19: Kolju

181 17 2
                                    

Meldarion sa zhrozene nadýchne. Amalia sa tiež prudko postaví a pozrie na mňa s vyvalenými očami.

,,Jay-jay je len prezývka," objasním a objímem sa rukami.

,,Prečo by démonska armáda chcela ju?" vyhŕkne elfka. Rovnakú otázku si kladiem aj ja. Meldarion na mňa stále hľadí, akoby doteraz neveril mojim slovám.

,,Caunion ju dal hľadať. Dievča s menom Jessamine. Strážcovia teraz prehľadávajú celú horu," šepne elf.

,,Caunion chce odovzdať Asianne démonom?" opýta sa Amy prekvapene.

,,Neviem, len povedal, že majú nájsť Jessamine. Bol veľmi nahnevaný, takže vážne netuším čo bude robiť," opisuje Meldarion.

,,Čo ak je to pasca? Možno aj keď tie dve vydá, tak zaútočia. Sú to démoni, určite nebudú hrať fér," argumentuje Amy.

,,Čo mám teraz robiť?" pýtam sa zdesene. Obaja elfovia na mňa pozrú s čírim zúfalstvom v tvári. V takej situácii sa žiaden z nás neocitol.

,,Caunion má čas do polnoci. To je zopár hodín. Okrem toho poslal správu safijom, určite nám pošlú niekoho na pomoc." Meldarion znie akoby tými slovami chcel upokojiť viac seba ako mňa.

,,Kiežby tu bol Sidhenidon," zašepká Amy. ,,Kde je Lathron?" zaujíma sa elfka,akoby sa vytrhla z tranzu smútku. Zrejme ju premkli obavy.

,,Išiel pohľadať teba," odpovie Meldarion.

,,Aká veľká je tá armáda?" pokračuje Amy vo vypytovaní.

,,Zaberá celé mesto. Sú to monštrá. Nemáme šancu sa im ubrániť. Vojsko je roztrúsené po celom kontinente. Kým dorazia, všetci budú mŕtvi." Meldarion vyzerá nervózne, viem, že sa naozaj bojí o svoj národ.

,,Ako sa sem vlastne dostalo toľko démonov?" Amy si nervózne hryzie peru.

,,Museli sa sem dostať cez portál do Dunie. My ho predsa nevidíme. Nie je strážený. Teda nie až tak dobre." Meldarion sa pozrie na mňa, akoby mi tým niečo chcel naznačiť. ,,Nikto ním neprechádzal už desaťročia. Postupne sa prestal kontrolovať," pokračuje elf.

,,Podľa mňa má v tom prsty Asianne," vyjadrí sa elfka.

,,Určite im tú cestu ukázala sama. Alebo spolu s Koljuom. Veď on v Dunii bol." Meldarion pri jej slovách nadvihne obočie.

,,To vieš ako?" opýta sa hneď. Amy sa na mňa spýtavo pozrie a ja nenápadne pokrútim hlavou.

,,Neviem, len si to myslím," pokúša sa to uhrať dievča. Nepotrebujem, aby vedel o tom, že som sem Koljua prakticky doviedla. Meldarion vyzerá trochu rozčúlene, no viem, že má len obavy.

Dnu do miestnosti odrazu vojde Lathron. Očami prečeše izbu a pri pohľade na Amy si vydýchne.

,,Otec zúri," zastoná a posadí sa vedľa elfky na posteľ. ,,Si v poriadku?" opýta sa jej jemným hlasom. Amy prikývne a chytí ho za ruku. Odvrátim od nich pohľad. ,,Neviem čo spraví. Asianne sa zobudila, čo je ešte horšie," pokračuje Lathron. Predstavím si tvár desivej šialenej elfky a odrazu mi čosi napadne.

,,Tak poďme za ňou," vyhlásim. Všetky elfské oči sa uprú na mňa.

,,Môžeme vyjednávať priamo s ňou. Nech povie armáde nech sa stiahne a za odmenu nezomrie," vysvetlím. Netuším ako mi to prišlo na um, no celkom sa mi to pozdáva.

,,To neznie zle," ozve sa Amy.

,,Otec s tým nikdy nebude súhlasiť," oponuje Lathron.

,,Tak sa ho nepýtajme. Môžeme to urobiť aj bez neho," zapojí sa do toho Meldarion. ,,Možno mu tým vyhráme vojnu," dodá. Lathron sa ustarostene pozrie na Amy, akoby čakal na jej súhlas. Tá však prikývne a stisne mu ruku v dlaniach.

Dračie BojovníčkyWhere stories live. Discover now