18. Bölüm

42K 1.1K 57
                                    


Helikopterden inip askeri araca bindik. Herkes yerleşince Cenk yerine direksiyona ben geçtim bu sefer. Bulunduğumuz yer sınırın en güvenli gölgesiydi. Hataydan Suriye'ye geçecek İdlib civarında yerleri tam olarak tespit edilemeyen ajanları alacaktık. Tahminen yirmi kişi kadar bir grup bizi bekliyordu. Bunun dışında rejim yanlıları hayli kalabalık olacaktı. Eğlenceli bir operasyon sayılırdı. Ajanlardan bir kaçını sağ istemeleri olayın eğlencesini düşürsede şimdilik bunu göz ardı edebilirdik. Hem sağ istiyoruz demişlerdi bir kaç kemiği kırık olsa bu onları ölü yapmazdı değil mi?

Cenk elindeki dosyayı son kez inceledikten sonra sağ tarafı işaret etti. Aracı durdurup dosyayı yakmak için araçta onu bekledik. Bütün herşey ezberindeydi ve dosya birinin eline geçmesin diye ortadan kaldırmak gerekiyordu.

Araca bindiğinde bütün bilgileri bize iki kez anlatıp derin bir soluk verdi.

"Sorusu, sorunu, sıkıntısı olan var mı beyler?"

Herkes kafasını yok dercesine sallarken ben aklıma gelen şeyle konuştum.

"Bu ajanlar neden yerlerini ifşa etmek için ortalıkta geziyormuş, hayır biz olsak neyse de bence garip."

Cenk başını yukarı aşağı sallayarak nadir yaptığı bir şey yapıp sağ kaşını kaldırarak muzipçe sırıttı.

"Bizi bekliyorlar."

Bir şeyi yeni anlamış gibi başımı salladım.

"Ajan falan değiller onlar Vegalar."

Cenk başını sallayarak konuştu.

"Yada Zaslon."

Sinan sırıtarak iki koltuğun arasından başını çıkardı.

"Kankalar inşallah Zaslon Timidir. Oğlum ben hala onlar hikaye diye düşünüyorum."

Şimdi şöyle ki ;

Rus istihbaratı olan FSB’ye bağlı Spetsnazlara OSNAZ adı veriliyor. İki üniteye ayrılırlar Alfa timi ve Vega timi (Vympel). Alfa timi kontra terör ve organize suçlara karşı uzmanlaşmıştır. Asla televizyon da veya başka bir medya kanalında görüntüleri ve simaları yayınlanmaz. Dünya özel kuvvetler camiasında oldukça isimlerinden bahsettirirler, dedim ya bakmayın siz televizyon da çıkan görüntülerine çünkü Alfa timleri kesinlikle görüntü vermezler. Bu Alfaların kendi içlerinde birde Beta denilen bir bölümü vardır ki artık onlar birliğin iyice krema tabakasıdır. Bu timde tüm Rusyadaki FSB ajanlarının belli sporlarda profesyonel olarak başarıya ulaşmışları özel olarak seçilir. Alfa timleri özellikle zırhlı araçlardan tutun her tür motorlu aracı son derece hızlı bir şekilde kullanabilecek şekilde eğitilirler. Timin bir grubu özellikle su altı sabotaj üzerinde uzmandır ve eğitimlerini Baltık denizi ve Küba’da alırlar. Tim Alfadaki diğer uzmanlar aklımda kaldığı kadarıyla patlayıcı uzmanları, dağcılar, ikna etme uzmanları, analist ve psikologlardan oluşur. Alfaların en büyük özelliklerinden biride savaş halinde kendi istihbaratlarını yaptıktan sonra düşmanın baraj, termik santral, petrol rafinerileri ve nükleer reaktörleri gibi enerji tesislerini ele geçirip bir anda düşman ülkeyi enerjisiz bırakmalarıdır.

OSNAZ’ın diğer timi olan Vega timi ise esasında çok iyi eğitimli teröristlerdir. Esas görevleri düşman hatlarının arkasına sızıp bulabildikleri tüm stratejik hedeflere sabotajlar ve baskınlar düzenlemektir. Sabotaj konusunda artık rutin ve canice bir çok  teknikler geliştirmişlerdir. İlk önce sabotaj yapılacak tesisi belirlerler, sonra tesisin ürettiği üründen bir örnek ele geçirirler daha sonrada tesiste çalışan önemli mevkideki bir işçiyi veya personeli kaçırarak sorgularlar ve tüm bu istihbaratları bir araya
getirdikten sonra tesise sabotajı gerçekleştirirler. Soğuk savaş döneminin en korkulan sabotaj gruplarından birisi olan Vegalar bugün genelde anti-sabotaj ve nükleer tesislerin korunmasında görev almaktalar. Bir kısmı ise hala sömürge yapmak istedikleri devletlerde ki ayak bağı olarak gördükleri etkenleri ortadan kaldırmak için sessiz sedasız o bölgelerde görev yaparlar.

DELİ KOMUTANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin