NOTE FOR YOU

5.2K 129 43
                                    


1. This is not an update. Cuma nak annouce sesuatu untuk korang semua.

Untuk permulaan tahun yang baru, shie ada niat untuk buat beberapa contest even shie tak tahu contest menarik atau tidak untuk korang semua. Penyertaan ini terbuka pada semua pembaca Mikasya mahupun Luth Adam.

+Dan sebagai permulaan, 10 orang yang bertuah yang berjaya memenangi hati shie akan menerima hadiah jam secara percuma depan rumah korang nanti.

Berminat atau tidak?

Shie umumkan dekat sini dulu. For those yang dah masuk dalam group, shie dah mesej awal-awal. Dalam group tuh tak ramai orang, jadi shie amik kesempatan untuk buat announcement dekat sini.

+Untuk sesiapa yang belum masuk group telegram, dan berminat nak masuk, boleh dm shie untuk dapatkan link atau pergi sahaja pada link yang shie dah letak dekat bio instagram shie ; karyaashie.

Untuk permulaan, shie mulakan dengan sesuatu yang ringkas sahaja dulu. Anggap sebagai permulaan terjalinkan hubungan antara korang dengan shie.

SOALAN 1,

Sepanjang korang mengikuti cerita ini, cerita Luth Adam, atau sepanjang korang mengenali nama pena akakshie di sini, instagram atau dalam group telegram sekali pun, nyatakan satu perkara yang korang nampak pada shie (even kelebihan / kekurangan) dalam pelbagai sudut yang korang nampak, untuk shie perbaiki lagi diri shie.

Boleh nyatakan dari sudut kerja saya (Mikasya/Luth Adam) atau dari segi personal (keperibadian saya pada semua orang) yang patut saya perbaiki, atau kekalkan.

Dalam kata lain, nyatakan satu kata semangat or dorongan buat saya untuk terus jadi diri sendiri, tak terikut dengan anasir-anasir yang negatif.

CONTOH 1:

1) ABOUT WORK DEKAT WATTPAD (MIKASYA/LUTH ADAM)
Shie, kau perlu buat sesuatu yang lain daripada yang lain. Eventhough apa yang kau buat tak setara dan setanding orang lain, but still as a writer for own stories, di bawah nama pen kau sendiri, kau kena cipta satu identiti kau yang tak akan jadikan kau sama dengan penulis yang lain. Kau menulis, sebab kau suka berimaginasi. Kau mencari sebuah cerita yang sama dengan citarasa kau, tapi kau tak jumpa. Jadi, apa kata citarasa yang kau mahukan ini, kau kongsi dengan semua orang? Kelebihan kau tak banyak, kekurangan kau itu sangat ketara tapi selalu beringat, menulis bukan sebab popular, tapi sebab kau suka untuk berimaginasi dan kongsikan perkara ini pada semua orang.

CONTOH 2:
⏩Shie, kerja kau dah bagus. Idea kau dah mantap. Tapi apa kata kau selitkan elemen (nyatakan apa yang korang rasa itu terbaik, untuk shie turuti dari segi penulisan shie.) Maksudnya, korang boleh nyatakan pendapat korang sama ada cerita ini boleh pergi jauh atau tidak.

SOALAN 2:

Cerita ini, boleh pergi jauh atau tidak? Walaupun nanti akan wujud 2 sequel lepas cerita ini, apa harapan korang yang korang nak ada dalam cerita ini? Harapan sama ada cerita ini bukan sekadar cerita, tapi sebuah pengajaran buat kita semua. Harapan sama ada cerita ini boleh terbang tinggi dengan identiti dia yang tersendiri. Apa apa saja lah yang korang nampak dalam cerita ini yang korang rasa nak share pada shie.

Even, kalau korang nak kritik sekali pun. Nyatakan apa sebab yang buatkan korang tak suka dengan cerita ini dan nyatakan apa yang patut shie perbaiki dalam cerita ini (jalan cerita, tatabahasa, gaya perbualan, dan etc)

SOALAN 3

Nyatakan satu 'qoute' atau kata-kata semangat yang selalu korang pegang atau sesuatu yang menjadi prinsip korang, yang membolehkan korang terus kuat dan berjaya jalani hidup korang dengan baik dan gemilang.

Nyatakannya, dan jelaskan kenapa korang anggap 'qoute' itu sebagai prinsip hidup korang.

CONTOH:

'...jangan pernah menyerah, sebelum Tuhan nyatakan bahawa kisah ini sudah berakhir...'

+Tuhan masih berikan aku peluang untuk jalani hari ini, itu bermakna Dia belum izinkan aku untuk menyerah kalah atas apa yang telah berlaku waktu dulu. Kegagalan yang aku rasai, bukan membawa makna Tuhan itu bertindak kejam pada aku, tapi juga mungkin kerana kegagalan itu mahu menarik aku supaya kembali pada jalanNYA.

BONUS:

SETIAP JAWAPAN YANG ADA DALAM SOALAN 3 INI, SHIE AKAN UPDATE KAT INSTA STORY, ATAU FEED SHIE DAN JUGA SHARE PADA GROUP TELEGRAM SUPAYA SEMUA ORANG DAPAT POSITIF VIBES DALAM SETIAP BAIT KATA YANG KORANG TULIS.




Contest ini, senang sahaja. Tak berapa susah untuk kalian. Kali ini, penyertaannya bebas dan shie nagi korang hak kebebasan untuk bersuara. Suarakan apa yang korang nak luahkan pada setiap soalan yang shie bagi. Baik atau buruk, itu kemudian.

Untuk memenangi jam tangan secara percuma, shie wajibkan korang untuk jawab tiga soalan yang tertera di atas. Jawab seikhlas hati, ikut apa yang korang rasa nak jawab berdasarkan soalan di atas.

Sambil bantu seller baru ini, shie nak hadiahkan untuk semua. Sebagai permulaan sahaja. InshaAllah akan datang ada hadiah yang lagi best shie nak bagi pada semua.

Tak ada limit penyertaan atau limit pemenang. Kalau dapat sambutan, pemenang mungkin lebih daripada 10 orang ❤

Durasi : 3 Januari - 9 Januari.
Pemilihan pemenang : 10 Januari.

Pemilihan pemenang : 10 Januari

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
0.1 | M I K A S Y A Where stories live. Discover now