Sabah erkenden uyanmıştım. Su böreği, kol böreği,sigara böreği, poğaça, köfte, bol bol patates, krep, kuruvasan,İzmir bombası yapmıştım. Her şey hazır olduğunda saat daha dokuzdu.
-Kızım erkencisin?
-Kardeşime kahvaltı hazırladım.
-Bende almaya gidiyorum şimdi.
-Baba kardeşimin ismi ne?
-Tuna
-Erkek mi?
-Kız.
O çıkarken ben çok heyecanlıydım. Babama gelirken ekmek al diye mesaj attım. Daha gelmelerine vardı.
Odama girip duş aldım.Ya kardeşim beni sevmezse? Ya babamdan kıskanırsa? Sonuçta ben büyük olsamda bir kaç ay hatta gün öncesinde hayatında yoktum. Belki de babam söylemedi bile. Beni bilmiyor.
Nasıl bir annesi var ki? Bu konularda hiç konuşmadık. Birde üvey anne ile uğraşamam gerçekten. Babam da kardeşimi hiç anlatmadı ki. Yaşını söylemişti ama unuttum. Belki de aşırı şımarık bir kız ve babasını benimle paylaşmak istemediği için sorun yaşayacağız. Offf düşünmek istemiyorum. Sabahtan beri ton ile yemek yaptım sırf kardeşim için. Ya beğenmezse yemekleri?
Durulanıp çıktım duştan. Salak gibi gidip kısa havluyu almıştım. Bornoz daha rahat oluyordu. Kısa havluyu üzerime sardım. Saç havlusu ile saçımı kuruladım. Siyah havlu bana mini elbise gibi olmuştu. Daha da sıkılaştırdım göğüs kısmını düşmesin diye. Kurutma makinesi ile saçımı kuruttum. Güzelce taradım. Havlu ikide bir düşüyor düzeltiyordum.
Tam banyodan çıkarken biriyle çarpıştım. Kiminle çarpışacaktım ki? Babam tunayı almaya gitmişti. Oha! Ben ayberki unuttum. Çarpıştığımızda havluyu tutmak için biraz geç kaldım.
-ayberk bakma!
-Bakmıyorum. Sen geç.
Ben havluyu alarak odaya kaçarken o banyoya girdi. Hızla bornozumu giydim. Kıyafetlerimi alıp misafir odasına girdim. Rezil olmuştum! Üzerimi giydim hızlıca. Benim aklım neredeydi acaba? Nasıl ayberkin odada olduğunu unuturum? Off rezil oldum ya!
Mutfağa girip peynir, zeytin,salam, kahvaltılık soslar, reçelleri tabaklara koydum. Kahvaltı setini masaya kurdum. Kardeşim için portakal suyu sıktım. İçmezse diye kakaolu süt de yaptım. Sucuklu yumurta ve kuymak yaptım.
Samsundayken öğrenmiştim kuymak yapmasını. 5 tane kuymak çöp olmuştu ama en sonunda kıvamını tutturabiliyordum. Seren kalktı canı menemen çektiği için onada hızla menemen yaptım. Sonunda zil çaldı.
Ayberkin yüzüne bakmadan kapıya koştum. Kardeşim babamın kucağında uyuyordu. Babam odasına yatırıp geldi.-Mia , kızım kardelen. Yeğenlerim ayseren ve ayberk. Genellikle ayserene seren diyoruz. Kızım, Mia, kardeşinin bakıcısı. Şuan tatile çıkacak ailesinin yanında kalacak. Senin okulun başladıktan bir süre sonra gelecek.
-Ben gideyim savaş abi. Tanıştığıma memnun oldum. Zaten ailem iki sokak yukarda oturuyor. Bir ihtiyacın olursa ararsın abi.
Mianın niye gelip gittiğini anlamadım ama iyi bir kıza benziyordu. Hepimiz sofraya geçerken. Kardeşimin yani tunanın kapısı açıldı. Bana doğru koştu.
-Ablaa
Eğilerek kucağıma aldım. Kaç yaşında bilmiyorum ama çok minik duruyordu. Sarı kıvırcık saçları vardı. Masmavi gözleri çok güzeldi.
-Ablacığım. Sen resimlerden de güzelmişşin. Tabi benim ablamsın güzel olman şaşırtmadı beni.
Şaşkınca kardeşimi dinledim. Bilmiş bilmiş konuşmaları. Tatlı tatlı abla demesi. Kafamda onca şey kurmuştum ama böyle bir tepki beklemiyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kardelen
ChickLitBir kazayla her şeyini kaybeden kardelenin yeni hayat hikayesi. Kardelen tüm zorluklara rağmen hayatta kalan bir çiçek. Bizim Kardelenimizde öyle hem zarif hem güçlü. Tüm zorluklara rağmen hayatta. Entirakası, kini , hırsı bol sularda dahi kendisini...