PM41

2.8K 162 13
                                    

"Saya dah on the way ke rumah awak.Tak lama,dalam lima sepuluh minit macam tu saya sampai"beritahu Rafiqi melalui handphone.

"Baiklah,noted saya faham.Saya pun baru nak turun, nanti kalau awak dah sampai saya call sayalah eh?" Pesan aku pula sembari berjalan menuruni anak tangga.

"Boleh sayang.Awak tunggu ajer au,nanti apa apa hal saya inform"

" Okey awak.Bye hati hati drive tu"

" Bye, jumpa sekejap lagi" 

Aku menamatkan perbualan antara kami seraya terus berjalan ke arah pintu utama. Aku memakai kasut yang dipilih khas oleh Leane sendiri sempena majlis perkahwinannya ini. Yup betul tu,hari ini merupakan hari perkahwinan antara Leane bersama sama dengan Justin, lelaki yang menjadi pilihan hatinya untuk dijadikan teman sehidup semati. Aku tumpang gembira dengan Leane.

Aku memandang jam di skrin handphone aku. Ai? Awat macam tak berjalan masa ni? Ke aku yang siap awal sangat ni? Tapi Rafiqi sendiri cakap tadi yang dia dah nak sampai dengan area rumah aku.

Huhu aku nak jumpa Rafiqi. Okey aku tau ayat aku ni kedengaran agak mengada ngada sikit,tapiaku tak dapat nak tipu diri aku sendiri yang aku betul betul rindukan dia.Last jumpa Rafiqi pun pada  hari aakudibenarkan keluar daripada hospital. Selepas dari tu, aku memang tak ada jumpa dia disebabkan jadual kelas kami yang agak padat.

Aku akui yang rasa rindu aku dekat dia agak berlebihan,tapi sebab tu jugalah aku agak teruja untuk menghadiri majlis perkahwinan Leane ini.Leane memang bijak pilih waktu dan juga tarikh untuk majlis dia,sebab tarikh yang dipilih tu betul betul pada hari kami diberikan cuti oleh pihak kolej.

Tak perlu risau juga untuk kitaorang berbual nanti,sebab berada di kawasan terbuka dan juga ramai orang.

Ting!

Aku melihat nama pengirim pesan, dan saat tu jugalah aku mmengerutkandahi aapabila melihat pesanan itu daripada Aiman sendiri.Aku mengeluh kecil dalam dia. Aku tak pasti apa lagi yang Aiman ni nak. 

Dengan malas malas, aku membuka juga pesanan yang dihantar olehnya. Nak abaikan sahaja pada mulanya,tapi teringat perangai Aiman yang memang janis tak boleh terima jika pesanannya diabaikan membuatkan aku akhirnya mengalah juga.



Aiman:
Hai sayang.
Buat apa?


Satu kata buat Aiman.Apa masalah dia ni? Dia tak paham ke dengan apa yang aku cakap dengan dia kemarin?

Maya:
Kau ni memang tak faham bahasa kan?
Aku dah kata kan jangan kacau aku lagi. Part mana yang kau susah sangat nak faham ni Aiman?

Aiman:
Sayang nak pergi mana pakai cantik cantik ni?
Saya nak ikut boleh

Aku terdiam membaca mesejnya yang satu itu. Spontan, mata aku meliarkan memandang sekeliling, melihat kalau kalau ada yang sedang perhatikan aku.

Tapi tak ada! Jadi macam mana Aiman boleh tahu baju apa yang aku pakai? Tak mungkin dia hanya teka!

Prince Mask (edit)Where stories live. Discover now