PM8

4.8K 311 27
                                    

Aku melangkah masuk ke kawasan kolej ini dengan wajah tanpa riak. Beku mengalahkan ais. Bukan sebab sombong atau nak tunjuk perangai orang ajar aku, tapi memang beginilah aku yang seadanya. Memang time pagi pagi ni susah nak tersenyum.

Hari ini aku hanya mengenakan pakain yang ringkas sahaja. Malas nak over over ni semua. Bukan nak cari jodoh pon dekat sini sampai nak kena melarat bagaikan diva.

hmm, tapi kalau jodoh aku dekat sini pun, aku tak akan tolak. Dah Tuhan hendak temukan aku dengan jodoh aku ya aku terima, hehe.

Aku berjalan ke arah dewan kuliah aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku berjalan ke arah dewan kuliah aku. Lagi setengah jam kuliah aku yang pertama akan berlangsung. Aku tak sabar nak mulakan hari pertama sebagai siswi di sini. Aku nak banggakan ibu kat Malaysia dan aku nak harumkan nama family kecil aku yang tidak pernah jemu untuk bagi segala sokongan padu kepadaku.

Aku berdiri statik seketika untuk menikmati keindahan pemandangan kawasan kolej ini.

Satu kata saja yang boleh aku katakan untuk menggambarkan kolej ini.

Cantik

Dan Sekarang aku tahu mengapa harga yang ditawarkan untuk belajar di sini juga ' cantik'.

Sedang aku menikmati pemandangan yang serba indah ini, tiba tiba sahaja aku dirempuh dari belakang, seolah olah dilanggar oleh sesuatu benda mahupun seseorang. What the hell?menggangu betullah masa masa aku nak nikmati pemandangan kolej ni.

" Hei! Siapa yang halang laluan aku ni? Buta ke apa?" marah suara itu.

Aku tersenyum sinis mendengar suaranya yang ala ala manja lagi gedik tambah diva.Dah kenapa pula orang ni nak marah, aku kok yang dilanggar, bukannya dia.

Perlahan, aku menoleh ke arah belakang dan pandangan aku terus terarah ke arah seorang wanita yang sedang asyik mengibas gibas bajunya yang sudah comot dengan air.

Air apa tu aku tak pasti, tapi kalau ikut pemerhatian aku, air kopi. Eh sekejap, lah...baju ke tu? Asal macam tak cukup kain ajer eh aku tergok?

" Woi perempuan! Yang kau pandang pandang aku dengan muka tak bersalah tu pahal? Tak nampak ke baju aku ni dah kotor? Tak reti reti nak minta maaf ke apa?!" jerit wanita itu dengan wajah bengang.

Aku memeluk tubuh lalu meliarkan pandangan ke sekeliling kawasan kolej ini seolah olah sedang mencari sesuatu.

" Woi! Kau pekak ke apa betina?! Aku bercakap dengan kaulah bitch!!!!" teriak wanita itu lagi

Aku memandangnya semula dengan muka yang dibuat buat keliru. Makin merah aku tengok muka dia bila aku buat macam tu hahaaha,tapi itulah, Ada pula aku kisah?

"Hei!!! " marahnya lagi dengan Nada suara yang lebih lantang.

" Oppssss, sorry , kau tengah bercakap dengan aku ke? Lah...mati mati tadi aku fikirkan yang kau bebel sorang sorang tadi. Takutlah juga aku manalah tau kau ni mental bayangkan yang dekat sebelah kau tu ada orang" sinis aku menjawab

Prince Mask (edit)Where stories live. Discover now