Hoofdstuk 22: Wat??

1.1K 75 12
                                    

##SCORPIUS##

De volgende ochtend ben ik al vroeg wakker en maak een lange wandeling rond het meer.

Roos..

Ik heb gisteren Roos gekust..

oo..

Ze kuste me terug..

Zijn wij nu een stel??

Hopelijk wel want ze is echt...

Na de wandeling ga ik naar de grote zaal om te ontbijten.

Daar zie ik Al al aan de zwadderich tafel zitten en loop naar hem toe.

"Goedemorgen.." zegt hij slaperig en ik ga langs hem zitten.

"lekker geslapen??" vraag ik en hij knikt.

"lekker maar niet veel.. Adriana en ik zijn bijna de hele nacht gezelschapspelletjes gespeeld.." zegt hij terwijl hij naar de huffelpufftafel kijkt en zwaait naar Adriana.

"Wauw.. Weet je Al?? Je verwaarloosd je beste vrienden.." zeg ik maar hij schud met zijn hoofd.

"Ik geef je alleen kans om alleen te zijn met Roos.." zegt hij en ik kijk naar de grifoendortafel maar ik zie Roos niet.

"Is er iets??" vraagt Al en ik haal mijn schouders op.

"Wel Roos en ik hebben gekust gister in de bibliotheek.." zeg ik zacht en hij kijkt me met grote aan.

"echt??" vraagt hij en ik knik.

"Dus.. Mijn 2 beste vrienden zijn nu 'Samen'??" vraagt hij en ik haal weer mijn schouders op.

"Hopelijk wel.." zeg ik en daarna eten we in stilte verder en gaan daarna naar de les.

Nadat alle lessen zijn geweest loop ik alleen naar de bibliotheek toe want ik hoop dat ik hier met Roos kan  praten.

Tijdens de lessen deed ze gewoon of er gister niks was gebeurt.

In de biblioheek loop ik naar de rek toe waar Roos en ik gisteren gekust hebben en ik zie haar een paar boeken uit de rek pakken.

"Heey.." zeg ik zacht en ik ze kijkt verschrikt naar me.

"o heey Scorpius.." zegt ze daarna en ik loop naar haar toe.

Ik wil haar een kusje geven maar ze duwt me van haar weg en zet een paar stappen acter uit.

"Scorp.. Ik.." zegt ze en ik rol met mijn ogen.

"Laat me raden.. we kunnen niet samen zijn.. Onze vaders hebben een hekel aan elkaar.. En gister was een vergissing enzo.." zucht ik en ze pakt mijn hand vast.

"Gister was geen vergissing.. Ik hou van je maar zoals je zei.. Onze vaders.. Mijne zal je vermoorden als hij erachter komt.." zegt ze en geeft me een kusje op mijn wang.

"En als we stiekem samen zijn.. Alleen Albus die het weet.. Voor de rest niemand.." stel ik voor maar ze kijkt me vragend aan.

"Maar dan moeten we stiekem zijn enzo.. Ik kan niet goed liegen, Scorp.." zegt ze zacht en kijkt naar haar voeten.

"Wel.. We kunnen het altijd proberen.." zeg ik en ze zucht.

"Nee..Sorry.. daar moet ik over nadenken.. Ik.." zegt ze en ik zie dat ze tranen in haar ogen heeft.

Nee.. niet huilen Roos..

Please niet...

"Wat?? oh.. uhm.. okee.. maar we blijven toch wel vrienden he??" vraag ik en ze knikt.

"Ik hou van je Scorp.." zegt ze daarna en geeft me een knuffel.

"Ik hou ook van jou.."

Heeuii..
Oo....
Jaa.. Srry... Ik moest...l
Ik vind het zelf oowk erg da ze nie samen zijn.. ;(
Maar he.. Vraagje:
Moet ik meer in Albus pov schrijven en wat meer over hem en Adriana praten of nie??

grtjs PotterHeadK4Ever..<3<3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu