hoofdstuk 2:

1.9K 96 31
                                    

Hoofdstuk 2..

<<scorpius>>

Als we aankomen op Zweinstein stappen Albus, Roos en ik af van de trein en zetten ons neer in 1 van de karren die naar het kasteel rijden.

Het is stil en ik kijk naar Roos.

Wat is ze toch mooi..

Met haar prachtige Rode haar en haar felle bruine ogen..

Pff..

Waarom ben ik zo gemeen tegen haar..

Ze vindt me vast een..

Uhm.. Wat is een erge belediging??

Uhm... Ik weet het niet..

Ze ziet dat ik naar haar kijk en ik kijk snel naar buiten..

Ik zie dat ze me even vragend aankijk en daarna naar albus kijkt.

"Dus... Nog iets leuks van plan dit jaar iemand??" vraagt hij en ik haal mijn schouders op.

"De zwerkbal beker winnen en wat eerste jaar plagen denk ik.." antwoord ik en ik hoor Roos zuchten.

"Problemen Wemel??" vraag ik een beetje boos en haar en ze knikt.

" ja.. Je moet leren de eerste jaartjes met rust te laten vooral de eerste dagen.. Jij was ook zo in je eerste jaar.. Misschien soms zelfs nu nog.." zegt ze en ik voel iets diep van binnen knakken.

"Dus je vindt me kinderachtig.." vraag ik een beetje bot en ze knikt weer en zegt:

"Ja.. En niet alleen dat.. Ook irritant.. Stom.. Een pester.. Uhm.. En nog veel meer!!" zegt ze kwaad en we kijken elkaar recht in de ogen aan.

"Wat ga jij dan doen dit jaar.. Nog meer boeken lezen en zo hoog mogelijke punten halen zodat je kan stoefen.. Ik zal je 1 ding zeggen.. Niemand vindt dat leuk.. Ze vinden je betweterig.. Geen wonder dat je maar 1 vriend hebt dat nog eens je neefje is.. " zeg ik kwaad en zodra ik het gezegd heb wil ik me slaan.

Ze kijkt me boos aan en ze heeft tranen in haar ogen.

"Uhm.. We zijn er.." zegt Albus die totaal niet meer over het onderwerp wil praten en stapt uit.

Roos wilt ook uitstappen maar ik pak haar zachtjes aan haar arm vast.

"Sorry.. Dat bedoelde ik niet.. Je mag me slaan.." verontschuldig ik me maar ze kijkt me alleen boos aan.

"Zal wel.." zegt ze boos en stapt dan uit.

Ik stap ook uit en loop langs Albus die langs Roos loopt het kasteel binnen.

Heeuii..
O.. 2de hoofdstuk.. Jeej!!
Goed.. Niet goed..
Zeg het maar.. ;D

Grtjs PotterHeadK4Ever..

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu