16: Zlaté tetovanie

178 17 1
                                    


Žena na obrázku má dlhé červené vlasy, ktoré rozvieva vietor. Jej tvár vyzerá celkom ľudsky, ak si odmyslím tie oči. Nemá totiž bielka, ani zrenice, ani dúhovky. V očných otvoroch má len červené svetlo. Vyzerá to strašidelne, no zároveň od podobizne neviem odtrhnúť zrak. Na tej žene je čosi fascinujúce, tajomné. Nechcem si ani predstavovať ako asi vyzerá naživo. Na dvere izby sa ozve zaklopanie.

,,Ďalej!" zvolám a položím šálku s čajom na stôl. Odtrhnem zrak od knihy a pozriem sa na dvere.

Kľučka sa pohne smerom nadol a dvere sa pomalinky otvoria. Stojí v nich dievča, ktoré som už zahliadla predtým. Bledá pokožka, zelenomodré oči a prívetivý úsmev. Tmavé vlasy má zopnuté štipcom, takže odhaľujú jej jemne zašpicatené uši.

,,Ahoj," pozdraví sa jemným hlasom. Vyzerá tak jemne a nevinne, no viem, že sa tým nesmiem dať pomýliť. Určite sa vie biť ako dospelý chlap, o tom nepochybujem.

Úsmev jej opätujem a zastrčím si prameň vlasov za ucho. Sú čerstvo umyté, keďže som si ich asi hodinu drhla vo vani. Po vypočúvaní ma Doeron zaviedol späť do izby, kde bol nachystaný kúpeľ. Padlo mi to veľmi dobre. Potom prišiel neskôr, aby mi doniesol jedlo a dokonca mi uvaril čaj. Chutí oveľa lepšie ako ten náš.

,,Ahoj," odzdravím sa slušne. Dievča podíde bližšie ku mne a pozrie sa mi cez plece.

,,Fuego," zašepká jemne. ,,Tá safijka sa volá Fuego," dodá a ja chápavo prikývnem. ,,Sú to najmocnejšie stvorenia Sity. To oni vytvorili všetky svety. Svetlo je znakom moci, ktorá im prúdi v žilách," pokračuje, skúmavo pri tom obraz pozoruje.

,,Takže Kolju je safij?" zareagujem s jemnou nervozitou v hlase. Napadlo mi to už skôr, no bála som sa opýtať sa na to. Elfka sa prudko nadýchne a prívetivý výraz jej z tváre zmizne. ,,Nie, nie je, hoci má žiarivé oči."

,,Tak čo je zač?" opýtam sa zúfalo.

,,To nevie nikto z nás. No safij nie je, pretože tí sa nevedia rozmnožovať. Bolo ich presne tristo a ja som sa učila mená ich všetkých. Kolju medzi nimi nebol, tým som si istá," hrdo vystrie bradu.

,,Ale veď jeho oči tiež svietia," oponujem tichým hlasom.

,,Ja si myslím, že je to démon," založí si ruky na hrudi. Pri tom pohybe ma upúta jej tetovanie. Na dlani pravej ruky má draka. Je trochu inak stavaný ako ten môj a hlavne má zlatú farbu. Všimne si môj pohľad a podvihne dlaň, aby sa na tetovanie tiež mohla pozrieť.

,,Aké si číslo?" opýta sa znenazdajky. Nechápavo nadvihnem obočie.

,,Tomu nerozumiem," ozvem sa. Elfka sa na mňa zadíva a potom podíde o trochu bližšie.

,,U vás ľudia nemajú čísla?" opýta sa znovu.

,,Myslíš tým vek?" Naozaj som z tohto rozhovoru zmätená.

,,Nie, číslo. Ako keď povieš, že ten elf je tetra."

,,Také čosi počujem prvýkrát," priznám jej úprimne. ,,Neviem takmer nič. V Dunni sú veci...," chvíľu hľadám ten správny výraz ,,...iné," vyjadrím napokon.

,,Neviem, či ti to budem vedieť vysvetliť. Ale môžem to skúsiť," navrhne a potom sa posadí na posteľ. Musím si otočiť stoličku, aby som na ňu dobre videla.

,,Poviem ti to na sebe. Som tetra. Ako väčšina elfov," začne a dlane si elegantne položí na stehná. ,,Ovládam umenia olea, vaai, tino a fau." Zarazene na ňu hľadím.

,,Vysvetlím ti čo znamená každý pojem, o to sa neboj." Zastrčí si uvoľnený prameň tmavých vlasov za ucho a pokračuje: ,,Takže olea. To by si mala ovládať. Znamená to, že sa vieš sama za seba slobodne rozhodovať. Máš úplnú kontrolu nad tým čo robíš, nikto ťa neovláda." Opatrne prikývnem, to by som naozaj mala vedieť ovládať.

Dračie BojovníčkyWhere stories live. Discover now