FİNAL

538 32 11
                                    

YEDİ SENE SONRA

"Gördüm seni anneanne, fırının arkasındasın!"

Yaşlı kadın yalandan dudak büktü.

"Ama sende hep sobeledin beni!"

Su, kalan müşterinin hesabını alırken onlara gülüyordu. Masayı toplamaya gitti. Gözü de saatteydi.

Küçük kızı koşarak yanına geldi. "Anneciiimm. Sıra sende!"

"Olmaz, çok yoruldum kızım. Hem saat geç oldu. Eve gidip yatmalıyız artık."

Masmavi gözlerini belerterek baktı. Babasına çok benziyordu.

"Ama babamı bekleyecektik. Söz vermiştin bana!"

"Baban gecikti yavrum." Kızının masum yüzüne oturan kırgınlığa dayanamadı. Onu sevindirecek, babasının yokluğunu unutturacak bir karar verdi. "Haydi sen bugün anneannende kal. Yarın babanla seni almaya geliriz."

Minik kız heyecanla ellerini çırptı. "Oleeyy! Anneanne bu gece beraber uyuycaz. Buzlar Devri'ni izleyelim mi?"

Yaşlı kadın, tezgahı hırsla silen kızına baktı. Bacağına yapışan torununa cevap vermeden kızının yanına gitmesi imkansızdı.

"Tamam kuzum izleyelim. Haydi sen içeriden çantanı al."

Küçük kız mutfağa koşturdu. Nurten Hanım kızının omzuna dokundu.

"Endişelenme artık. Ateş birazdan gelir."

Boş gözlerle annesine baktı. İç geçirdi. "Kafeyi kapatmadan geliriz demişti."

Kızının endişesini anlıyordu. Damadı tehlikeli görevlere gidiyordu. Maddi konuda sıkıntıları yoktu. Ona rağmen genç adam sevdiği işinden kopamıyordu.

"Bazen gecikiyor kızım sen de biliyorsun."

"Biliyorum anne." Gözleri doldu. "İçimde kötü bir his var sadece."

Yaşlı kadın gülümsedi. "Bir haftadır ayrısın kocandan. Onun özlemidir bu meraklanma."

O sırada kapının üzerindeki zil öttü. Su heyecanla döndü. İçeri Tahir girdi. Gözleri kocasını aradı ama yoktu. Kalbinde bir kaygı oluştu.

Yaşlı kadın Tahir'in yanına gitti. "Kaşlar ve saçlar gitmiş Tahir."

"Sorma Nurten Teyze. Bu defa kabak gibi gezmemi istediler."

Kadın kahkaha attı. "Alemsin evladım. Ama üzülme, her halin yakışıklı."

Seni Bana Getiren Kusursuz TEVAFUK (+15)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin