Ok gais, yang kat atas tu☝ adalah Aiman, ingat lagi Aiman? Abang angkat Maya.
............................................................Taman.
Ya, aku berada di taman yang sama aku jumpa Prince Mask sebelum ni. Kenapa aku boleh tertiba saja ada dekat sini? Sebab Prince Mask kata nak jumpa aku hari ni. Macam tahu tahu ajer aku baru balik Malaysia.
Meskipun agak penat namun aku gagahkan juga kaki dan badan aku ke sini sebab aku pun dah lama tak jumpa dia.
Rindu? Ya... Jujur ada sedikit rasa rindu tu dalam hati aku tu buat diri, tapi jujur juga aku kata, aku rasa tak rindu dia. Hmmm, aku pun tak tahulah kenapa aku macam tu. Rindu ke tak rindu aku ni?
Handphone di tangan aku buka. Melihat masa yang terpapar di skrin membuat aku mengeluh kecil. Apasal-lah aku datang awal? Janji kul 11 ni baru 10 setengah.
Aplikasi Instagram aku tekan.Marilah kita membuang masa demi mengisi rasa bosan yang bermaharajalela dalam diri.
Cis,kemain eh?padahal buka pun sebab ada orang dm.
Aiman? Dah kenapa tiba tiba DM aku dekat Instagram ni selalu kalau nak cakap apa apa dengan aku direct WhatsApp terus.
Aiman:
Maya, betul ke yang kau dah bertunang?
Ohhh dia pun ada dapat info pasal pertunangan aku.Tau daripada post aku yang kemarin barangkali.
Maya:
Ya Aiman...
Aku rasa gambar yang aku post tu dah cukup untuk jelaskan segalanya.Aiman:
Siapa lelaki tu?
Aku tak kenal pun.Maya:
Dia kawan aku kat kolej
Merangkap Crush aku dari sekolah rendah.
Why?Aiman:
Nothing.
Tak apalah.
Nanti ada masa aku nak jumpa kau.
Ada benda nak cerita.Maya:
OkAku mengerutkan dahi sedikit dengan bibir yang dikemam.Aik,daripada ayat si Aiman nikan...i don't know why...but aku dapat rasakan yang dia macam tak sukakan pertunangan aku ni.
Atau ni semua just perasaan sahaja? Hmm yalah yalah,maybe perasaan aku sahaja barangkali.
Terus, aku menutup aplikasi Instagram tersebut. Manalah pula Prince aku ni?
Eh, prince aku? Amboi...kemain gatal lagi ya kau Maya.
Ingat sikit Maya yang anda dah bertunang. Tak akan kau nak curang pula dengan Rafiqi?
Lagipun Prince Mask sendiri dah ada calon permaisuri di hati dia. Dah siap lamar dah pun, tinggal tunggu jawapan dari gadis idaman sahaja.
"Sorry aku lambat" Sapa satu suara secara tiba tiba.
Tercampak handphone aku tatkala Prince Mask menyapa aku secara tiba tiba. Mata terus memandang ke arah kelibat Rafiqi yang sedang elok berdiri di sebalah kanan aku.
YOU ARE READING
Prince Mask (edit)
Romantiek(COMPLETE) (one side POV) *proses pengeditan sedang dijalankan bagi memastikan tiada sebarang kesalahan ejaan di dalam cerita ini. Diingatkan juga, akan terdapat sedikit perubahan dalam cerita ini semasa proses pengeditan dijalankan. Amisha Sumayya...