Yeni yılın ilk saati vurduğunda, annesi ve Su televizyonda bir program izliyordu. Annesinin ördüğü bebek patiklerine ilk kez ilgisizdi. Başka zamanlarda her zaman fikrini söylerdi. Ama o gece hayli tedirgindi.
Ateş, geleceğini söylemişti. Muhtemelen birazdan kapıyı çalardı. Ara ara saatine ve telefonuna baktığını fark eden Nurten Hanım şakayla karışık sordu.
"Hayrola, yeni yıl mesajı mı bekliyorsun?"
Su, gereğinden fazla bir tepkiyle cevapladı. "Ne münasebet canım! Öylesine baktım!"
Gözlüğünün üzerinden tek kaşını kaldıran kadın aslında konuşma zamanının geldiğini düşünüyordu. Örgü şişlerini kenara bıraktı.
"Biriyle görüştüğünü biliyorum kızım."
Genç kızın yanaklarını anında alev aldı. Koltukta yavaşça düzelirken sordu. "Na-nasıl biliyorsun?"
"Halinden tavrından belli yavrum. Geçen gece de babana, 'Ben Çorum'dan gitmem. Belki evlenirim.' Demişsin."
Korkarak sordu. "O anlamış mı?"
"Hayır, biri olduğunu anlamamış. Erkekler bazı konularda sığdır. Kim bakalım bu delikanlı?" Gözleri pırıl pırıldı.
"Aman anne!" diye lafı geçiştirmeye çalıştı. Gözlerini ekranda yeni popüler olan bir şarkıcıya dikti.
"Ben senin annenim. Paylaş benimle. Hem istersen, yani ailemize de uygunsa, evlenirsin."
Su, şaşırarak annesine baktı. "Önce iş bulmamı istiyordun."
"Bulursun. Böyle hayırlı işler geciktirmeye gelmez."
"Ben-"
"Anlat kızım. Ben babana da uygun bir dille söylerim. Ha tabii, şöyle bir durum var. Damadımız çalışıyor mu? Senin gibi öğrenci ise müsaade edemem. Ne de olsa yuva kurmak kolay değil."
Genç kızın göz kenarları mutlulukla kırıştı. İlk kez böylesine mutluydu. Yüzündeki minnet ifadesi görülmeye değerdi. Ateş'i damat olarak hayal etti. Ne kadar yakışıklı olurdu ama! Ve ömür boyu onun olacaktı. Kocası olacaktı. Kalbi delicesine atmaya başladı.
"Evet, çalışıyor. Aslında ben de sana anlatmak istiyordum annecim."
"Evet?"
Derin bir nefes aldı. "O bir polis anne. Normalde Ankara'da çalışıyor. Gizli bir görev için Çorum'a gelmiş."
Kadın hoşnut oldu. "Ya, öyle mi? Görevi neymiş?"
Annesinin yüzüne bakakaldı. Ateş'le birlik olup kocasını hapse attıracaktı. Niyeti, Ateş geldikten sonra beraber açıklamaktı ama ondan duymasının doğru olduğuna karar verdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seni Bana Getiren Kusursuz TEVAFUK (+15)
JugendliteraturAnadolu'nun küçük şehri Çorum'da yaşayan Su Parlak herkes gibi sıradan bir hayat sürdüğünü düşünüyordu. Bir gün araba kazasından kurtuldu ve Ateş Çukur ile tanıştı. Bu adamı düşünmesine gerek yoktu çünkü kader onları tehlikeli yolda birlikte yürüme...