Hoofdstuk 34: oudejaarsavond

1K 63 9
                                    

## Roos ##

De volgende dagen skype ik best wel vaak met Scorpius, Al en Adriana. Alleen elke keer wordt Scorpius meer stiller en zie ik in zijn ogen dat hij zich zorgen over iets maakt. Maar over wat? Het is nu 31 december en over een uur gaan we naar de Potters toe. Adriana zal er ook zijn. Zoals de laatste tijd heel vaak. Ze vindt het echt leuk dat ze eens niet alleen zit op haar kamer in het weeshuis. Ze zit daar toch maar alleen want de normale Dreuzels vinden haar raar enzo zei ze eens tegen me. Al vindt het ook geweldig dat ze er altijd is want ja... Hij is tot over zijn oren verliefd op haar.  

Ik sta voor de spiegel die op de deur van mijn slaapkamer hangt en kijk naar mezelf. Ik snap niet waarom sommige mensen soms tegen me zeggen da ik mooi ben. Gewoon mooi. Dan zeggen ze meestal dat ofwel mijn haarkleur super mooi is ofwel mijn ogen ofzo. Pff... Mijn rode, gekrulde haren heb ik vastgebonden in een paarden staar, met een paar lokjes nog loshangend vanvoor. Mijn blauwe ogen, ja wat moet ik er van vinden, zien er best wel moe uit omdat ik gister tot laat nog met Scorpius heb gebabbelt. Ik heb mijn rode Wemel trui aan en een grijze lange broek. Het zou normaal een Skinny jeans moeten zijn maar omdat ik altijd een maar groter pak, omdat ik lange benen heb vind ik zelf, zit die best wel los. Ik draag ook rode vans. De Dreuzels vinden die schoene en kei mooi en geweldig. Ik snap waarom. Ze zitten leuk, zijn makkelijk om aan te doen ,vind ik toch, en ze staan leuk. Ik heb er super veel vans in verschillende kleuren. 

Onder hoor ik mijn moeder mijn naam roepen en zucht. "Roos!" "Ja ik kom." Ik pak snel mijn toverstok van mijn nachtkastje en loop dan rustig naar beneden. "Kom, Roos! We zijn al te laat!" zegt mijn moeder snel en duwt me in de richting van de voordeur. "wat maakt dat uit? Dat vinden ze vast niet erg." zeg ik en ze kijkt me boos aan. "Sorry dat ik de waarheid vertel, mam." zeg ik zacht en hoor pap lachen. "Kom. Dan gaan we." zegt hij en we verdwijnselen samen naar de Potters.

 We verschijnselen voor hun huis en pap klopt aan. "Schat! Ze zijn er!" Hoor ik oom Harry roepen en nog geen minuut later doet hij de deur open. "heey! Kom binnen!" zegt hij vrolijk en we lopen het huis binnen. Ik vind persoonlijk dat de Potters in een gezellig huis wonen. Best wel klein ondanks ze super veel geld hebben zegt pap. "Roos!" hoor ik Adriana blij zeggen en ze geeft me een knuffel. "heey Adriana! Wat een verrassing dat je hier bent zeg." Lach ik en ze word een beetje rood. "Wel uhm ja... Al zei dat ik mocht komen en ja, ik kon kiezen ofwel bij hem ofwel helemaal alleen. en jij zou ook liever niet alleen zitten." zegt ze zacht en Al, die blijkbaar langs haar is gaan staan, rolt met zijn ogen. "Nu laat je lijken alsof je hier met tegenzin zit." zegt hij en kijkt overdreven verdrietig. "Oo!! Nee! Ik vind het hier echt geweldig!" Zegt ze snel en geeft hem een kusje. "Gadver! Alsjeblieft, Al! Mijn ogen!" Roept James en Al zucht. "Wel moet jij veel zeggen. Jij kust Mia toch ook de hele tijd." zegt hij en voor James kan antwoorden roept hun moeder, tante Ginny, dat ze moeten ophouden met ruzie maken. "James! Albus! Stop met ruzieën!" Ik glimlach zacht en kijk rond. Lily zit in de zetel een boek te lezen. Ik ga nieuwschierig langs haar zitten en kijk welk boek ze leest. The fault in our stars. huh? rare titel. Vast een Dreuzel boek.  

De rest van de avond is niet zo interessant. We lachen, drinken en lachen.  Meer niet eigenlijk. Om twaalf uur gaan we naar buiten en schieten wat Dreuzel vuurwerk af wat Adriana had meegenomen. Volgens mij was ik echt de enige dat naar het vuurwerk keek want Lily en Hugo waren druk aan het praten en lachen en de rest was aan het kussen. Daarna gaan we naar huis en als ik in bed lig staar ik naar het plafond. Nog een paar dagen en dan ga ik weer terug naar Zweinstein. De tijd gaat snel. Veel te snel. Seffes ben ik al bejaard. Loop ik heel moeilijk en kijk ik hou mijn kleinkinderen fijn buiten spelen. Als ik wel ooit kleinkinderen ga hebben. Ik weet nog niet eens als ik kinderen wil. En met wie? Met Scorpius? Ik weet het niet. Ik hou van hem maar er kan van alles gebeuren. Hij is en blijft een Malfidus.

heeuii..

Ik schrjf nu op de computer bij mijn oma.. Super chill. Zo moet ik vaker schrijven. ;D 

grtjs PotterHeadK4Ever.. <3<3

Why can't we be together? (Scorose)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu