Yosundan...
"Bak bak, bu araba." Yavuzun sesiyle hemen o yana koştum. Minibüsün biri yavaşça Mertin arabasına yaklaşıyor ardından hızla uzaklaşıyordu. Tabi Mertte kayboluyordu...
Tam iki gündür Mertin peşindeydik. Bir yandan biz, bir yandan Adnan amca, bir yandan da babam... Herkes birbirine girmiş gibiydi.
"Hazal nerede?" Seçkin ofisten girerken Banu bunu sorduğunda Seçkine baktım. Hazal ilk gün ne kadar berbat gözükse de onu takip eden diğer günde aşırı normaldi, yani buz gibi bir Hazal. Şimdiyse evine gitmişti hanımefendi, sanki herşey yolundaymış gibi. Nefesini sıkıntıyla verip parmaklarımı ağrıdan çatlamak üzere olan alnıma bastırdım..
***
Hazaldan...
Kendimi yatağıma bıraktığımda aşağıdan annemin sesi geliyordu. Ardından o ses yaklaştıkça yaklaştı, yaklaştıkça yaklaştı...
"Aa Hazal! Bornozla yatılır mı, çabuk üzerine birşeyler giy!" Odama girip yatağımın başında durduğunda ben hala tavanı izliyordum.
"Kime diyorum ben kızım?" Yine de sessiz kaldım. İçimde birşeyler sızlarken tek yapabildiğim sessizce yutkunmaktı belki.
"Hazal!" Annem banyonun halini görüp yeniden odama geldiğinde bu sefer hiçbirşey söylemedi. Sadece yatağıma oturup tek elini ıslak saçlarıma koydu. Eli yavaşça saçlarım üzerinde gezinirken çoktan biraz önceki davranışım için pişman olmuştum. Ama ne yapabilirdim, belki de içimde tuttuğum şeylerin tek dışavurumuydu biraz önceki sinir krizim...
"Anne! Banyoda savaş mı çıktı?" Kardeşim banyoyu görüp şoka uğrarken sadece dudaklarımı birbirine bastırdım ve gözyaşlarımın akmasına izin verdim, tavanı izleyerek...
***
Mertten...
Karşımdaki adamın iğrenç suratına bakarken alaylı sırıtışı dişlerimi sıkmama sebep oluyordu. İkinci defa... ikinci defa oyuna gelişim gerçekten sinir bozucu.
"Suskunluğunu ne zamana kadar koruyacaksın acaba?" Aslında çığlıklar atmak istiyordum evet ama korkudan değil, kızgınlıktan... Yine de bu adamın önünde yapmayacaktım, ona istediğini vermeyecektim. Aynen onun gibi ona alayla baktığımda yanağımda hissettiğim acıyla yumruklarımı biraz daha sıktım.
"Bana öyle bakabileceğini kim söyledi ha, kim?" Karşımdaki adam saçlarını yumrukları arasında sıkıştırdığında sanki ona deliymiş gibi bakuyordum. Ama öyleydi.. sanki delirmiş gibiydi; ona hiçbirşey yapmamama rağmen her yediğim yumrukta ayrı bir zevk alıyor, ona her alaylı bakışımda kahroluyordu.
Arkamdaki adama bir işaret verdiğinde adam bir kova daha buz gibi suyu başımdan aşağıya boşalttı. Aslında ben bile farkında değildim göz kapaklarımın yavaşça kapanmak üzere olduğunun.
İlhan Sönmez tam karşımda dirseklerine tutunarak eğildiğinde burnumu çekmeye çalıştım fakat kan çoktan burnumda kurumuştu.
"Sana gözlerini kapatabileceğini kim söyledi? O kız buraya gelinceye kadar sana rahat yok lan!" İlk defa söylediği şeyle gözlerimi gözlerine diktim. Bahsettiği kız kimdi acaba? Hazal mı? Ya da... "Çünkü gözlerin önünde derisini yüzeceğim Mert Akyol!" Dişlerini birbirine bastırdığında sanki sesi hırlarmış gibi çıkıyordu. "Senin gözlerin önünde onu mahvedeceğim." Yanımda bitip saçlarımı arkaya doğru asıldı ve kulağıma eğildi. "Aklına gelebilecek herşeyi yapacağım ona... Sonra sen de gidip herşeyi, tüm gördüklerini babacığına anlatacaksın. Ve son vuruş,... kapınıza o kızın cansız bedenini yolladığımda... baban sarılarak ağlayacak o bedene... kızım diye." Saçlarımı bırakıp kafamı öne ittirdiğinde daha fazla başımı dik tutabileceğimi sanmıyordum.
"Sonra sıra annene gelecek." Anne kelimesini duyduğumda son bir kez dişlerimi sıkıp gözlerine baktım. Ardında çöp tenekesindeki alevler gözlerine yansırken karşımda şeytanca sırıtıyordu.
"Seni koruması için babana bırakıp giden o kadın iliklerine kadar pişman olacak! Kızının cansız bedeni ve gözyaşlarına boğulmuş kocasını gördüğünde benim hissettiğim acıyı hissedecek işte! Benim almak istediğim intikam bu Mert Akyol! Ama üzgünüm, annenden almak istediğim bu intikamda sen de kız kardeşin de sadece birer aracısınız!"
Göz kapaklarımın artık ağırlığını taşıyamaz hale geldiğimde kulaklarımda sadece tek bir kelime yankılanıyordu...kardeş? Ardından yeniden o adam saçlarıma ellerini geçirdiğinde daha fazla dayanamayarak inledim. Gözlerimin içine soktuğu fotoğraftaysa tek bir kişi dikkatimi çekti... Yosun...
...devam edecek...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beyaz ve Siyah~Eve Dönüş
Ficción General"İşte benim hayatım da böyle." Fısıldamıştı. "Tüm hayatım tepe taklak. Olmadığım biri gibi davranıyorum ya da olmak istediğim kişiyi saklıyorum ama..." Yüzünü yavaşça benden tarafa çevirdiğini göz ucuyla gördüm. "Ama sana baktığımda başım öyle bir d...