PM25

3.1K 194 30
                                    


Aku berjalan ke arah katil dengan kaki yang berdenyut denyut kesakitan. Punggung dilabuhkan di birai katil sambil menghela nafas penuh kelegaan.

Ya Tuhan... Lama lama makin bertambah pula sakitnya. Biru lebamnya dah berkurang, tapi rasa sakitnya makin bertambah tambah.

Piala kecil yang aku peroleh siang tadi diletakkan di atas meja belajar manakala teddy bear pula aku letak di atas katil, bersebelahan dengan bantal bantal aku yang lain.

Aku menunduk dan mengurut perlahan-lahan kaki aku yang terasa sakit sedari tadi.

Kenapa rasanya sakit sangat eh? Nak kena ke klinik ke untuk buat pemeriksaan lanjut? manalah tahukan jangan jangan kaki aku ni ada retak ke apa. Kita bukan nampak. Benda dalam kulit, bukan dekat luar.

Aku berpaling ke arah jam. Jam baru menunjukkan pukul 7 malam. Hmmm,seingat aku Crystal ada kelas malam hari ni. Huhu, tak ada kawanlah aku malam ni.

Aku berdiri dengan perlahan-lahan lalu menuju ke arah bilik air dan mula menadah air di bath tub.

Tiba tiba pula aku rasa nak berendam dan manjakan badan aku yang dah seharian bekerja keras ni. Sekali sekali nak berendam tak salah aku rasa.

Sejenis cairan mandian yang lembut aku tuang masuk ke dalam air yang kian meninggi.

Suhu air diperiksa terlebih dahulu sebelum perlahan lahan aku masuk ke dalam bath tub tersebut.

Leganya!!!!

Aku bersandar enak di bath tub itu sambil memejamkan mata, menikmati rasa kehangatan air tersebut.

Hmmm, amannya aku rasa. Terasa segala penat aku tadi perlahan-lahan diangkat pergi.

Setelah selesai mandi dan memakai pakaian tidur, aku berjalan ke dapur.

Peti sejuk dituju dan beberapa kiub ais aku capai lalu diletakkan di dalam besen. Kaki yang lebam aku rendamkan di dalamnya bagi mengurangkan rasa sakitnya.

Entah betul entahkah tidak cara aku rawat ni. Bedal ajerlah Maya...yang penting rasa sakit tu pergi.

Payah nak lena ni kalau rasa sakitnya dia macam ni sekali.

Aku duduk sambil tangan tetap memicit micit bahagian kaki yang terasa ngilu.

Sedang aku merendam kaki, handphone aku berdering kuat minta diangkat.

Nama pemanggil dilihat.

Ibu!

Lekas lekas aku jawap panggilan tersebut.

"Assalamualaikum ibu! Maya Rindu ibu! " Jerit aku penuh keterujaan. Lupa dah dengan kaki Aku yang sakit tu.

"Waalaikummussalam anak ibu yang manis lagi cantik ni. Ya... Ibu pun rindu Maya sangat sangat. Ibu ada tengok Instagram kamu tadi and ibu nak ucap congratulations sayang! Tahniah atas kemenangan kamu. Ibu bangga sangat dengan Maya" Ujar ibu dengan senyuman. Macam mana aku tau ibu senyum? Macam yang aku pernah cakap selama ni, ibu memang pemurah dengan senyuman.

"Hehe, thanks ibu. Maya baru nak cakap yang Maya menang game hari ni, eh tapi alih alih rupanya ibu Maya ni lagi laju rupanya ya?"

"Nama pun ibu" balas ibu di sana bersama tawa kecil.

"Maya pun tak sangka yang Maya boleh menang ibu,tapi Maya tetap happy sebab usaha yang team Maya lakukan selama ni berbaloi dan berhasil" Cerita aku pada ibu.

"Ye ajer kau tak sangka kau menang? Ke kau dah rasuah juri untuk bagi kau menang? "Sampuk satu suara yang memang aku kenal sangat dah dengan pemilik dia.

Prince Mask (edit)Where stories live. Discover now