Bab 49

7K 312 41
                                    

Stay safe everyone. Wear your mask properly, wash your hands and take care.
______________

Ya, Allah! Tak sedapnya rasa badan ni. Dahi berkerut sambil membetulkan baringanku. Masuk hari ni saja dah dua malam aku tak boleh tidur lena. Disebabkan tu juga aku sanggup tidur sendiri dekat bilik ni sebab bimbang akan mengganggu Rika dan Nora. Ugh!

Aku bangun menyandarkan tubuh di kepala katil. Rasa nak muntah pula. Apa je aku makan malam tadi sampai badan buat hal macam ni? Mentang-mentanglah Haril tak ada, asyik buat hal je badan ni. Argh!

Dengan rasa malas dan terpaksa, turun juga dari katil lalu berlari ke bilik air. Memuntahkan isi perut sehingga badan berpeluh habis. Ya, Allah! Kenapa ni? Baru ingin bangun, sekali lagi tekak buat hal. Namun kali ni dah tak ada yang keluar untuk dimuntahkan. Hanya angin dan liur.

"Nara?"

Kedengaran suara Nora dalam bilik. Ugh, sumpah tak larat!

"Nara? Ya, Allah! Kenapa ni?! Rika!" Nora pantas mendapatkan aku bila menyedari keadaanku. "Kenapa ni?"

"Apa dah jadi?" Rika yang baru masuk terkebil melihat kami. Mamai rasanya.

"Kita ke klinik!"

Aku geleng. Nora mengeluh.

"Kenapa ni? Tadi okey je? Nasib baik aku terjaga dan tak sedap hati kau tinggal dekat bilik ni sorang-sorang. Kenapa tak panggil kami?" Nora mula membebel.

Tangannya membantu aku berdiri lalu duduk di birai katil. "Rika, berhenti pandang kami macam tu. Pergi ambil kit ubat dan air."

"Ah, ya ya. Kejap!" Tersedar lepas kena tegur, Rika terus berlari turun.

Aku memicit kepala. "Sakit rindu kut."

Nora mengerutkan dahi mendengar jawapanku. Aku tersengih. Tak lawak eh? Patutlah bila aku buat lawak, susah orang nak gelak. Ceh!

Tidak lama kemudian, Rika kembali dengan kit ubat. Lepas minum air, Nora arahkan agar aku berbaring. Sebagai seorang anak yang baik, aku turutkan. Dahi dilekat dengan koolfever dan badan digosok dengan minyak angin. Nak bagi ubat tapi tak ada yang sesuai.

"Esok kita pergi klinik. Aku risaulah, Nara." Rika duduk di sebelahku dengan mata tertutup.

"Aku setuju, karang lusa Haril balik dan kau masih sakit macam ni. Kami yang kena bebel. Kalau kau sayangkan kami, pergi klinik."

Aku hela nafas. "Okey, aku setuju. Esok pergi klinik."

***

"Nara?"

Aku memicit kepala yang terasa berdenyut. Siapa yang buka lampu ni? Nafas dihela sebelum dibuka perlahan-lahan.

"Nora! Nara dah sedar!"

Kejap! Tu suara Ben? Ben?! Aku buka mata betul-betul dan betul. Ben tengah duduk di kerusi, pandang aku dengan senyuman. Eh! Macam mana dia ada dekat sini? Mata dilarikan ke sekeliling. Ni bukan bilik aku.

"B-Ben? Aku dekat mana? Macam mana aku boleh ada dekat sini? Apa yang dah berlaku?"

"Kau dekat hospital, Nara." Nora menghampiri kami sambil menghulurkan segelas air.

Ben bantu menaikkan kepala katil. Setelah kedudukanku selesa, gelas dicapai lalu diteguk. Nora berpandangan dengan Ben sebelum bermain kening. Aku kerutkan dahi. Ada juga yang aku cukur karang kening dia. Aku tanya tak jawab habis.

My Beautiful Disaster ✔Where stories live. Discover now