hoofdstuk 55:

554 41 1
                                    

ADRIANA

We sluipen naar de voordeur toe. Ik loop helemaal achteraan de groep. Achter me hoor ik vreemde geluiden en draai me om. Ik zie drie gigantische stenen slangen op ons afkomen. "Harry!" Roep ik en de hele groep draait zich om. "Ssst Adriana, wees eens wat...." Zegt Ron maar als hij de slangen ziet stopt hij met praten. Harry gaat langs me staan en we staren allemaal naar de slangen. Een paar minuten gebeurt er niks en daarna valt opeens de middelste slang aan. Ik trek mijn toverstok uit mijn jaszak en vuur een spreuk af naar de slang. "Reducto!" de slang stap uit elkaar en de stenen vliegen in het rond. Overal is er stof. Ik duik op de grond en wacht totdat al het stof weg is. Als al het stof weg is kijk ik rond. Ik ben niet meer buiten. Ik ben in een soort eetkamer. Ik zit in een stoel voor een hele grote tafel. Ik ben vastgebonden. Een man met lange blonde haren komt de kamer binnen en glimlacht eng. "Hallo modderbloedje." Zegt hij en loopt naar me toe. Ik gil zo hard ik kan.

ROOS

Als we halverwege de tunnel zijn horen we een meisje gillen en blijft iedereen opeens staan. Albus, die voor Scorpius loopt draait zich om en loopt langs Scorpius en mij. "Wat is er Al?" Vraagt Scorp en Al kijkt ons met tranen in zijn ogen aan. "Dat was Adriana." Zegt hij. Ik kijk hem met grote ogen aan. "Wat is er?" Vraagt Scorp's vader die bij ons komt staan. "Al zegt dat Adriana hier is maar dat kan niet want ze is op Zweinstein." Zegt Scorp. "Ze is hier. Zij gilde! Ik weet dat zeker! Ik herken haar stem!" Zegt Al en ik zucht. "Wel, ik stel voor dat we verderlopen en dat we dan kunnen stiekem kijken of zie hier ergens is." Stel ik voor maar Al schudt met zijn hoofd. "Nee! we moeten nu gaan! stel je voor dat er iets ergs is met haar!!" Roept hij kwaad en stormt weg. "Al!" Roep ik hem na en Scorp rent achter hem aan. "Al! Kom op!" Roept Scorp en Albus blijft staan. "Wat?! Jullie zijn lekker bij elkaar! jullie moeten geen zorgen maken waar de ander is! Ik heb Adriana gehoord hierboven en ik wil naar haar toe! Misschien zit die klote Lucius wel aan haar! Maar ja!! Ga gerust allemaal verder! Ze is toch niet belangrijk! Wel, ze is belangrijk voor mij!" Roept hij kwaad en ik zucht. "Hoe denk jij dan haar te redden als je vast zit he? we hebben geen toverstokken, we hebben niks.. Volg ons gewoon en we redden Adriana wel hoor! En ze is wel belangrijk voor ons hoor. Ze is onze vriendin!" Zegt Scorp en Al rolt met zijn ogen. "Tuurlijk.. Een Malfidus die vrienden is met een Dreuzeltelg.. Ja.. Helemaal.. En egels hebben vleugels!" Roept Al en loopt dan weg. "Goed dan! Ga maar! Wij helpen jou niet. Niet boos worden als wij Adriana kunnen redden en jij niet!" Roept Scorp hem na. Ik kijk boos naar Scorp en roep dan: "Al! Doe niet zo! Kom op! Je weet dat Adriana en ik beste vriendinnen zijn! Kom met ons mee! We zullen zodra we buiten zijn haar gaan redden!" Roep ik maar krijg geen antwoord. "Dank je Scorp." Zeg ik geërgerd en loop dan terug door. "Wat heb ik verkeerd gedaan?" Hoor ik Scorp mompelen en samen lopen we met Scorp's ouders verder door de tunnel. Zonder Al...

Heeuii..
oo.. Adriana gevangen en boze Albus.. Hhm.. Spannend!! :)

Grtjs PotterHeadK4Ever.. <3<3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu