Aku bangun bersandar pada kepala katil. Wajah Haril yang sedang lena aku perhatikan dengan bantuan cahaya daripada lampu malam. Tangan naik mengusap kepalanya lembut, tak ingin mengejutkannya. Aduh, lapar!
Comforter ditolak ke tepi sebelum turun dari katil. Langkah dibawa turun ke dapur. Suis lampu dihidupkan sebelum menjengah ke dalam peti sejuk. Nak makan apa ni? Sejak masuk tujuh bulan ni tekak makin meminta macam-macam.
Tengoklah badan ni makin lama makin naik. Dah Haril makin manjakan aku dengan makanan, belum kira Mama Mirah dan Mama Kina lagi. Mewah betul hidup aku dengan makanan sekarang ni. Ni semua demi si kecil dalam perut ni. Tangan automatik mengusap perut.
Akhirnya balang biskut dan segelas susu aku bawa ke meja. Melabuhkan punggung dan mula mengunyah dengan perlahan. Sambil mengunyah minda mulai berfikir itu dan ini. Sehingga dikejutkan dengan panggilan Haril dari arah tangga.
"Kenapa tak kejutkan abang untuk teman?"
Aku tersengih melihat muka mamainya. Rambut yang serabai makin membuatkan dia kelihatan comel. Mata aku dah rosak agaknya ni. Tangan menggamit dia duduk di sebelahku.
"Abang penat sangat. Saya tak nak kacau. Esok abang kena kerja lagi."
Dia menggosok kelopak mata sebelum meraup wajah. Wajahku dipandang. "Tak kesah. Abang tak suka sayang sendirian dekat bawah ni. Dah subuh macam ni."
"Tak apa. Mana ada orang nak pecah masuk kalau sekuriti dekat luar tu jaga dua puluh empat jam?"
"Malang tak berbau, sayang. Dengar cakap abang, please. Abang tak suka sayang bagi alasan bi---"
"Bila abang tengah risau dan serius." Aku mencelah. "Okey, saya faham."
Dia terdiam sekejap. Ibu jarinya naik menyeka sisa serbuk biskut di tepi bibirku. "Abang tak marah, okey?"
"Tahu." Susu diteguk sehingga habis. "Dah kenyang."
"Sini, abang kemas."
Gelas dan balang biskut dibawa ke dapur sebelum kembali. "Nak tidur balik ke?"
Aku geleng. Badan dipusing menghadapnya kemudian tangan didepa. Memahami keinginanku, Haril memeluk badanku. Tangan melingkar di pinggangnya dengan kepala diperutnya. Menghidu wangian tubuhnya. Ini je yang tak buat aku mual sedangkan bau-bauan yang lain boleh beri morning sickness dengan mudah. Mujur sekarang dah lepas fasa tu.
"Nak abang dodoi sayang tak?"
"Kenapa abang tak naik badan macam saya? Cemburulah dengan six packs ni."
Dia tergelak mendengar jawapan yang tak menjawab soalannya. Dia merendahkan tubuh untuk menghadiahkan ciuman di kepalaku. Memberi kehangatan kasih sayangnya.
"Patut ke abang naikkan badan juga? Supaya sayang tak rasa cemburu dengan abang lagi?"
Aku mendongak memandangnya. "Tak, nanti abang jadi tak kacak."
"Hei!" Dia tergelak lagi. "Okey, abang setuju. Sayang je ni, makin cantik tiap kali abang tengok. Seri orang mengandung memang lain macam, eh?"
"Abang ejek saya ke?"
"Mana ada, sayang." Tangannya menekup pipiku. "Abang ikhlas ni."
Aku tersenyum mendengar pujiannya. He, aku cantik! Rasa mengantuk pula. "Abang, nak dukung?"
Dia membetulkan rambutnya. "Abang lupa nak cakap. Sayang memang makin cantik, tapi makin malas nak gerak. Nak minta dukung pula, ingat diri tu ringan lagi ke?"
"Abang!"
Sampai hati dia cakap macam tu? Tak tahu ke aku cuba bermanja dengannya? Ish! Ha, seronok gelakkan aku! Sekeh leher dia kang!
YOU ARE READING
My Beautiful Disaster ✔
RomanceNara Khalisya. Hidupnya tak pernah berputar pada satu paksi. Bebas tak terikat. Angkuh tak terkata. Sehingga kehadiran Haril Yusuf, mengubah segalanya. Egonya sama tinggi dan bicaranya tajam menusuk, namun kata cinta seringkali dihulur. "Kalau semua...