Rutland, 1830
Dzień Bożego Narodzenia był jednym z najbardziej wyczekiwanych w całym roku. Eleonora, teraz już piętnastoletnia panna, z nosem przy szybie wyczekiwała powozu na ścieżce, a kiedy wuj Albert z rodziną w końcu pojawiali się w Cypress Manor, spędzała niemal cały czas ze swoją serdeczną przyjaciółką Elizabeth.
Eleonora była tak podobna do swojej matki, że ktoś niewtajemniczony mógłby rzec, że hrabina Rutland i jej córka to tak naprawdę jedna osoba. Dopiero gdy panie stały obok siebie, w oczy rzucał się ponadprzeciętny wzrost panny, który odziedziczyła po ojcu, podobnie jak jej brat. Henry'ego powszechnie uważano za niezwykle urodziwego młodzieńca, choć w opinii siostry był zbyt chudy i przez to mizernie wyglądał. Gorzej niż on prezentowali się tylko synowie wuja Baldwina i cioci Małgorzaty, gdyż chłopcy odziedziczyli po matce pokaźną tuszę. Za to uważała, że dzieci wuja Alberta są dużo ładniejsze od rodzeństwa Elliotów. Oboje byli wysocy i mieli blond włosy, które w opinii Eleonory były tak pospolite, że aż brzydkie. Zarówno Elizabeth, jak i jej bracia, Leonardo i Arthur mogli poszczycić się ciemnymi, bujnymi czuprynami, których panna Elliot im zazdrościła. Wśród Beamountów tylko siedmioletnia Mabel miała jasne włoski.
Całe towarzystwo po kolacji zebrało się w bawialni. Dorośli jak to mieli w zwyczaju, rozłożyli się na wygodnych sofkach i fotelach, zaś młodzież zajęła pufki z dala od rodziców, by w końcu móc sekretnie ze sobą mówić i jednocześnie podsłuchiwać rozmowy starszych.
Baldwin właśnie wyrażał swoje zadowolenie ze zmiany warty na stanowisku premiera. Charles Grey z partii Wigów zastąpił w październiku księcia Wellingtona. Paul, choć wcale nie cieszył się z tej zmiany, grzecznie przytakiwał temu piekielnikowi. Podobnie Albert, zawsze będzie uważał Wellesleya za swój największy autorytet przez wojskowy dorobek, ale nie zamierzał wchodzić w dysputy z bratem hrabiego. Uważał, że jest już za stary na kłótnie. Wolał grzecznie się uśmiechać i w spokoju gładzić dłoń swojej małżonki.
Beamount spojrzał współczująco na Penelope, która aż gotowała się ze złości. Dama miała dużo więcej energii od męża i chętnie sprzeciwiłaby się Baldwinowi, tak jak miało to miejsce od przeszło czternastu lat podczas każdych świąt. Jednak w tym roku obiecała Albertowi, że nie da się sprowokować i wyraźnie robiła wszystko, by postanowienia dotrzymać. Zacisnęła ponętne usta w wąską kreskę, a jej zmarszczone czoło przeorały bruzdy. Kapitana zawsze bawił widok zdenerwowanej Penny. Trochę się jej bał, gdy ta posyłała mu gniewne spojrzenia, ale zawsze uważał, że wygląda wtedy niezwykle uroczo. Może z wyjątkiem chwil po ich rozstaniu.
Gdy Albert wrócił od Eleonory, zbyt był zdruzgotany by cokolwiek jej wyjaśnić. Niedoszła panna młoda poczuła się oszukana, gdy z pogłosek dowiedziała się o drugiej kobiecie, rzekomej prawdziwej miłości Alberta. Wówczas postanowiła zerwać z nim wszelkie kontakty, mimo że została w Londynie. Kilka razy zdarzyło się, iż przelotnie minęli się na ulicy, czy spotkali u wspólnych znajomych. Wtedy panna miała tak skrzywioną minę, że Beamount obawiał się o swoje życie.
Cały rok po śmierci ukochanej był dla niego niezwykle trudny. Początkowo pochłonęły go przygotowania do pogrzebu i spełnianie jej ostatniej woli. Później, gdy brakło mu w życiu jasnego celu, ogarnęła go prawdziwa rozpacz. Tylko Elizabeth nieco koiła jego ból. Dopiero po roku zebrał się w sobie, aby przeprosić Penelope, nie licząc na nic w zamian. Jednak dzięki wyjaśnieniom, Panna nieco lepiej go rozumiała, a i czas pomógł jej wyleczyć rany. Wkrótce po tym do siebie wrócili i tym razem skończyli na ślubnym kobiercu.
Albert z dumą spoglądał na swoje pociechy. Lizzy była tak śliczną panną, że mimo jej młodego wieku już musiał odganiać od niej adoratorów. Dobrze, że dwunastoletni Leo był równie zaangażowany w tę sprawę, co ojciec i tak absorbował siostrę, iż nie miała nawet czasu spojrzeć na jakiegoś chłopca. Podobnie Mabel, która była niczym huragan i rodzice za nic w świecie nie mogli okiełznać jej temperamentu. Tylko Elizabeth potrafiła do niej trafić, gdyż miała niemal tyle samo niespożytej energii, co młodsza siostra.
CZYTASZ
Mistyfikacja
Fiksi SejarahNa początku dziewiętnastego stulecia ambitna Eleonora pragnie piąć się po drabinie społecznej i z impetem wkracza w życie angielskiej socjety. Kiedy niemal osiąga największy matrymonialny sukces, na jej drodze pojawiają się oskarżenia, które mogą zr...