PM12

4.1K 286 9
                                    

Aku berjalan ke arah satu bilik yang berada betul betul di laluan  tingkat yang hm... Entah punya tingkat berapa initiative, sebab aku pun malas nak check.

Dari jauh lagi aku dah boleh dengar bunyi muzik berkumandangan dengan kuat yang pasti saja, daripada ruangan yang aku sedang tuju kini.

Aduhhh... Tak tahu ke ni kawasan kolej? Kawasan mahasiswa dan juga mahasiswi? Ramai orang nak belajar dan juga menumpukkan perhatian dekat study but still buat bising lagi. Boleh sajakan kalau volume muzik tu diperlahan.

Hmmm memang aku  akan rombak balik apa cara yang diamalkan oleh pasukan yang bakal aku ketuai ini dengan cara aku yang tersendiri.

Dan yang pasti, Cara aku akan lebih strict dan juga lebih berdisiplin.

Aku berhenti di hadapan pintu bilik di mana terhasilnya bunyi muzik yang masih lagi kuat serta rancak. Aku menutup telinga aku erat. Gilalahh..baru duduk depan pintu, belum masuk dalam bilik ni lagi telinga aku rasanya macam dah nak pecah dah!.Agaknya, semua yang ada dalam bilik ni pekak,ataupun tak sayang telinga sebab memang ada niat nak jadi pekak di usia yang muda.

Ish ish ish, patut dikasihani jika memang ada niat begitu.

Aku memulas tombol pintu dan terus melangkah masuk tanpa memberi salam mahupun mengetuk pintu terlebih dahulu. Bukan nak tunjuk samseng atau biadap tapi aku tak yakin orang dalam bilik ni akan dengar salam atau ketukan pintu dari aku.

Mana taknya? kalau muzik dibuka sekuat kuatnya. Kalah bunyi muzik di disko.

Aku melangkah masuk lalu memperhatikan manusia manusia di dalam bilik ni. Aku tersenyum sinis tatkala melihat mereka semua.

Ingatkan tadi duk sibuk berlatih, tapi ternyata...sibuk dengan handphone di tangan masing masing.

Tanpa ada niat hendak menegur mereka semua, aku bergerak maju ke arah radio yang terdapat di tepi sudut bilik ini lalu tanpa berlengah, aku mematikan suisnya. Serta merta bilik ini menjadi sunyi sepi.

" Woi! Asal you matikan ni?" jerit seseorang.

Lah...dia 'woi'kan aku. Tak sangka aku akan disambut dengan begitu 'mesra'.

Terima kasih kepada yang memanggil. Tapi kalau tak silap akulah, aku macam kenal suara ni. Kalau tak silap ini suara....

Aku menoleh ke arah belakang sebelum memeluk erat tubuhku sendiri.Wajah terkejut QueenGirl aku tenung dengan tenang.

."Eh, apa yang you buat dekat sini?!" soal Leane dengan kuat.

" Entah, menyibuk ajer" sambung Sofia dengan jelingan tajam

" You tak dengar ke apa diorang cakap tu? Blahlah dari sini. Ke dah pekak sampai tak dengar apa yang kitaorang cakap ?" marah Amanda.

" ok...calm down girls...look, Aku datang sini bukannya suka suka. Tapi atas arahan orang lain. Tapi elok jugalah aku datang..so, boleh aku selamatkan korang daripada jadi pekak di usia yang muda. " ujar aku.

" Maksud you?!" soal Amanda.

" Yalah...pasang muzik kuat macam apa. Kalah bunyi dari disko. Tak  bingit ke telinga korang dengar? Atau...korang dah biasa ke disko?tu yang dah biasa dengar bunyi muzik kuat kuat macam ni" ujar aku lagi.

" What? Eh you ingat you tu siapa hah nak cakap macam tu kat kitaorang semua ? You tu cuma pelajar baru ajer kat sini ..so buatlah cara macam you tu pelajar baru!" tengking Sofia.

Aku tidak mengendahkan apa yang dikatakan oleh mereka bertiga malahan aku melangkah ke arah CD- CD muzik yang bersepah lalu disusun dengan rapi.

Ramai anak dara dalam ni tapi tak ada seorang pun tak nak kemas benda simple ni.Apalah...

Prince Mask (edit)Where stories live. Discover now