Bölüm 33- Ben iyiyim.

1.1K 75 4
                                    

"Daha once soylemeliydim biliyorum. Ama soyleyemedim iste. Bir yil o yurtta kaldıktan sonra kacmissin. Dort yil boyunca seni ve kardesini aradim her yerde. Yedi yil once seni buldugumdaysa gecmisinde bahsetmeyi hic mi hic istemiyordun. Hatirliyor musun, sana sormuştum. Bir kardesin var mi diye... Uc gun konusmadin bir daha. Yemegini bile zor yedirdim. Bir daha soramadim da soyleyemedim de oglum. Affet!" Kemal bey kapı ardindan Tanere kendini aciklamaya calisirken Taner kendini kücük odaya kapatmis dizlerini kendine cekmis kapi onunde oylece oturuyordu. Kemal bir kere daha sansini denedi.

"Taner."

"Kemal baba." Kemal Tanerin sesini duyduğunda gulumsedi. Ses vermisti sonunda. "Kizgin veya kirgin degilim." Kemalin kapiyi acmak uzere olan eli kapi kolunda kaldi. "Sadece o gunleri hatirladigimda durgunlasiyorum. Annemden babamdan bahsedildiginde... Tariktan bahsedildiginde... Bilmiyorum belki de kendimi sucluyorumdur. Kactigim icin... o dolaba saklandigim icin. Disari ciksaydim belki.. daha farkli olurdu. En azindan beraber ölürdük... Yalnız kalmaya ihtiyacim var sanırım. Lütfen bana kirilma olur mu?" Kemal Bağlı tebessüm etti.

"Tamam. Yalniz kal. Salona inecegim ama soylemedi deme, bugün Yosun eve gelecekmis. O vakte kadar o odadan ciksan iyi olur." Taner gulumsedi fakat sessizligini korudu. Evet o vakte kadar bu odadan ciksa iyi olurdu, sonunda bir de Yosunun cenesiyle ugrasmak vardi.

***

Yosun basini Tanerin omzuna yasladiginda Taner kolunu Yosunun omzuna sardı.

"Uzun zamandir beraber film izlememistik." Yosun basini sallayip Tanere biraz daha yaklastiginda arka cebindeki telefonu titredi. Mesaj Merttendi.

"Ne diyor?" Yosun mesaji tekrar acip Tanere dogru tuttu.

'Bu ev beni boguyor. Gitmek istedigim bir yer ama tek basima gidemem. Benimle gel.'

"Git." Yosun kaslarini catip basini Tanerin omzundan ayirmadan ona bakti.

"Hayir." Taner Yosunun asilmis suratini gordugunde hafif tebessum etti.

"Ben iyiyim Yosun. Sanki dunyam basima yikilmis gibi davraniyorsun. Ben sadece... babanin ailemi tanidigini ogrendim hepsi bu? Azicik da babamla ilgili dedikodu duydum ama bunun bir onemi yok. Çünkü gercek değil. O yüzden hic ama hic kotu hissetmiyorum." Yosun basini iki yana salladi.

"Mertin senden farki ne o zaman? Ayrica ben suan senin yaninda olmak istiyorum." Taner Yosunun gozlerine bakarak uzanip Yosunun onune dusen sacini kulaginin ardina kistirdi.

"Ben babami taniyorum. Annemi taniyorum. O evde gecirdigim on bir yil boyunca bir kere bile onlardan suphe duymadim. Ama Mert oyle degil. Annesini hic taniyamadi. Dogumdan hemen sonra annesinin gittigini soylemisti Kemal baba. Babasiysa... baslarda cok iyi bir babaymis. Karisini onu aldattigi icin gondermis evden fakat tercih edildigi adamin kim oldugundan haberi yokmus. O kisinin babam olduğunu duydugundaysa cildirmis. Kardesim dedigi insanlardanmis cunku babam. Once Merte sirtini dönmüş, sonra da Kemal babayla kavga etmisler iste." Yosun sertce yutkundu.

"Babamla Adnan amca arasindaki mesele bu muymus?" Taner yavasca basini salladi.

"Soruldugunda gecistirirdi bilirsin. Sanirim.. babam hakkindaki bu iftirayi duymamam icinmis. Adnan amca babamla eski esi arasinda olanlari Kemal amcanin bildigini ve kendisinden yillarca sakladigini iddia ediyormus." Simdi hersey Yosun icin daha anlaşılır olmustu.

"Peki babam bu konuda ne soyledi?" Taner basini iki yana salladi.

"Hicbir sey. Söylemesine de gerek yok. Iftira olduğunu biliyorum çünkü. Ama Mert bilmiyor." Yosun basini sallayip yeniden gozlerini televizyona cevirdi ve kolunu Tanerin beline sardi.

"Film bittikten sonra gideyim o zaman." Taner sırıttı.

"Mert bey sizin icin cok degerli anlasilan?"

"Uzun zamandan beri... ilk defa bu kadar şefkat hissediyorum desem? Kucuk ve yaramaz bir çocuğum varmış gibi..."

***

Ozgur Mertin kapisini acmak icin kapi koluna uzandi fakat coktan Mert arabadan cikip ilk nefesini almıştı. Yosun arabadan ciktiginda yemyeşil manzaraya bakti ve toprak kokusunu icine cekti.

"Islak toprak kokusu... bayilirim." Mert siritarak ona döndü.

"Bak fena mi oldu? O kadar naz yaptin." Yosun omuzlarini silkerek az otedeki agaclar icindeki eve dogru ilerlemeye basladi.

"Daha yeni geldik arkadasim. Ne olacagini bilemezsin."

...devam edecek...

Beyaz ve Siyah~Eve DönüşHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin