Bölüm 13- Yemek Borusu

1.7K 112 21
                                    

Yeni bölüm geldiiiii. :)
Hadi bakalım, hızlı hızlı okuyuverin ;)

Sibel hanimin bosalan bardagina su doldurup bir adim geri cekildim. Hayir bu zenginler de bir alem valla! Neden yemek yerken baskasina izletmekten bu kadar zevk aliyorlar ki? Hele su Sibel hanim. Bir tuhaf ya.

Sabahin korunde Melisin durtmeleriyle uyanmistim. Hemen hazirlanmami Sibel hanimin teftise gelecegini soyledi. Ve ise bakin, saat daha bes bucuk. Gun agarmamisti daha ya! Neyse kalktim, aksamdan Umran teyzenin bana verdigi formami giydim ve ciktim kucuk salona. Ee ilk gun ne de olsa! Sibel hanim pek bir ilgilendi benle. Yok soyle yaparsan kovulursun, yok böyle yaparsan kovulursun... Konustu da konustu. Konusma bittikten ve herkes isine koyuldugundaysa ben hala yerimde kalmis sabah sabah beynimi bulandiran seyleri hazmetmeye calisiyordum. Sonra tam kendime geldim derken kapinin yanindaki Ozguru gordum ve bakislarimi kacirdim. Sonucta dun hic de normal seyler yasamamistik.

Gun icinde bir ara Atilla amcayla basbasa kalmistik.

"Birsey sorabilir miyim?" Bahcedeki cicekleri sularken basini sallamisti. "Babami nereden taniyorsun? Ve de Taneri?" Elindeki hortumu birakip bana dönmüstu.

"Sanirim beni hatirlamiyorsunuz efendim." Efendim mi? "Önceden babaniz icin calisiyordum. Yani Kemal bey o isleri birakip normal bir hayata gecmeden once." Kaslarimi catip hatirlamaya calismistim. Tanidik geliyor muydu ki? "Babanizin soforuydum. Ardindan o gittiginde Adnan beyin yaninda calismaya basladim." Basimi salladim.

"Demek oyle?"

"Bir ara babanizi ziyarete gitmistim. Taner beyle de orada karsilastim."

"Peki neden yegenin oldugumu soyldin?"

"Listede adinizi gordum. Ve ise alinmaniz icin yegenim oldugunuzu soyledim. Sonuçta bu isi istiyorsaniz mutlaka bir nedeni vardir diye dusunmustum. Dun size sarildigim icin kusura bakmayin." Gulumsemistim.

"Siz demesen Atila amca ya." O da gülümsedi. "Bir de... eger babami görürsen benim burada calistigimi söyleme lutfen. Bir de buradakilerin babamin kim oldugunu bilmeme konusu var tabi."

"Siz nasil isterseniz efend-"

"Atila amca!" Amcayi bastirarak soyledigimde dudaklarini birbirine bastirdi ve tebessum etti.

"Cok buyumussun kiz. Ufacik birseydin son gordugumde."

---

Ve iste yorucu bir gunun ardindan akşam yemegi. Sibel hanim ve Mert bey biri masanin bir ucunda digeri bir ucunda zikkimlanirlarken ben elimde surahiyle onlari bekliyordum.

"Kolum çok agridi." Mert catalini tabagin kenarina carptigina Sibel hanim kirpiklerinin arasindan ona soyle bir bakmisti. "Yosun, yemegimi sen yedir." Sibel hanim da catalini yavasca masaya birakti ve ellerini birlestirip cenesini yasladi.

"Ne yapmaya calisiyorsun Mert?"

"Ne yapmaya calisiyor musum annecigim?" Annecigimi bastirarak soylemisti. Cici annesiyle pek anlasamiyordu demek.

"Hizmetcilere boyle davranma. Hic biri senin kaprislerini cekmek zorunda degil." Insafli cikti. Daha once soyledigim herseyi geri aliyorum. Bu kadini sevdim.

"Bana hizmet etmek icin buradalar." Al iste. Sibel hanim sinirlenmeye baslamisti, bunu gerilen kaslarindan anlayabiliyordum.

"Senin icin soyluyorum oglum. Bir ayda uc hizmetci degistirdik." Yuhh! "Onlara asilmaktan vazgec." Bu da farklı bir boyut tabi. Dur bir düşüneyim. Acaba Mert Akyol bana asiliyor mu? Once perde taktirmalar ardindan kolelik yaptirmalar... Yok be!

"Ona asilmiyorum." Sibel hanim yavasca ayaga kalkti ve derin bir nefes aldi. Mertle kavga etmek istemiyordu. Belki de Mert ondan cok daha güçlüydü. Belli ki onu karsisina almak istemiyordu.

Yemek odasindan ayrildiginda Mertin sesini yeniden duydum.

"Acim ve bekliyorum." Ya sabır cekerek yanindaki sandalyeye oturdum ve kasigini alip yemege daldirdim.

Yemegi agzina ittirdigimde sordum.

"Cidden bana asilmiyor musun?"

"Topom dogolson." Bir dahakine kasiga daha az yemek almaliyim.

"O zaman o kremle yaki ne?" Bir kasik daha.

"Gaddar biri degilim."

"Hı, belli." Agzindaki yemek bittiginde agzini kocaman acti. " Bu yaptigin ne o zaman?"

"Iyilik." Kaslarimi cattim.

"Ne?"

"Orada dikilmekten sıkılmadan mı? "

"Beni mi düşündün?" Basini iki yana salladi.

"Hayir, kendimi. Ben de cok sıkılmıştım. Su anda hem egleniyorum hem de dolayli yoldan sana iyilik yapiyorum." Nefesimi yavasca disari biraktim. Su kasigi biraz ittirip yemek borusunu oymak istiyorum. Yapamaz mıyım ya?

...devam edecek...

Beyaz ve Siyah~Eve DönüşHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin