"Ok girls,disebabkan team basketball akan bertanding tak lama lagi so... That Mean,team cheer pon akan turut serta dalam pertandingan tu, of course you guys akan terlibat, sebabnya masa pertandingan basketball tu nanti, pertandingan antara pasukan cheer pun akan turut bertanding. "
Aku selaku leader di dalam team ini telah pun diberikan arahan oleh professor Salmiah untuk manyampai berita ini kepada ahli pasukan Aku.
"Aku just nak cakap yang aku tak kisah kalau kita gagal or kalah, but aku sangatlah kisah kalau kita tak usaha untuk ada rasa nak menang dalam pertandingan tu daripada sekarang. Ingat, gagal atau menang tu semua adalah perkara normal dalam pertandingan, tapi lebih baik kita sedih selepas cuba daripada rasa menyesal sebab tak cuba bukan?"
"Betul! " sokong team cheer yang lain. Kelihatan jelas semangat serta keinginan untuk menang di setiap satu wajah daripada merely, terutama Leane yang kelihatan benar benar bertekad untuk memenangi pertandingan ini.
And,aku juga tahu yang aku banyak membebel untuk kali ini,tapi isi bebelan aku tu bukan bebelan yang kosong semata mata, tetapi terselitnya juga kata motivasi serta kata kata semangat yang terselit di dalamnya.
"So far... Korang faham bukan dengan apa yang aku cuba sampaikan? "Soal aku sejenak setelah hampir beberapa minit keadaan gelanggang menjadi sunyi sepi.
" Faham!" Jawap mereka serentak, penuh tenaga.
"Ok...bagus! Inilah semangat yang aku nak. Semangat yang membara dalam diri korang untuk menang"Ujar aku gembira.
" Aku confident yang kita pasti akan menang" Ujar Zahra penuh yakin
"Betul! Lagi lagi sekarang kita ada Maya dalam group kitakan?" Sambung Sofea sambil tersengih.
"Baiklah aku faham, korang semangat nak menang, but please remember that yang kita ada practice hari ni. Come on girls!we need a lot of training if we want to be champions! Dah dah, sekarang ni aku nak kita panaskan badan dulu ok." Pesan aku kepada mereka.
"Karang nanti ada yang tercedera masa practice kalau tak panaskan badan."Arah aku lagi dengan separa menjerit. Yang lain mengangguk tanda mengerti.
"Hoi Amanda, asal tak on malam tadi?"Soal Sofea tiba tiba. Memang agak tiber ya di situ.
Dari jarak yang sedikit jauh, Aku menggeleng kepala dengan perlahan tatkala melihat tingkah mereka. Hmm, budak budak ni... Aku suruh panaskan badan, diaorang pula syok berbual pula. Apa-apalah, janji korang buat juga warming up tu.
" Hah? Ohh tu ke?aku tidur awal malam tadi.Penat wei balik dari majlis annual dinner tu. Tapi teman temanku, janganlah anda risau, kerana saya sudah pun membaca segala isi chat di group kita pada pagi tadi sesudah saya bangun ya. Sungguh Saya katakan, isi chat anda semua menghiburkan pagi Saya yang agak sendu"Komen si Amanda.
" Itu normal...Pernah ke kita tak buat harok kat group" Ujar Leane.
" Hah...sudah sudah, kalau korang semua ada plans nak sambung buat harok, nanti balik korang kecohlah dalam group tu but now, aku nak kita berlatih dulu ok? "Tegur aku apabila mereka semua kelihatan lebih tertarik untuk membukak meja kopi berbanding melakukan warming up.
" Ok Maya"
" Bagus,dah sambung warming up tu"
"Baik lead! "
Sedang kami sedang berlatih di gelanggang basketball itu, tiba tiba Rafiqi dan team basketball yang lain tiba di situ. Spontan kami semua memandang mereka yang kelihatan berjalan dengan tenang ke dalam gelanggang ini.
YOU ARE READING
Prince Mask (edit)
Romance(COMPLETE) (one side POV) *proses pengeditan sedang dijalankan bagi memastikan tiada sebarang kesalahan ejaan di dalam cerita ini. Diingatkan juga, akan terdapat sedikit perubahan dalam cerita ini semasa proses pengeditan dijalankan. Amisha Sumayya...