Do vote and comment.
____________Ya Allah, semoga semuanya berjalan lancar dan berada di bawah lindunganMu.
Gaun berwarna biru berlengan panjang dengan bahagian belakang hujung gaun dibiarkan meleret. Dihiasi dengan mahkota di kepala. Aku kemam bibir sebaik turun dari kereta. Kelihatan semua tetamu begitu ramai dan tak sabar menunggu. Haril yang sudah sedia menunggu menghulurkan tangan dengan senyuman. Masya Allah, kenapa kacak sangat. Atau aku yang rabun tak sedar dia sekacak ni? Pelik ni, makin hari makin kacak pula.
Berjalan di atas karpet merah menuju ke pelamin ni membuatkan aku bersyukur tak sudah. Tak lain tak bukan sebab aku ada lebih banyak masa berpegangan tangan dan berada serapat ini dengannya. Auch, jangan miang sangat!
"You look perfect."
Senyuman tak dapat aku tahan mendengar pujiannya. Makin aku nak perlahankan langkahlah pula. Naik saja ke atas pelamin, aku terharu jadinya. Betapa ramainya yang datang untuk memeriahkan majlis ni. Sebelum ni aku ingat terlalu ramai yang membenci namun silap. Tengoklah betapa ramai orang yang amat menyenangiku. Aku terlalu mencari sehingga lupa yang aku sentiasa mempunyai keluarga yang selalu ada bila diperlukan. Air yang dicincang tidak akan putus.
Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar. Cuaca pun tak panas sangat jadi tak adalah nak bermandi peluh satu badan. Memandangkan kali ni semua kenalan keluarga dijemput, letih jugalah berdiri dan tersenyum melayan mereka. Tapi tak apa, aku amat menghargai kehadiran mereka.
Bertambah lagi dengan sesi bergambar. Habis aku kerahkan minda untuk melakukan posing sempurna. Mana boleh buat sembarangan, ni gambar sekali je seumur hidup. Harus tip top. Tak kesahlah sampai Haril dah berbisik badan dia dah lenguh. Sabarlah sebab beristerikan Nara Khalisya.
Selesai majlis, aku pun mula mencari tempat yang sesuai untuk merebahkan badan. Dekat luar para pekerja mula berkemas dibantu dengan mereka yang lain. Aku memang nak tolong tapi aku bersyukur sebab datin larang aku. Nampak tak betapa rasa malas menguasai aku dengan jayanya?
Masuk ke dalam ruang tamu, terus badan dibaringkan ke atas sofa. Sejak tengah hari lagi aku tahan kantuk ni. Dah nak masuk Maghrib ni dah tak menahan. Tidur kejap je sementara tunggu Haril bercerita dengan papa dekat luar. Dia kata tadi nak solat sama-sama.
Badan dipusing ke kiri sebelum tersedar sesuatu. Terduduk aku jadinya sambil mengurut dada. Fiuh, aku ingat aku dah jatuh dari atas sofa ni---- sofa? Aku pandang sekeliling. Ni bukan sofa dan bukan dekat ruang tamu. Ni bilik---?
"Dah bangun pun."
Aku ternganga melihat dia yang baru keluar dari bilik air. What the---- Oh my God!
Laju tangan naik menekup muka. "A-Apa yang kau buat ni?"
"Apa?"
"Kenapa tayang badan dekat aku? Gila ke apa? Tak malu ke dahlah sedar je aku dah ada dalam bilik ni. Siapa bagi kau kebenar---"
Aku dah membebel penuh perasaan baru tersedar. Kebenaran. Ya, dia suami aku sekarang. Aduh, bangang abadi pula aku jadinya! Kepala aku ketuk dengan tangan kiri. Inilah padahnya kalau tidur waktu Maghrib.
"Okey ke?"
Aku larikan mata kepadanya semula. Hanya sekilas sebelum memusingkan badan membelakangkannya. Bibir dikemam kuat. Malulah. Kejap lagi rentung kang aku dekat sini. Tapi haih. Ni kali pertama dia berdiri depan aku, seseksi tu--- argh!
Jangan fikir, jangan fikir.
Kedengaran tawanya. Ha, mesti nak kenakan aku tu!
"Jangan kata yang kau malu tengok aku."
YOU ARE READING
My Beautiful Disaster ✔
RomanceNara Khalisya. Hidupnya tak pernah berputar pada satu paksi. Bebas tak terikat. Angkuh tak terkata. Sehingga kehadiran Haril Yusuf, mengubah segalanya. Egonya sama tinggi dan bicaranya tajam menusuk, namun kata cinta seringkali dihulur. "Kalau semua...