Седем години по-късно
Емили беше кълбо от нерви. Наблюдавах я отстрани вече час и не можех да си обясня причината за едва доловимата тревожност, която не спираше да се прокрадва в погледа й. Не мисля, че някой от околните щеше да го забележи, но аз я познавах вече толкова добре. Знаех всеки неин малък жест, поглед и изражение.
Гледах я как се усмихва на гостите, които не спираха да я поздравяват, как отвръща любезно на въпросите, които й задаваха, как се смее на шегите им.
Но нещо не беше както трябва. Постоянно приглаждаше с ръце долната част на елегантната си синя рокля, която стигаше до коляното й. Неволно докосваше с пръсти висулката от баба си, която не беше сваляла и за миг, откакто я познавах. Небрежно прибираше зад ухото си един паднал кичур коса повече пъти, отколкото можех да преброя.
Сякаш не можеше да си намери място и не беше се отпуснала напълно. Но защо?
Залата беше претъпкана. Вечерта беше напреднала. Изложбата беше истински хит!
Първата й самостоятелна изложба. И до момента всичко вървеше по мед и масло. Тогава защо тази тревожност?
Разбирах нервността й преди събитието.
И аз самият бях превъзбуден преди концерт или някаква друга публична изява, без значение че вече зад гърба си имах десетки такива. Но веднъж щом излезех на сцената, всичко изчезваше и музиката ме поглъщаше. Нервността отстъпваше място на емоциите и чувствата, които исках да изразя и предам с песните си.
Поради тази причина не обърнах особено внимание на поведението й, което ставаше от странно по-странно с наближаването на датата за изложбата. Знаех, че всичко ще си дойде на мястото след голямата еуфория. Затова се опитвах да бъда търпелив.
Мислех, че щом вечерта напредне, ще се успокои, и всичко ще се нареди, както го бях планувал. Обаче сега, докато стоях и я наблюдавах мълчаливо отстрани, аз самият започвах да ставам неспокоен.
Нещо не беше наред, а всичко трябваше да е идеално. Организирах това вече с месеци и не исках нищо да се обърка.
Отново.Емили се усмихна към приближаващата я двойка с малко момченце на ръце и прегърна в топла прегръдка жената. Видях ги как говорят ентусиазирано, как тя закачи хлапето, което се скри във врата на баща си засрамено, и се усмихнах леко на тази гледка.
YOU ARE READING
Твой Джулиан
Teen Fiction⫸ #1 в конкурса The Bookish Awards 2018 в категория "Романтика" ⫸ Победител в конкурса The Glass Awards 2018 в категория "Спектърът на въображението" Жанр: Романтика, Тийн Фикция, Драма Възраст: 16+ Статут: В процес на писане от 13.07.2018 АНОТАЦИЯ:...