Because of the unfulfill dare in the previous part (90 votes in 12 hours), here's the late update.
_________"Abang!"
"Iya?"
Aku bangun menghampirinya yang sedang duduk santai di balkoni. Bibir aku kemam bila dia mengangkat wajah memandangku.
"Nak cakap sesuatu ni."
"Apa dia?" Sabar je dia tunggu buat aku jadi tak senang pula.
Ish! Macam mana nak tanya? Patut ke aku tanya soalan ni? Macam mana nak mulakan?
"Emm..." Cepatlah idea! Mana idea? Kenapa tak reti nak bagi idea di saat macam ni?
"Come here!" Dia duduk menegak sambil menepuk pahanya. "Duduk."
Aku pandang wajah dan pahanya silih berganti. Tapi kemudian aku duduk juga walaupun tak biasa lagi. Ini kali pertama, mestilah. Okey pandang dia. Tapi mata lari ke tempat lain.
"Tak nak pandang abang?" Perlahan saja suaranya.
Aku geleng. "Tak, tak biasa lagi."
Eleh, dulu tak kesah pun biasa ke tak. Asalkan tengok dia je takkan lari anak mata. Semua nak tengok, bila dah jadi suami nak pandang pun segan. Apa kena dengan aku ni? Haihlah, hati.
Dia tergelak halus sebelum memeluk pinggangku. Automatik badannya semakin rapat denganku. "Nak cakap apa?"
"Kejap, nak fikir macam mana nak mulakan ayat."
Dia angkat bahu. "Lama pun tak apa. Abang okey macam ni, lagi lama lagi abang suka."
Aku terus ketap bibir merenungnya. Tapi dia buat tak kesah. Tak takut dengan amaranku. Ish, suka ambil kesempatan. Okey, dah dapat.
"Abang, bila kita nak duduk rumah sendiri?"
Dia nampak terkejut dengan soalanku tapi sesaat kemudian dia tergelak. "Tak sabar nak duduk rumah sendiri?"
Aku angguk laju. "Seronok je duduk dengan keluarga, tapi peliklah. Kalau duduk rumah keluarga aku, mesti abang pun nak duduk keluarga abang juga. Tak nak ada salah faham nanti, baik kita duduk rumah sendiri. Aku sukakan privasi."
Dia mengiyakan. "Tahu sangat isteri abang ni lebih suka berdikari, sebab tu abang dah sedia."
Aku tak dapat tahan senyuman. "Betul? Nak cari rumah bila?"
"Bukan cari."
"Maksudnya dah ada?"
Dia angguk. "Petang ni kita pergi tengok. Abang pasti sayang akan suka."
Aku angguk. Ingin berdiri namun tangannya menahan. "Kenapa?"
Dia tak menjawab sebaliknya mengambil tanganku. Diperhatikan lama setiap inci lukisan inai merah itu sebelum dibawa ke bibirnya, dikucup dengan perlahan. Aku hairan melihat tingkahnya namun tak ingin bertanya dalam nada romantik sebaliknya bergurau.
"Kenapa? Cemburu dengan tangan aku yang cantik berinai? Itulah, dah suruh inai jari juga tak nak."
Dia tergelak. "Buat apa nak inai jari? Abang lelakilah."
"Supaya nampak lagi berseri. Banyak je lelaki yang berinai. Bukan inai semua, tiga jari je."
"Tak boleh sayang. Inai cuma untuk perempuan."
YOU ARE READING
My Beautiful Disaster ✔
عاطفيةNara Khalisya. Hidupnya tak pernah berputar pada satu paksi. Bebas tak terikat. Angkuh tak terkata. Sehingga kehadiran Haril Yusuf, mengubah segalanya. Egonya sama tinggi dan bicaranya tajam menusuk, namun kata cinta seringkali dihulur. "Kalau semua...