Sedím za stolom, ktorý je preplnený jedlom. Nejedla som už ani nepamätám. Naberiem si na tanier malý kúsok teplého chleba a kúsok syra. Odtrhnem si kúsok pečiva a vložím si ho do úst. Potom si očami premeriam účastníkov raňajok.
Ak som to správne pochopila, tento dom na tomto ostrove patrí Ephire a Kate. Theo sa sem chodieva len najesť.
Oproti mne sedí práve Kate, ktorá má stále kamenný výraz. Mám však pocit, že je k nám chladná len preto, lebo nás nepozná. Keď sa jej zo strany prihovorí Theo, oči jej zmäknú a usmeje sa na neho. Ephira pôsobí nezaujato, sústredí sa len na jedlo. Na tanieri má prevažne ovocie, zrejme je vegetariánka. Medzi Kate a Ephirou sedí Theo, ktorý sa na čomsi zabáva.
Nedávam však pozor, ja totiž sedím na tej depresívnej strane stola. Vedľa mňa, oproti Theovi sedí Amy. Rovné vlasy ma rozpustené a vyzerá zdevastovane. Pod očami má kruhy a prázdnym pohľadom hypnotizuje kúsok mandarínky, ktorý si naložila na tanier. Vedľa nej sedí Lathron, ten si pre istotu na tanier nenaložil nič.
Theo mi venuje ustráchaný pohľad, no ja sa odvrátim. Musel si všimnúť ako často na neho hľadím. No možno je na toľkú pozornosť zvyknutý.
,,Za hodinu začíname s tréningom," ozve sa Kate bezvýrazným hlasom. ,,Pridáte sa?" Miestnosť stíchne a ja zmeraviem.
Otočím sa na Amy, ktorá podvihne blčiaci pohľad k čiernovlasej dievčine. Kate sa však nestiahne, namiesto toho vyzývavo nadvihne obočie. Ephira konečne podvihne pohľad od taniera. Pokoj v jej tmavých očiach je neskutočný.
,,Kate," osloví nahnevanú priateľku. ,,Zabehni prosím do kuchyne pre maliny. Dala by som si." Kate zavrčí, no potom sa postaví a vykročí kamsi preč.
,,Ospravedlňujem sa za jej temperament. Vždy jej chýbala empatia," vyjadrí Ephira a znovu sa zapozerá do taniera.
Natiahnem ruku k Amy a stisnem jej dlaň. Smutne sa na mňa usmeje a potom si do úst vloží mesiačik mandarínky. Lathron stále hľadí do prázdna, akoby ani nevnímal svet okolo seba.
,,Kde mávate tréningy?" opýtam sa Thea. Alát ku mne podvihne pohľad s jemným úsmevom, zrejme ho moja zvedavosť potešila.
,,Môžeš tam ísť s nami a uvidíš sama," odpovie a v jeho očiach sa blysne. Jeho výzva znie lákavo, no akonáhle do miestnosti vstúpi Kate, chuť ma prejde. Hodí maliny na stôl a venuje Ephire nenávistný pohľad. Tá sa však venuje ovociu na jej tanieri.
,,Idem do telocvične, táto spoločnosť ma nudí," zavrčí Kate a potom jednoducho odkráča von z miestnosti. Nijako na to nereagujem, len si znovu odhryznem z teplého chleba.
Theo si toho na tanier naložil celkom dosť, no je mi jasné, že tie svaly nevznikli len tak zo vzduchu. Zjedol už štyri krajce chleba, dve vajíčka, celkom veľký kúsok syra a kopu ovocia a zeleniny. Už len kvôli tomu sa prinútim nahádzať do seba zvyšok obsahu môjho taniera. Aby som znovu niekde neodpadla.
Keď konečne všetci dojedia, Amy s Lathronom sa kamsi so zamrmlaním vytratia a Ephira začne zbierať špinavé taniere.
,,Pomôžem ti," navrhnem a hneď sa postavím. Ephira ku mne podvihne tmavý pohľad a usmeje sa. Zoberiem svoj tanier a položím ho na špinavú kôpku.
,,Takže na teba mám počkať?" opýta sa Theo a ešte zhrabne z misky jablko. Zahryzne sa doň bielymi zubami a venuje mi spýtavý pohľad. Je tak krásny, že znovu zabudnem prehovoriť.
,,Ja ju tam zoberiem, pokojne sa choď prezliecť." Takže Ephira zrejme rozhodla za mňa. Theo sa postaví sa bez jediného slova odíde preč. Potrasiem hlavou, akoby som si ho tak vedela odstrániť z myšlienok. Takí krásni chlapci ako on by nemali existovať.
YOU ARE READING
Dračie Bojovníčky
Fantasy,,Mami, prečo mám na ruke draka a ostatné deti ho nemajú?" opýta sa malé dievčatko a vystrie rúčku pred seba. Na ľavom zápästí má tetovanie, fialového draka. ,,Lebo si iná ako ostatné deti," odpovie jej žena a palcom jej prejde po poznačenej koži...