağımda hissettim. "Şimdi en sevdiğim kısma geldik Kuzu. Sevdiklerin için bana yalvarma kısmına. Pardon sevdiğin için demeliydim sanırım."
"Saçmalama Kudret. Azra'yla ne gibi bir derdin var ki senin?"
"Senin sevdiğin herkesle bir derdim var benim. Oğlumun acısıyla sınadın sen beni. Şimdi benim sıram."
"Keşke bir başkasını seçseydin. Gerçekten umurumda olan birini mesela." deyip gülmeye başladı Deniz.
"Bana numara yapma." deyip diğer bıçakla karnıma derin bir çizik attığında dizlerimin bağı çözülmüştü. Ama boynumdaki bıçağın gerçekten keskin olduğuyla yüzleşince gözlerimi kapayıp derin bir nefes aldım. Dik durmalıydım.
Deniz yerinden bile kımıldamamıştı. "Vay vay vay Kuzu'ya bak sen." deyip bana baktı. "Ne diyorsun Kınalı? Gerçekten sevmiyor galiba seni." dediğinde tek kelime etmedim.
Deniz soğukkanlılıkla çok riskli bir kumar oynuyordu. Benim o yanımdayken asla sahip olamadığım soğukkanlılıkla.
Kudret bana bakıp "Sustun bakıyorum Kınalı." dedi ardından Deniz'e döndü.
"Bunca zaman ona rol yapmak oldukça kolaydı. Azra kızımı benden alanların başında geliyor ne de olsa." deyip bir şeyler söylemem için bana baktı Deniz.
"Yaşadıklarımızın hepsi oyun muydu yani Bo- Deniz?" dedim.
Deniz "Hemde hepsi. Bana olan zaafını anlayınca içten yıkmak istedim seni." dediğinde karnımdaki bıçağın yok olduğunu fark ettim. İşe yarıyordu. Ama yinede Deniz'in ağzından bu sözleri duymak bana hiç de iyi gelmemişti.
"Görüyorsun ya Kınalı başımıza ne gelse şu aşktan geliyor." derken gözümden düşen yaşı sildi. "İşte bu akan kandan daha çok acıtır."
"Yanlış kişiye aşık olduğun için pişman mısın Kınalı?"
"Bir anından bile değilim."
"Duyduklarından sonra bile mi?" deyip şaşırdı Kudret.
"Yap işte istediğini ne duruyorsun. Bitir işimi." dedim büyük bir riske girerek.
"Azra'nın sonu aşktan olacaklardı deseler asla inanmazdım." deyip üzülüyormuş gibi sesler çıkardı.
"Hadi bitsin artık bu işkence." dediğimde gülmeye başladı. Deniz çaktırmadan bize yaklaşmaya başlamıştı.
"Tamam bitecek ama senden son bir çığlık duymak istiyorum. Öyle bir çığlık at ki duvarlar ağlasın." dediğinde gülmeye başlayıp "Bu nasıldı?" dedim kasılan karnımın acısını umursamadan.
Boynumda ince bir acı hissederken Kudret "Pek isteğim gibi değildi." dedi.
"Benden istediğini asla alamayacaksın." dediğimde bu defa belimde hissettiğim derin kesikle soluğum kesilmişti.
Deniz gülmeye başladığında Kudret sinirle beni bırakınca ayaklarım beni daha fazla taşıyamadı. Sert zemin yaralarıma hiç iyi gelmemiş kanamam iyice hızlanmaya başlamıştı.
Kudret "Onu öldürmem senin için büyük bir ödül olacak anlaşılan." deyip iyice Deniz'e yaklaşmaya başladı.
Anonsun yapılmasıyla Kudret yön değiştirerek kapıya doğru giderken Deniz bana baktı. Gözü dönmüş bir şekilde Kudret'e doğru gidecekken son anda bana döndü.
Kudret'in itirafını almaya çalışırken düştüğümüz hal aklıma geldiğinde ayaklanmaya gayret ettim. Ben iyiydim o kadın beni yıkamazdı sonuçta. "Yorma-
Deniz'in sözü Kudret'in "Sizinle işim bitmedi." demesiyle kesilince yanına gitmemesi için Deniz'in elinden tuttum. Kudret arkası bize dönük bir şekilde havadaki elini indirirken Deniz elimi bırakıp Kudret'e yaklaşmaya başladı.
Deniz'in daha fazla burada kalmaması için aklıma gelen ilk şeyi yaptım. Ayaklanıp "Yapma." derken Deniz'e engel olmak adına aralarına girdiğimde Kudret birden bize döndü.
Deniz ani bir refleksle bıçağını saplayınca hissettiğim sıcaklıkla etraf yavaş yavaş kararmaya başlamıştı.
•••
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADER ~ AZDEN
Novela JuvenilAlternatif AzDen kurgusudur. Her şey Avlu'nun 10. bölümünden itibaren başlar. ••• Azra "Sevgilim, Hayatım, Dünyam, Bitanem.." diyerek Deniz'e baktı. Orada olduğundan emin olduktan sonra "Bunlar sana aşık olduktan sonra sana söylemek istediğim şeyler...