Hoofdstuk 26: Boze vader, Blije vader..

1K 73 4
                                    

##ROOS##

"ja.. Het was leuk.." zeg ik snel en kijk naar mam.

"Doeg Roos!! Ik zie je terug op school he!!" Hoor ik Scorp roepen en ik draai me snel om.

Ik kijk hem even boos aan en ik hoor mijn vader vragen:

"Sinds wanneer ben je vrienden met Malfidus Junior??"

Ik zucht en mam stoot zachtjes met haar elleboog tegen pap zijne..

"Wel.. Scorpius is Albus beste vriend en we hadden gewoon besloten omdat we toch vaak bij elkaar waren dat we vriendelijk zouden zijn tegen elkaar.. " leg ik uit maar pap kijkt me boos aan.

"Wat heb ik je al duizend keer gezegd.. Wemels en Malfidusen kunnen geen vrienden zijn.." zegt hij kwaad en ik rol met mijn ogen.

"Alles gaat.. Maar he.. Gaan we nog naar huis ofwat??" Vraag ik en hij zucht.

"Dit gesprek is nog niet gedaan hoor jonge dame!!" Waarschuwt hij en we verdwijnselen naar huis.

pff..

Waarom moest Scorp dat nu doen..

Ach ja..

misschien probeerde hij gewoon aardig te zijn..

##SCORPIUS##

Ik verdwijnsel met oma naar huis en zucht.

Aardig van ze..

Gewoon oma sturen om me te komen ophalen..

En dat zijn mijn ouders he..

Pff..

Thuis loop ik rechtstreeks naar mijn kamer toe en laat me op bed vallen.

Zo lig ik even tot mijn moeder mijn kamer binnen kom en langs me komt zitten.

Ze ziet er boos uit en ik ga recht zitten.

"Alweer Ruzie??" vraag ik en ze knikt.

Het blijft even stil en na een tijdje komt pap ook mijn kamer binnen.

"He.. Scorpius.. Hoe was het op Zweinstein??" Vraagt hij en doet alsof hij en mam geen ruzie hebben gehad.

Hij gaat langs mam zitten en geeft haar een kusje op haar wang.

Ze glimlacht zwak en ik zucht.

Tuurlijk..

doe maar alsof ik er niks gebeurt is..

"Wel leuwk..Roos en ik zijn nu vrienden.." zeg ik en mam aait me over mijn gezicht.

"vrienden met een Wemel??" vraagt Pap en ik knik.

"Wel.. Als jullie met elkaar overweg kunnen.." zegt hij en ik kijk hem verbaasd aan.

"Echt??" vraag ik en hij knikt.

"Ja.. Jij moet het weten als met hun vrienden wil zijn.." zegt hij en ik glimlach breed.

"Maar alleen vrienden he!!" Lacht hij en ik word een beetje rood.

"O... te laat.. " giechelt mam en pap zucht.

"Ik kan er niks aan doen.. Zij is zo mooi.. en Lief.. en Leuk.." zeg ik en ze lachen.

"Ach ja.. Weet je.. Haar vader zal het nooit goedkeuren.." zeg ik.

"Dat komt omdat ik gewoon een veel betere vader ben dan haar vader.." zegt pap en ik kuch.

"Wel.. Ik denk dat hij geen ruzie maakt met zijn vrouw.." zeg ik en hij kijkt me even boos aan.

"Wat.. Ik wil wedden dat het waar is.. Jullie moeten niet over alles ruzie maken.." zeg ik en mam zucht.

"Dat weten we maar we willen alleen wat het beste is voor jou.." zegt ze en pap knikt.

"Ja.. En ik denk dat het goed is als jij een klein broertje of zusje hebt.. Dan ben je zo alleen meer.." zegt hij en mam rolt met zijn ogen.

"En dan nog eens negen maanden pijn lijden en mijn werk missen.." zegt ze en ik zucht diep.

"Wel.. Misschien kun je een model zijn voor zwangerschapskledij.." stel ik voor en pap knikt.

"Dus jij wilt een broertje of zusje??" vraagt ze en ik haal mijn schouders op.

"Ach ja.. we praten hier wel een andere keer over.. " zegt mam snel en staat op.

Pap volgt haar en ze lopen allebij de kamer uit.

Ik leg me weer neer en staar even naar het plafond.

Daarna val ik in slaap en word een paar uur wakker gemaakt door oma die vraagt of ik nog honger heb..

Heeuii
Damm it..
Ik wou dit nog schrijven voordat mijn gsm uitviel maar ik heb super snel mijn extra baterij moeten pakke..
Pff..
Ben moe..
;D

Grtjs PotterHeadK4Ever.. <3<3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu