hoofdstuk 5:

1.4K 82 24
                                    

Hoofdstuk 5..

**Roos**

De volgende dag wordt ik al vroeg wakker door het gekras van een uil. Jeej!! Zal vast wel mijn ouders zijn.. ik sta op en zie dat er een uil op mijn dankoffer zit. Hoe komt die nou binnen. Ik kijk rond en ik zie dat 1 van de vensters open staat.  O.. ik pak de brief vast en maakt het los van de poot van de uil. Daarna vliegt de uil weg en doe ik de brief open:
Lieve Roos
Hopelijk is het leuk daar.. alles gaat goed hier.. hopelijk was de straf niet te erg..  We missen je.. mam & pap ♥

Ik zucht en lach. Ik schrijf straks wel terug.. maar ik ga lekker niks zeggen over dat Scorpius en ik nu vrienden zijn.. want dan zou pa flippen.. ach ja.. ik leg de brief onder mijn kussen en loop dan naar beneden. Hoe laat is het eigenlijk?? En welke dag?? Uhm.. ik gaap en kijk op mijn horloge. 7 uur..  pff.. en het is.. zaterdag..  pff.. ik wil nog slapen.. ik loop de grote zaal binnen en ga aan de grifoendor tafel zitten.. heel alleen. Ik kijk even naar de zwaderich tafel en zie dat Al en Scorpius ook al wakker zijn.. ze hebben hun zwerkbalkleren aan.. Al houdt dus een proeftraining waar hibiscus dus een team moet gaan uit halen.. haha.. veel succes al.. grifoendor is beter!! Met Lily als leider winnen we zeker.. ik ben altijd de keeper geweest en ik hoop dat het dit jaar ook zo zal zijn.. wanneer hebben we eigenlijk de proef training?? Moet eens gaan vragen aan haar..  ik eet en loop daarna naar terug naar de grifoendor toren om mijn spullen te pakken.. daarna loop ik naar het meer toe en ga ik onder een boom zitten en maak mijn huiswerk. In de verte hoor ik alle al roepen om stilte en ik moet lachen..  arme al..  opeens hoor ik gekraak achter me en zie ik een knapper jongen met mooie blauwe ogen en bruin haar.  Ooo.. "mag ik hier komen zitten??" Vraagt hij en ik knik. Hij komt langs me zitten en legt een paar boeken op de grond. "Heey ik ben Tommy.." zegt hij en ik wordt een beetje rood.. hij is zo knap.. en gespierd.. "uhm.. ik.. ik ben Roos.." stotterde ik een beetje en hij lacht. "Ah.. dus jij bent Roos wemel.. mijn vrienden vertelde me dat er een mooi knap roodharig meisje rondliep hier.. " zegt hij terwijl hij zijn boeken open doet en ik wordt nog roder. " uhm.. ja.. dank je.. denk ik.." ik glimlach een beetje raar en de jongen begint te lachen. "Jij zit in grifoendor he??" Vraagt hij daarna en ik knik.. "ik zit in ravenklauw.." zegt hij en ik heb het gevoel dat ik elk moment kan smelten.. "dus knap EN slim.. wauw.." lach ik en hij knikt. "En ook single.." lacht hij en ik ben nu echt aan het smelten.. "volgende week is er een uitstap naar zweinsveld.. wil je met mij gaan??" Vraagt hij en ik knik.. "goed.." zegt hij daarna en geeft me een kusje op mijn wang. Daarna begint hij te schrijven op een stuk perkament en kijk ik even om me heen en leg dan mijn hoofd op zijn schouder..  in de verte zie ik Al en Scorpius staan en zo te zien kijkt Scorpius best wel boos.. o.. wat zou er met hem zijn??

Heeuii..
O.. tommy.. knapperd die slim is.. o.. wat zou met Scorpius zijn??

Grtjs PotterHeadK4Ever..

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu