Are you ready for a drama?
* evil laugh*biar lena aku,
bermimpikan bahagia.
"30 minit sebelum majlis bermula. Rata rata tetamu ada dah mula ambil tempat masing-masing. Tetamu vvip kita which is Tan Sri Borhan dan cucu dia dalam perjalanan ke sini." Pembantu peribadi Along memberitahu segala informasi yang dia ada melalui ipad di tangannya. Walkie talkie yang tersisip pada poket belakang seluar kiri bagi memudahkannya untuk berkomunikasi dengan orang bawahan dia.
Sisi wajah Tuan Adrian dipandang sekilas. Lalu matanya melihat keadaan ballroom yang lama kelamaan sudah penuh dengan para tetamu. Tak terlepas juga dia melihat adik bongsu tuannya yang agak seperti keseorangan di tempat duduk sana. Adrian memberikan gelas yang sudah kosong kepada seorang pelayan lelaki yang sedang bertugas itu.
Bibirnya mengukirkan senyuman manis.
"Kau dah buat apa yang aku suruh minggu lepas?" Lalu matanya tepat memandang ke arah pembantu peribadinya. Walaupun dahi lelaki itu agak berkerut, namun dia mengangguk memberi balasan pada tuannya.
"Aku dah selesaikan semuanya. Dan rata-rata pekerja yang kau nampak dekat sini adalah daripada anak buah aku sendiri--yang jelas tak ada sesiapa pun yang kenal dengan mereka dekat sini" Adrian mengangguk. Dia memerhati para pekerja yang sedang berkawal dan ada segelintir yang menyamar sebagai tetamu biasa.
"Tuan..." Adrian mengangkat keningnya.
"Maaf kalau aku seperti masuk campur dalam urusan tuan. Tapi kenapa tuan tiba-tiba suruh aku urusan hal ini? Maksud aku, Tuan ada rancangkan apa-apa
ke?""As a backup plan. Aku takut adik aku tiba-tiba buat benda bodoh malam ini. Aku kenal dia macam mana." katanya terhenti bersama satu keluhan berat.
Lama-kelamaan matanya menerima pandangan Humaira yang semakin mendekatinya. Adrian dan pembantu peribadinya sama-sama berdiri kaku melihat wajah polos yang kemerahan itu.
"Along..." Pantas tangannya diraih masuk ke dalam genggaman kecil itu. Matanya berkaca-kaca.
"Boleh hantar Humaira balik? Humaira tak biasa duduk dalam majlis macam ini. Kepala Humaira sakit." Tangan kanannya yang masuk dalam genggaman gadis itu digoncang perlahan. Adrian hanya diam tanpa beriak. Pembantunya yang beransur pergi dilihat sekilas.
Lalu dia membawa genggaman kecil itu ke tepi sudut yang agak tersorok.
"Engkau nie, jangan macam macam boleh? Dari dekat rumah lagi kau buat perangai tahu tak?" Adrian mendengus kecil. Tak kuat, tapi mampu didengari Humaira. Nak marah pula tapi nampak kesian. Bukan selalu dia nampak adik bongsunya buat perangai macam ini di hadapannya.
Dia dengan Humaira memang tak rapat. Tapi kalau nak dibandingkan sifat budak kecil ini dengan si Qistina, memang dia lagi rela hadap perangai si Humaira.
"Dari rumah tadi kau buat perangai tahu tak? Nasib baik kau datang dengan aku, kalau dibuatnya kau naik sekali dengan papa mama, kau nak kena penampar? Bersyukur lah sebab diorang benarkan kau ikut sekali kali ini lagi lagi perempuan dekat atas tuh haa. Kau nak apa sebenarnya nie?" Adrian menolak dagu Humaira supaya bertatapan dengan wajahnya. Sengaja nak nampak kasar di hadapan Humaira, depan papa yang jelas tajam merenung ke arah mereka.
YOU ARE READING
0.1 | M I K A S Y A
Teen FictionMikasya | Kau, Mr Beku Aku. " Wajah ini, aku tak akan biarkan ia mampu untuk tarik perhatian King. " pisau lipat yang saiznya kecil dikeluarkan dari poketnya. " Tolong! Sakit! " jeritnya dengan penuh kuat. Namun jeritan itu menjadi sia sia tatkala...