29: Kráľovstvo popola

197 17 10
                                    

,,Najmocnejšia emócia je strach," vyhlási Kolju pevným hlasom.

,,Nesúhlasím," oponujem. Temný bojovník sa na mňa zahľadí modrými svetielkami.

,,Strach robí z ľudí monštrá. Úplne ich ovládne, zatemní ich mysle. Prečo si myslíš, že sa ním démoni kŕmia? Je plný temnej energie," pokračuje Kolju v prednáške.

,,Podľa mňa je najmocnejšia emócia láska," vyhlásim a opriem sa o kôru stromu.

,,Keď niekoho skutočne miluješ, prekonáš akýkoľvek strach, aby si mu pomohol." Kolju si ma v tichosti premeriava, akoby nevedel, čo na to povedať.

,,Stále je tu strach z toho, že stratíš niekoho koho miluješ." V jeho hlase sa odrazí emócia, ktorá znie tak skutočne. No nesmiem zabúdať na to, že predo mnou sedí jeden skúsený herec. Nemá problém klamať a podvádzať iných.

,,A čo hnev?" opýtam sa. Na jeho výrok neviem argumentovať.

,,Hnev je mocný, najmä vo chvíli, kedy vzplanie. No je krátkodobý, maximálne sa premení na nenávisť."

,,Vidíš, nenávisť!" zvolám a znovu začnem kráčať. ,,Nenávisť tiež robí z ľudí monštrá. Tiež zatemňuje ich mysle," sypem zo seba.

,,Keby si stála v miestnosti s dvomi ľuďmi. Jedného z nich nenávidíš a druhého sa bojíš. Koho by si odstránila ako prvého?" opýta sa Kolju. Akoby mu nedochádzalo, že to on je stelesnenie môjho strachu a mojej nenávisti. Neodpoviem mu.

,,Odstránila by si toho, koho sa bojíš, pretože ho považuješ za nebezpečného. Strach vtedy premôže nenávisť. Takže strach je najmocnejšia emócia," vyhlási presvedčivo a ja odovzdane rozhodím rukami. Musím uznať, že jeho výroky dávajú zmysel, hoci len nerada prijímam porážku.

Našťastie sa pred nami konečne zjaví jazero, ktoré mi Kolju sľubuje už dobré dve hodiny. Mám čo robiť, aby som sa k vode nerozbehla.

,,Nechám ťa, nech sa okúpeš. Pôjdem nám zatiaľ čosi uloviť," povie Kolju a zamáva mi. Neodmávam mu, namiesto toho dlhými krokmi podídem k jazeru.

Sadnem si na najbližší kameň a vyzujem si topánky. Potom sa postavím a za chôdze sa vyzlečiem zo spoteného a špinavého oblečenia. Napokon konečne vojdem členkami do studenej vody. Oveľa viac by som teraz ocenila teplý kúpeľ vo vani, no nemám veľmi na výber.

Špinavé veci nahádžem do vody a začnem si ich oplachovať. V Ginghariane mi dali ušiť kvalitné nohavice presne na mieru. Potom mám tielko a tričko s dlhým rukávom, ktoré príjemne hreje. Je to kvalitné oblečenie, hoci to nie je to, na čo som zvyknutá.

Čupnem si k okraju a začnem šúchať oblečenie o seba, aby som z neho dostala všetku špinu a pot.

Už sme na ceste asi tri dni. Nejdeme nejako extrémne rýchlo a mávame časté prestávky, pretože Kolju akosi vždy vie, kedy už nevládzem. Ďalší z jeho až príliš milých ťahov. Vyhýbame sa mestám a celkovo všetkým obyvateľom Hewy, aby sme naozaj boli čo najrýchlejší. Alebo, aby o nás nikto nevedel, čo je asi viac pravdepodobné.

Oblečenie vyžmýkam a potom ho rozložím na kameňoch, aby pekne vyschlo, kým sa okúpem. Napokon konečne vojdem do chladnej vody a zalapám po dychu. Nikdy som nebola veľký otužilec.

Keď si aspoň trochu zvyknem na teplotu vody, začnem si šúchať stuhnuté svaly. Najprv na nohách, potom na rukách. Aspoň tak z kože zmyjem všetky nečistoty, ktoré sa na nej za ten čas stihli usadiť. Potom si rozpustím vlasy z pevného drdola a ponorím sa pod vodu. Vynorím sa až keď ma začnú štípať pľúca. Pošúcham si pokožku hlavy, čo by som teraz dala za šampón. Keď už sa cítim ako-tak čistá, vyleziem z vody a začnem si žmýkať dlhé vlasy.

Dračie BojovníčkyWhere stories live. Discover now