"Görünüşe gore öyle." Kemal derin bir nefes aldı.
"Peki Yesim biliyor mu kizinin kim oldugunu?" Gülsu basini iki yana salladi.
"Hazal Cihatin yanindaydi Kemal. Hazali Cihat evlatlik aldi. Yesim isteseydi bulabilirdi, isteseydi kızının kim oldugunu ogrenebilirdi." Gülsu derin bir ic cekti. "Yesimin suanda nasil bir yasami var emin degilim, sonucta bir mafya babasiyla evli. Peki Ahmetin neyi vardı? Yesim onun aciklamasini dinlemedi bile. Sadece haberlerde gordugu birkac olaya karisti diye bitirdi herseyi. Hicbirini Ahmetin agzindan dinlemedi. Sadece olay nasil yansitildiysa onu biliyordu. Buna ragmen Ahmetten nasil nefret ettiyse artik... kızını aramaya gelmedi bile." Kemal yutkundu.
"Korkmustur." Gülsu Kemale bakıyordu ama Kemalin gozleri yerdeydi. "Ben de korkmustum. Ekremin yaptiklarini gordugumde, senin yaptiklarini gordugumde-"
"Ama kacmadin. Kacsaydin... ben ne yapardim Kemal? Yosun eger..." Gülsu hickirdiginda Kemal ona dogru gelip kollarini ona doladi.
"Tamam. Hersey geçmişte kaldi işte. Ben buradayım." Gülsu derin bir nefes alıp sakinlesmeye calisti.
"Teşekkür ederim Kemal. Sana ve Cihata minnettarim."
"Söyleme oyle. Taner benim de oglum, Yosun benim de kızım."
"Tesekkur ederim."
***
Hazal ve Mert gökyüzüne bakmaya devam ediyorlardı. Gülsu ve Kemalin konusmasi yaklasik bir saat once bitmisti, ikisi de odalarina cekilmisti. Peki Hazal ve Mert? Duyduklarini hazmedebilmeleri o kadar kolay olabilecek miydi?
"Guzelligini annenden almissin." Hazal Merte dik dik baktiginda Mert omzunu silkti.
"Espri olsun diye sey ettim."
"Etme."
"Tamam." Ikisi de yeniden bakislarini gökyüzüne cevirdiler. Aralarindaki sessizlik bir sure daha sürdü.
"Cihat babayı cok seviyorum ben. Bir kere beni kendi evladindan ayirmadi... Hakkini odeyemem." Mert cevap vermek yerine suskunlugunu korudu. "Demek babami ve... annemi taniyormus?" Mert derin bir nefes aldi.
"Babani hatirliyor musun?" Hazal basini salladi.
"Hatirliyorum. Tanerlerle beraber piknige giderdik. Babam ve Ekrem amca mangalla ugrasirken Taner Tarik ve ben ortada kostururduk. Bir gun is gezisine gidiyorum diye cikti evden, beni de Ekrem amcalara bıraktı. Her telefon calisinda ya da kapi zilini duydugumda kosardim, acaba babam mi diye. Öyle öyle tam bir ay geçti. Ardından o yangin... Ekrem amca da oldugunde Tanerle beraber yurda yerlestik.." Hazal derin bir nefes aldı. "Taner orayi hic sevmemisti. Kacmak istedi. Ben de onunla gidecektim. Tam Taner tellerden atladiginda aklima birsey geldi; ya babam beni aramaya gelirse... gelir de bulamazsa..." Mert elini yavasca Hazalin sirtina yasladi. "Ama gelemezmis. Olmus..." Hazalin gozyaslari yavasca dusmeye basladiginda Mert Hazali kendine dogru cekti ve gogsune yasladi. Bir eliyle sirtini sivazlarken diger elini saclarina götürdü. Hazal bir süre hickirarak agladiktan sonra Mert konuştu.
"Ben de aglamak istiyorum." Hazal basini Mertin gogsunden ayirmadan kikirdadi.
"Sen aglayamazsin. Senin gorevin bana destek olmak şu an." Mertin yuzunde kucuk bir tebessüm olustu.
"Yosun-"
"Kimseye soyleme." Mertin kaslari hafifce catildi. "Benim ve ailem hakkında duyduklarini kimseye soyleme. Yosunun aslinda Kemal amcanin kizi olmamasi gercegini de öyle. Hatta Yosuna bile."
"Hazal."
"Yosun annesini gormeye geldigi icin nasil da mutlu. Zaman ver, elbet bir gun ogrenecek ve..."
"Tamam. Soylemem. Ama-"
"Ama ne?" Mert ic cekti.
"Bosbogaz biriyimdir ben. Ya agzimdan kacirirsam?" Hazal basini yavaşça Mertin gogsunden ayırdı.
"Soylemene fırsat vermem o zaman." Mert basini salladiktan sonra Hazalin basini yeniden gogsune bastirdi.
"Ya!" Hazal aniden cekilmesiyle nefesini tam alamamisti ve suan da Mertin kollarinda debeleniyordu.
"Ya kizim bir uslu dur. Valla dayanamadim, yuzunun halini bir görsen? Böyle konusalim en iyisi." Hazal hareket etmeyi kestikten sonra Mertin kanina bir tane gecirdi.
"Pislik." Mert kıkırdadı.
"Tamam guzel kizsin Allah icin, kabul ediyorum. Ama aglayinca maymuna donmussun be Hazal."
...devam edecek...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beyaz ve Siyah~Eve Dönüş
Ficción General"İşte benim hayatım da böyle." Fısıldamıştı. "Tüm hayatım tepe taklak. Olmadığım biri gibi davranıyorum ya da olmak istediğim kişiyi saklıyorum ama..." Yüzünü yavaşça benden tarafa çevirdiğini göz ucuyla gördüm. "Ama sana baktığımda başım öyle bir d...