lapan puluh empat

1.9K 92 4
                                    

"Baguslah kalau sayang dah tahu. Tak perlu lagi mama dan papa berlakon," ujar Puan Hailen dengan senyuman jahat.

Orang itu adalah Puan Hailen, Encik Broke, Justin dan Amir. Mereka semua yang merancang pembunuhan ibu dan adik kembarnya. Sulit untuk Nira menerima kenyataan tersebut tapi dia tetap kena menerimanya. Orang yang berada di sekelilingnya hanya mahukan hartanya saja.

"Kau jangan gelarkan diri kau mama aku lagi. Aku jijik," kata Nira dengan tenang. Mereka semua tergelak jahat.

"Dah nak mati pun masih beriak tenang ke?" ejek Justin kepadanya. Nira menyumpah seranah dengan mereka semua di dalam hati.

"Aku memang masih boleh tenang. Bukan macam korang semua yang tak pernah tenang selagi tak dapat harta dan bunuh aku," balas Nira cukup pedas. Nira menyimpan senyuman melihat wajah mereka yang terasa dengan apa yang dikatakan olehnya.

"Mama nak Nira sign borang ni. Jangan degil kalau taknak rasa sakit lagi." ujar Puan Hailen berserta ugutan namun Nira hanya tersenyum sinis.

"Aku lebih rela mati daripada sign borang tak guna tu," balas Nira tersenyum sinis.

"Kau perempuan memang tak guna!" kata Justin lalu menumbuk perut Nira sebanyak 2 kali.

Buk!Buk!

"Arghh!!!"

Justin tersenyum puas begitu juga dengan yang lain. Nira meraung kesakitan. Terasa senak dibahagian perutnya.

"Anak mama yang tersayang. Mama ada kejutan untuk anak mama sorang ni." kata Puan Hailen dengan senyuman penuh bermakna. Amir terus menarik tubuh seseorang lelaki yang berusia masuk ke dalam bilik tersebut.

Nira terkejut melihat tubuh itu. Badan orang tua tersebut penuh dengan darah. Dia yakin yang orang itu hanya tinggal nyawa-nyawa ikan saja.

"Suprise!"

Tidak berkelip mata Nira memandangnya. Macam mana orang tu boleh ada dekat sini? Sejak bila?

'Macam mana semua ni boleh terjadi? Arghhh!!!'

𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now