PM39

2.6K 165 24
                                    

Bunyi deringan handphone yang nyaring berbunyi itu mencuri perhatian aku. Buku di tangan aku tutup sebelum handphone yang di atas meja kecil di sebelah katil dicapai.

Terangkat kening aku apabila melihat nama penghantar mesej terpapar di skrin handphoneku.

Aiman? Apalah yang mamat ni nak daripada aku? Takkan dia dah lupa dengan apa yang aku cakapkan semalam?

Aiman:
Hai Maya.
😘😘😘😘

Maya:
Nak apa?

Malas malas aku bertanya kepadanya.

Aiman:
Alah sayang ni... Saya saja ajer nak chat awak.
Tak adalah, saya tertiba rasa tindu dengan awak.
Sebab tu saya chat awak ni.
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

Aku memandang datar pesanan tersebut.Fikir sayang dekat handphone saja sekarang ni,kalau tidak dah lama dah aku campak handphone ni.Terasa sebal bila membaca pesanan Aiman tersebut.

Maya:

Aiman, Please lah faham.Aku dah bertunang lah.

Apa yang susah sangat kau nak faham ni?

Aiman:
Tahu
Tapi saya tak peduli.
Yang saya tahu, awak tetap milik saya.
Only me!

Sah mamat ni dah sakit jiwa.Gila gamaknya.Padahal aku secara terang terangan sudah bergelar tunang orang boleh pula sesuka hati dia claim aku milik dia.

Maya:
Sah yang kau ni dah gila!
Aku malas nak layan orang sakit otak macam kau ni!

Aiman:
Malas nak layan Ye?
Don't worry sayang, saya akan pastikan yang awak akan sentiasa ingin dan ingin layan saya lepas ni.

Terus aku tamatkan perbualan antara aku dengan Aiman.Handphone di tangan aku campak jauh.Scary ya amat aku rasa Aiman ni makin lama.

Apa susah sangat nak faham yang aku ni dah bertunang? Dan kurang tempoh dari dua bulan lagi aku dan Rafiqi akan diijabkabulkan.Ingat ni drama melayu ke nak sabotage sabotage majlis orang?

Serabut fikiran aku bila ingatkan lelaki tak waras seorang ini.

Dring!

Aku pandang handphone malas malas. Kalau si Aiman yang chat, aku block dia terus!

Rafiqi:
Assalamualaikum.
Hai sayang.

Eh, Rafiqi lah! Mati mati aku ingat mamat psiko tadi tu.

Maya:
Waalaikummusalam.
Eh, Hai awak 🙈

Rafiqi:
Ehcece nak malu malu pula
😆😆😆😆😆😆

Haih mestilah kena,tunang kita kut.

Maya:
Biarlah
👉👈

Rafiqi:
Yalah yalah.
Tadi saya nampak sayang on.
Chat dengan ibu eh?
😏😏😏😏😏

Maya:
Tak adalah.
Ada mamat psiko mana entah terlepas dari wad sakit mental chat saya.
😢😢😢😢😢

Prince Mask (edit)Where stories live. Discover now