Biar lena aku,
Bermimpikan bahagia
" Tina... Tolong... " Dia merayu. Badannya sudah tidak tahan menerima segala pukulan daripada mereka bertiga lebih lebih lagi kakak kandungnya sendiri, Qistina.
Qisya dipaksa untuk berdiri sebelum ditolak kuat ke dinding singki. Sebelum wajahnya ditatap, kepala Qistina berpaling melihat Sofia yang berada di tepinya. Bibirnya mengukirkan senyuman senget apabila melihat Sofia yang melayangkan telefon pintar itu.
" Ada satu hal lagi yang aku nak selesaikan dahulu. " Ujarnya lalu mengeluarkan lipstic kegemarannya dari poket kanan baju kemeja sekolahnya. Lalu sebuah pisau lipat turut dikeluarkan dan diletakkan di tepi.
" And I'am sure that King gonna hate this clown. " Puteri sudah mengambil posisinya. Dia terus menarik tangan kanan dan kiri Humaira lalu dicengkam ke belakang. Humaira menjerit kesakitan. Air matanya mengalir lagi. Bekas luka akibat dirotan oleh papa tempoh hari masih lagi terasa berbisa dan pedih.
" And for sure, aku akan pastikan wajah ini tak akan mampu untuk tarik perhatian dia. " Pisau lipat itu diambil. Dia mendekati Humaira dengan senyuman yang tersirat seribu satu muslihat ini.
Humaira menjerit kuat sebelum mulutnya disumbatkan dengan sehelai kain. Terasa hirisan pisau di pipi menambahkan pedih dan ngilu dalam pada masa yang sama.
Dan bagi Qistina, dia sudah cukup bersedia untuk mempersembahkan hadiahnya pada lelaki yang menjadi pujaannya sejak dahulu. Dia tersenyum kemenangan.
" ENOUGH! " King bersuara dingin. Nafasnya naik dan turun. Dia mengetap gigi sebelum matanya bertukar tajam, naik menatap Syafiq yang tidak putus asa menekan dirinya.
" Kau tak tahu apa apa antara kami semua. Jadi jangan sesekali berlagak pandai. Aku tak suka. " Syafiq menarik nafas. Dia sudah kembali. ' King ' , satu identiti gelap yang ada dalam diri Arash Mikael sudah kembali menguasai tubuh itu. Matanya menatap mata King yang hitam penuh itu.
" Aku tahu, King. " Dia menarik nafas lagi. " But please calm down. Aku nak kita berdamai, bukan bergaduh macam ini. Tak akan gara gara hal ini kau nak terus bertegang urat dengan aku? " Dia semakin menunduk, melihat King yang diam membisu namun masih lagi merenungnya tajam.
" Just for this moment, boleh engkau lepaskan segala galanya? " Dia lihat King bangun namun sempat dia menghalang King daripada terus meninggalkan kamar ini.
" Mika.. " Dia menarik tangan kanan lelaki itu." Tolong jadi macam dulu? Aku taknak hilang seorang lagi kawan aku, gara gara hal ini " King berpaling lalu menepis tangannya yang dipegang tadi. Dia menarik nafas dan cuba untuk bertenang.
" Kau dont know anything, Syafiq. Kau tak tahu macam mana sakitnya hati dan perasaan aku bila dia-mengakui kesalahan yang dia buat pada orang yang aku sayang--dengan nada yang biasa tanpa rasa bersalah! " King meraupkan rambutnya ke belakang. " Dia siap boleh ketawa depan aku, Syafiq. Dan dia boleh berlagak bagai lelaki yang paling beruntung sebab dalam takhluki perempuan aku. Dia tunjukkan segalanya depan aku, Syafiq. " Nafasnya menjadi tidak teratur kembali. Dia mulai tenggelam dalam emosi dan masa lalunya itu. Syafiq terkaku, menjadi patung cendana tatkala mata yang helang itu mula berkaca kaca.
YOU ARE READING
0.1 | M I K A S Y A
Teen FictionMikasya | Kau, Mr Beku Aku. " Wajah ini, aku tak akan biarkan ia mampu untuk tarik perhatian King. " pisau lipat yang saiznya kecil dikeluarkan dari poketnya. " Tolong! Sakit! " jeritnya dengan penuh kuat. Namun jeritan itu menjadi sia sia tatkala...